با حضور مسئولان ؛

برگزاری اولین نمایشگاه عکس محیط زیست در نهاوند

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه محیط زیست به منظور معرفی حیات وحش و طبیعت استان و شهرستان نهاوند شنبه با حضور مسئولان در محل اداره فرهنگ و اراد اسلامی نهاوند برپا شد.

برگزاری اولین نمایشگاه عکس محیط زیست در نهاوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند در این ارتباط گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حرکت در مسیر فرهنگ سازی برای صیانت از عرصه های طبیعی و محیط زیست به عنوان یک امانت الهی است .
    عباس نجاری افزود: لازمه حفاظت از محیط زیست احساس مسئولیت آحاد مختلف جامعه و به ویژه خواص و روشنفکران در برابر طبیعت ، اکوسیستم و گونه های مختلف جانواران است و هدف ما این است که این مساله را به یک دغدغه عمومی تبدیل سازیم تا آنان به ضرورت و اهمیت محیط زیست بیشتر آشنا شوند .
    رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: محیط بانان برای صیانت از عرصه های طبیعی ، گیاهی و جانوری تا کنون 150 شهید را تقدیم نموده اند.
    وی افزود: در این رابطه نمایشگاهی برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شد که در این نمایشگاه 57 قطعه عکس زیبا از حیات وحش استان و شهرستان نهاوند که توسط کارشناسان محیط زیست و محیط بانان گرفته شده به نمایش در آمده است.
    وی گفت: در این نمایشگاه عکسهایی که توسط محیط بان شهید عبدالله یاری اولین شهید استان گرفته شده حال و هوای خاصی به نمایشگاه داده است .
    نجاری گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در محل نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر قرار می باشد و علاقمندان می توانند در دو نوبت صبح و عصر از آن بازدید کنند .
    شهرستان نهاوند یکی از مناطق با اهمیت استان همدان در عرصه محیط زیست با گونه های گیاهی و جانوری مختلف و زیستگاههای طبیعی است که دراین شهرستان منطقه حفاظت شده ملوسان با حیات وحش متنوع شامل گونه های قوچ ، میش، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، لاک پشت، مار، موش صحرایی، دلیجه، عقاب طلایی، کبک و قمری و همچنین 152 گونه گیاهی وجود دارد.
    همچنین از بین پرندگان نیزمی توان به سارگپه، عقاب طلایی، شاهین، دلیجه و از بین خزندگان، لاکپشت مهمیزدارو کورمار اشاره نمود که این منطقه را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند.
    شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت