با عنوان مهر درخشان ؛

برگزاری نمایشگاه ملی کالای فرهنگی خانواده ایرانی درجوار حرم مطهر رضوی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه و فروشگاه ملی عرضه کالای ایرانی ، اسلامی با عنوان مهر درخشان به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه ملی کالای فرهنگی خانواده ایرانی درجوار حرم مطهر رضوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مسئول اجرایی این نمایشگاه گفت: دشمن در تقابل با نظام اسلامی نمادهایی را وارد زندگی مردم کرده که بر حوزه رفتاری و اعتقادی آنان تاثیرگذار بوده است.
    مجتبی مختاری افزود: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن و گسترش فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی باید کالاهای مناسب مورد نیاز خانواده ها تامین شود.
    وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که دستگاه های رسمی در مقوله تولید کالاهای ناب اسلامی و ایرانی کم کاری کرده به طوری که خلاء جدی در این حوزه به وجود آمده است، به همین علت نمایشگاه مهر درخشان با رویکرد حمایت از تولید داخل و عرضه کالاهایی که نمادهای انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی در آنها متبلور باشد و همچنین عرضه سوغات فاخر فرهنگی زائران گشایش یافته است.
    مسئول اجرایی نمایشگاه مهر درخشان گفت: این نمایشگاه مجموعه تجمیعی شامل پنج عرصه تخصصی فروش و سه نمایشگاه جانبی در چهار هزار مترمربع فضاست که 80 تولیدکننده و نهاد فرهنگی از استان های مختلف در قالب 60 غرفه محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.
    مختاری در تشریح پنج عرصه تخصصی فروش در این نمایشگاه ادامه داد: نخستین حوزه مربوط به عرضه نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی با همکاری31 مجموعه تولیدی از استانهای مختلف است که نوشت افزار با برندهای ایرانی – اسلامی را عرضه می کند.
    وی افزود: دومین عرصه تخصصی فروش مربوط به حوزه کتاب است که آثار منتخب ناشران برتر حوزه انقلاب اسلامی سطح کشور در آن شرکت کرده اند.
    وی بیان کرد: در عرصه تخصصی فروش کتاب این نمایشگاه، تالار 'یاس' که نمونه مشابه تالار یاس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده و شامل بخشهای مشورت کتاب، عرضه کتاب، مشاوره و فروش می باشد، ایجاد شده است.
    وی اظهار کرد: در عرصه تخصصی فروش پوشاک و حجاب، 10 مجموعه تولیدی از مشهد و سایر شهرهای کشور محصولات خود که فرهنگ ایرانی – اسلامی در آن تبلور یافته را عرضه کرده اند.
    مختاری اضافه کرد: در عرصه تخصصی هدایای نفیس و تزئینی این نمایشگاه، 15 مرکز از مجموعه های هنری و نفیس کشور محصولات فرهنگی و هنری خود را عرضه کرده اند.
    وی بیان کرد: در عرصه تخصصی فروش محصولات مشاغل خانگی نیز با نگاه به حوزه اقتصاد مقاومتی محصولات و کالاهای هنری بانوان ساکن حاشیه شهر عرضه شده است.
    مسئول اجرایی نمایشگاه ملی مهر درخشان در خصوص برنامه های جانبی این رویداد فرهنگی گفت: در کنار فضای فروش سه نمایشگاه خانه ایرانی، راحیل و شهربازی کودک ایجاد شده است.
    مختاری افزود: در نمایشگاه خانه ایرانی، نمایی از یک خانه با چیدمانی به سبک فرهنگ ایرانی و ملی شامل حداقل وسایل مورد نیاز یک خانه با برندهای داخلی به منظور حمایت از تولیدات کشورمان به نمایش گذاشته شده است.
    وی بیان کرد: نمایشگاه مفهومی حجاب یا راحیل ، خروجی رصدنامه 'ع' به همت جبهه ملی حجاب و عفاف است که چندی قبل همایش آن را در مشهد برگزار و مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت.
    وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی نزدیک به 16 هزار مورد از محصولات تولیدی در حوزه حجاب و عفاف در سه رده طلایی، نقره ای و برنزی در رصدنامه 'ع' به ثبت رسیده و در نمایشگاه مفهومی حجاب در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
    مسئول اجرایی نمایشگاه ملی مهردرخشان گفت: نمایشگاه جانبی شهربازی کودک ایجاد فرصتی برای خانواده هاست تا فرزندان خود را به یک فضای تفریحی سالم سپرده و ساعتی را با خیال آسوده خرید کنند.
    مختاری با یادآوری تخفیف 10 تا 30 درصدی در قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه گفت: از دستگاه هایی اجرایی استان درخواست شده تا بن های هدیه پاییزی کارمندان خود را به این نمایشگاه اختصاص دهند.
    نمایشگاه مهر درخشان تا پایان شهریور ماه امسال در محل نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد حرم مطهر امام رضا (ع) صبح ها و بعد از ظهرها پذیرای عموم علاقه مندان زائر و مجاور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت