از فردا ؛

آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران

عصر نمایشگاه- بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران فردا دوشنبه درمحل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش می یابد.

آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبکه خبر، رئیس مرکز ملی فرش ایران از رشد فزاینده صادرات فرش دستباف، در چند ماه نخست امسال خبر داد وگفت: بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران فردا دوشنبه یکم تا هفتم شهریورماه درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزارمی شود. این نمایشگاه امسال مساحتی معادل 30 هزار متر مربع را در 20 سالن نمایشگاه بین المللی تهران پوشش می دهد.

    حمیدکارگر با اشاره به حضور 700 شرکت در این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با حضوربازرگانان داخلی و خارجی فعال در زمینه فرش دستباف بر پا شده است. مدعوین خارجی بیشتراز کشورهای اروپایی، تجاری ازآمریکا و مابقی از کشورهای آسیای شرقی، آفریقایی و آمریکای جنوبی هستند.

    کارگر اضافه کرد: بیست و پنجمین نمایشگاه  فرش دستباف در صدد فروش و رونق صادرات فرش برپا شده است و قصد دارد فرش ایران به جایگاه اصلی خود در بازارهای جهانی برساند.

    وی گفت: این نمایشگاه با همکاری سفارتخانه‌های ایران در دیگر کشورها و نیز اتحادیه های فرش داخل و خارج از کشور، دعوت و پذیرش بازرگانان خارجی فرش دستباف به صورت هدفمند انجام شد.

    برای اولین بار، نشریه تخصصی بین‌المللی فرش دستباف «هالی»، ویژه نامه ای را به فرش ایرانی اختصاص داده است واطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه  فرش از طریق شبکه های مجازی صورت گرفته است.

    کارگرضمن اشاره به ارزش کل صادرات  فرش دستباف کشور در چهار ماهه امسال به حدود 83 میلیون دلارافزود: درنمایشگاه بیست و پنجم از دانشنامه آنلاین فرش به زبان انگلیسی، دانشنامه چهار جلدی فرش دستباف و نیز گواهی های ثبت 14 منطقه جهانی فرش دستباف ایران دروایپو رونمایی می شود.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: درکنار ششمین جشنواره فرش دستباف، برپایی غرفه نقاشی کودک، نمایش فرایند تولید فرش ،نمایش همنشینی فرش و دکوراسیون و برگزاری کارگاه های آموزشی را از برنامه های جنبی نمایشگاه بیست و پنجم اعلام کرد.

    حمید کارگربا ابراز مخالفت با هرگونه پرداخت نقدی به قالیبافان گفت: پرداخت این نوع تسهیلات بازخورد مناسبی نداشته و به دوام و پایدارشدن اشتغال درحوزه فرش بافی کمکی نمی کند ودریافت این وجوه موجب خروج قالیباف ازحوزه تولید می شود اما می توان تسهیلات ارزان قیمت برای آنان در نظر گرفت و این امر بر عهده  وزارت کار است.

    صندوق کارآفرینی امید به خریداران فرش دستباف تسهیلات ویژه پرداخت می کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت