رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها :

آی‌فود فرصت مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی است

عصر نمایشگاه- با نمک، دارچین و زردچوبه شروع شد. ماجرا هم خیلی سخت و پیچیده نبود آماده سازی ادویه‌جات بود به روش کاملا سنتی و این زمان یعنی سال ۱۳۱۸ خورشیدی ، در واقع آغاز شکل‌گیری صنایع غذایی گلها بود که امروز به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات تولید کننده مواد غذایی در کشور مطرح است.

آی‌فود فرصت مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آی فود ، صنایع غذایی گلها با بیش از هفت دهه سابقه امروز یکی از پرافتخارترین کارخانجات تولیدی صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود در این خصوص ذکر همین نکته بس که مدیرعامل این شرکت در سال 95 به عنوان مرد سال صنعت غذای کشور معرفی شد. اما بهانه‌ی گفتن از صنایع غذایی گلها حضور این شرکت موفق در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی مشهد (آی‌فود) است. گفتگوی ما با دکتر مهدی تفرشی، مدیرعامل این شرکت در ادامه خواندنی است.

    گویا صنایع غذایی گلها بیش از هفت دهه سابقه فعالیت دارد؟! راجع به تاریخچه فعالیت گلها بگویید.

    –صنایع غذایی گلها در سال 1318 خورشیدی فعالیت خود را به صورت کاملا سنتی در عرصه ادویه‌جات آغاز کرد و در سال 1345 با همت حاج‌عبدالرضا کریمی تفرشی (نسل دوم خاندان کریمی تفرشی) با تولید و بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات برای اولین بار در ایران اقدام به عرضه این محصولات سنتی به روش بسته‌بندی شده کرد و در تمام 49 سال گذشته با توسعه بی‌وقفه فضای سالن‌های تولید و انبارها و تجهیز کارخانه به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن و تولید و عرضه محصولات متنوع ،افتخار عنوان َاولین ، قدیمی‌ترین ، بهترین و بزرگ‌ترین َ” واحد ایران در این عرصه را برای خود حفظ کرد .این شرکت در حال حاضر نیز در زمینه تولید و عرضه انواع نمک تصفیه و تبلور مجدد یددار، ادویه‌جات و چاشنی‌ها ، انواع آرد و پودر کیک ، انواع حبوبات و غلات ، خشکبار و سبزیجات خشک ، پودر ژله و مکمل‌های غذایی، رشته‌ها، سویا، خلال‌ها، سبزیجات مخلوط، سوپ‌ها، کافی‌ها، تک پرسی‌ها (ساشه )، قند و شکر و برنج فعال است.

    کمی از خودتان به عنوان مدیرعامل صنایع غذایی گلها بگویید؛ مرد سال صنعت غذای کشور بودن چه مزه‌ای دارد؟!

    دکترمهدی کریمی تفرشی هستم و به عنوان مدیریت این مجموعه به عنوان نسل سوم این کارخانه مشغول به کار هستم. خب بدون شک کسب افتخار شیرین و لذت‌بخش است و برای من هم همین‌طور. اما این افتخار بیش از آنکه از آن من باشد افتخاری است برای صنایع غذایی گلها. این شرکت

    اولین و تنها دارنده نشان شوالیه اروپا در صنعت غذای ایران است و من به عنوان مدیرعامل آن مفتخرم که بگویم به عنوان مدیر نمونه از طرف نمایندگی سازمان ملل در ایران معرفی شدم. نشان جهادگر خودکفایی از ریاست محترم جمهوری دریافت کردم.  تندیس زرین چهره ماندگار مدیریت ایران را دارم. گواهینامه مدیریت UNIDO از نمایندگی سازمان ملل در ایران را کسب کردم و افتخارات دیگری چون معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از مدیران برتر کشور در همایش بین المللی تحول مدیریت ایران، معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از مدیران برتر جوان ایران در همایش مدیران جوان خانه صنعت و معدن جوانان ایران،  کسب تندیس طلایی از هفدهمین همایش مدیران برتر صنعت و تجارت ایران، کسب تندیس همایش بزرگان کارآفرین کشور در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما، معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از چهره های ماندگار صنعت و تجارت کشور در جشنواره سراسری چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران در تالار بزرگ وزارت کشور، کسب نشان یادبود مدیر برتر و ماندگار در چشم انداز اقتصاد ایران، کسب تندیس ویژه سه دهه مقاوت و بهار اقتصادی ایران، دریافت گواهینامه مدیریت حرفه ای بازار از بنیاد اروپایی DNW و…

    شنیدم در عرصه نویسندگی هم دستی بر آتش دارید؟

    بله چند کتاب را به رشته تحریر درآورده‌ام با عناوین مدیر موفق کیست، کتاب گیاهان دارویی، کتاب رمز و راز تغییر و کتاب کارآفرینی چیست

    موقعیت و جایگاه شرکت را در بازار داخلی چه طور می‌بینید؟

    -در مباحث جایگاه مجموعه دو نکته مهم وجود دارد یکی جایگاه برند وتصویری که مخاطبان و مصرف کنندگان از برند گلها دارند و وفاداری انها به این برند است و دیگری جایگاه محصولات در بازار و اینکه چه سهم بازاری نصیب محصولات گلها در انواع خانواده های محصولاتمی باشد که این دو نکته بازهم در مباحث بازارهای داخل وخارج متفاوت می باشد طبیعتا در داخل برند گلها توانسته است که در ذهن مخاطب جایگاه مناسبی داشته باشد واستقبال از محصولات وجود دارد و با توجه به ارتباط و همکاری مجموعه گلها با فروشگاههای زنجیره ای و هایپر مارکتها ونیز ارتباط خوب با عوامل فروش در سراسر ایران توانسته در همه جای ایران محصولات خود را ارائه نماید و وهمان وفاداری مشتریان ومصرف کنندگان به برند گلها و تعهد گلها به انها و پوشش دادن به نقاط نظرات انها در ارتقا وگسترش محصولات همواره به لطف خداوند استقبال از این محصولات وجود داشته است. در بازارهای خارج و مباحث صادرات نیز دو نکته اشاره شده وجود دارد ولی نوع کار متفاوت است مجموعه گلها تلاش کرده است تا برند گلها را در نزد مخاطبان خود در کشورهای هدف ومناطق جغرافیایی مورد نظر جا بیندازد و برندسازی نماید ودر کنار ان بتواند محصولات خود را متناسب با درخواست آن کشور اعم از نوع محصول ولیبلینگ و… ارائه وبه فروش برساند که در این قضیه در مناطق جغرافیایی مورد نظر به موفقیتهای خوبی دست یافته است.

    راز توفیق «گلها» چیست؟

    خیلی ساده است ما همیشه در جهت مشتری‌مداری و دادن حق انتخاب به مصرف‌کننده، محصولات غذایی گلها را در بسته‌بندی‌های متنوع شامل سلفون ،جعبه ،OPP ، قوطی‌های پلاستیکی و فلزی و ظروف PET، در وزن‌های مختلف به بازار می‌فرستیم.

    بی‌شک راز بزرگ ماندگاری و توسعه صنایع غذایی گلها ، مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده است که با تولید محصولات پر کیفیت با استفاده از مواد ممتاز ، استفاده از مدرن‌ترین روش‌های فرآوری و آماده‌سازی و بسته‌بندی محصول،تنوع در بسته‌بندی و نظارت دقیق بر تولید از طریق واحد کنترل کیفیت مجهز و پویا و تاسیس باشگاه مشتریان ، عینیت می‌یابد.

    ازنسل سوم به بعد مسوولیت مدیریت وهدایت سازمان به عهده بنده بوده است که سعی شده است میراث و زحمات گذشتگان به خوبی حفظ شود ودر این مدت سعی شده است که هر روز توسعه محصولات انجام پذیرد وبا ارائه محصولات جدید در قالب خانواده جدید محصولات قدمهای موثری در عرصه صنعت غذای ایران برداشته شود و در جذب مخاطب وهمسو با سلائق و خواسته های انها حرکت شود.

    حضور در نمایشگاه‌ها چه قدر در توفیق شرکت‌هایی چون شرکت شما اثرگذار است؟

    – حضور فعال در نمایشگاهها یکسری اهداف کلی و مشترک دارد طبیعتا حضور در نمایشگاه یکی از مسائل مهم در ارتقا فروش در راستای اهداف بازاریابی است و علاوه بر آن می توان ارتباط نزدیکی با برخی از مصرف کنندگان نهایی محصولات داشت ونیز حضور بازرگانان، تجار و صاحبان صنایع مختلف مرتبط فضای همفکری وتبادل اطلاعات و نظرها را به همراه دارد، حال این موضوع یکسری اهداف در هر نمایشگاه مخصوص در هر منطقه ودر زمانهای به خصوص دارد که با توجه به استراتژی گروه بازریابی این اهداف تعیین می گردد وموجب می گردد برای رسیدن به این اهداف در نمایشگاه شرکت کرد.

    آی‌فود از نظر شما ؟!

    نمایشگاه آی فود نیز یک نمایشگاه تخصصی در صنعت غذا و از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای بین المللی بعد از اگروفود است و همواره با استقبال خوب مردم وصاحبان صنایع و بازرگانان روبرو بوده است.  طیعتا مجموعه گلها نیز با علم به این موضوع در این نمایشگاه تخصصی شرکت کرده ؛ البته

    با توجه به تجربیات گذشته وتحقیقات به عمل آمده این نمایشگاه تخصصی صنعت غذا یک فرصت مناسب در جهت توسعه بازارهای خارجی نیز است تا بتوان حضور محصولات گلها در مناطقی مانند افغانستان و پاکستان وتاجیکستان را گسترش داد و با توجه به نزدیکی شرق کشور به آن مناطق اشاره شده می توان سهم بازار بیشتری از طریق ارتباط با تجار وعوامل پخش در آن شرکتها به دست آورد زیرا استفاده از فرصتها یکی از اصول مهم استرتژی در مجموعه گلها است.

    آی‌فود چه قدر می‌تواند در توسعه بازار شما در شرق کشور نقش داشته باشد؟

    در شرق کشور بازارهای مهمی برای مجموعه وجود دارد که روی ارتقا وتوسعه آن برنامه داریم. هر سه استان خراسان یعنی رضوی وشمالی وجنوبی و گسترش منطقه جغرافیایی در این مناطق و حتی وجود استانهای همجوار موجب شده «گلها» یک نگاه خاص به حضور در این نمایشگاه داشته باشد و حتی با حضور عوامل پخش در این نمایشگاه علاوه بر افزایش سهم بازار ، فرصت جدید برای معرفی محصولات جدید و ارتباط بیشتر با مردمان این منطقه وتداوم ان است.. مجموعه گلها عوامل پخش بزرگ وفعال در این منطقه دارد و با توجه به سیستم های فروش اعلام شده برای آنها و در ارائه آفرهای مناسب برای آنها و قراردادن مشوق‌های لازم برای ارتقا فروش موجب شده است که هروز میزان فروش و رشد بازار  افزایش یابد و محصولات گلها در مشهد وسراسر استان به نحو مطلوبی پخش و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد ودر گروه محصولات خود در صنعت غذا از جایگاه مهم و ویژهای برخوردار باشیم.

    برنامه‌ی عملیاتی حضورتان در آی‌فود 95 چیست؟

    «گلها» با به کارگیری امکانات مناسب خود در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و در مجموع صنایع غذایی گلها برای حضور در هر نمایشگاه در داخل و یا خارج دارای برنامه ریزی خاص خود است تا بتواند به اهداف تعریف شده برای آن نمایشگاه به طور صددرصدی دست یابد لذا با توجه به آن هدفگذاری برنامه ریزی می‌کند و چیدمان نیروها وامکانات خود را انجام می‌دهد و سعی می‌کند با معرفی تمام محصولات و نیز ارائه آخرین محصولات تولید شده در این نمایشگاه شرکت کرده و در کنار این موضوع با اطلاع رسانی و دعوت سعی می‌کند که در نمایشگاه هدفمند حضور داشته باشد.

    ارزیابی شما از رشد سهم بازار صادراتتان به کشورهای همسایه پس از حضور در آی‌فود چیست؟

    قطعا این حضور به رشد سهم بازارهای صادراتی ما کمک خواهد کرد. ارزیابی این مجموعه نیز قطعا مفید ومثبت بوده که امسال نیز حضور در آی‌فود  را انتخاب کردیم چون مجموعه گلها با دو هدف توسعه و رشد بازار در داخل وخارج خصوصا بخش صادرات در آی‌فود شرکت می‌کند. «گلها»  باور دارد که این نمایشگاه به صادرات کمک شایانی خواهد کرد و اهداف واحد مارکتینگ مرتفع می‌شود. امید که همچون سالیان گذشته با استقبال خوب هموطنان عزیز و صاحبان صنایع بتوانیم شاهد حضوری موثر و پربار در این نمایشگاه باشیم و این نمایشگاه گام موثری در جهت رونق اقتصاد و به ویژه صنعت غذای کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت