مدیرعامل یکی از کارخانجات مطرح تولید کنسروِ کشور؛

نظرات مخاطبانمان در آی‌فود تعیین کننده محصولات جدیدمان خواهد بود

عصر نمایشگاه- شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد که یک شرکت تولید مواد غذایی کنسروی روی پروژه‌های تحقیقاتی سرمایه‌گذاری کند و شاید هم این موضوع در ایران ما کمی دور از ذهن باشد و در کشورهای پیشرفته تولید و پژوهش خیلی به هم نزدیک باشند اما هستند تولید‌کنندگانی که در نزدیک ساختن تولیدات خود به کیفیت بهتر و نیاز بازار از تحقیق و پژوهش غافل نبوده و نیستند؛ «امید توس» یکی از این شرکت‌هاست.

نظرات مخاطبانمان در آی‌فود تعیین کننده محصولات جدیدمان خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ، شرکتی که تا به حال بالغ بر 250  پروژه تحقیقاتی تعریف کرده تا بتواند تولید محصولات خود را بر اساس نیاز مشتری که شامل محصولات کم کالری، بدون کلسترول، فراسودمند، با کم‌ترین مواد نگهدارنده‌ و با ماندگاری بالا است؛ وارد بازار کند.

    محمود اخوان، مدیرعامل «امید توس» می‌گوید ما به سلامتی مردممان امید داریم و با این رویکرد محصولات خود را تولید و عرضه می‌کنیم. او که سابقه ای بیش از35ساله  در زمینه تولید رب، کمپوت، کنسرو و.... را در کارنامه خود دارد بناست امسال محصولات شرکتش را در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی (آی‌فود) معرفی و ارائه کند؛ گفتگو با این مدیر موفق در مورد آی‌فود در ادامه خواندنی است.

    کمی از «امید توس»  بگویید؟

    مجتمع صنایع غذائی امیدتوس درسال  1369 پس از مطالعات مقدماتی و بررسیهای اقتصادی و مطالعه میدانی بازارهای مصرف داخلی و خارجی در زمینه تولیدانواع کمپوت،کنسرو، مربا و... با برندهای امید، متین و فوا تاسیس و به ثبت رسید. شرکت ما در زمینی به مساحت حدودسی هزار مترمربع و حدود17000متر مربع سالنهای تولید، انبار و ساختمان اداری فعالیت خود را شروع کرد به طوری که در سال1374 شرکت ما به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در صنایع تبدیلی کشور معرفی شد. خب باید بگویم «امید توس» شرکت موفقی است ما موفق به دریافت لوح تقدیراز اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی خراسان رضوی شدیم و گواهینامه‌های  ISO22000-ISO18001-ISO14001-ISO9001 را در کارنامه خود داریم. همچنین موفق به دریافت گواهینامه های استاندارد بین المللی از از کشور انگلستان شدیم.

    «امید توس»  در بازارهای داخلی و خارجی چه جایگاهی دارد؟

    قبول داریم که حضور شرکت امیدتوس در بازارهای داخلی کمرنگ بوده ولی در بخش صادرات موفقیتهای چشمگیری بدست آورده که باعث ارائه محصولات خود به کشورهایی نظیرایتالیا، روسیه، رومانی، بحرین، یمن و....شده است. البته باید بگویم برنامه‌های خوبی برای بازارهای داخلی هم داریم که در آینده عملی خواهد شد.

    حضور در نمایشگاه‌ها  به خصوص آی فود چه قدر در پیشبرد اهداف «امید توس» موثر است و با چه رویکردی در آی‌فود شرکت می‌کنید؟

    اگر چه دنیا، دنیای مجازی شده اما هنوز هیچ چیز نتوانسته جای ارتباط چهره به چهره را بگیرد. نمایشگاه ها فرصت برقراری ارتباط چهره به چهره را به ما می‌دهند و ما از این طریق می‌توانیم از نزدیک با مشتریان و مصرف‌کنندهایمان ارتباط بگیریم قاعدتا این ارتباط منجر به شناخت دو طرف از فرهنگ و سلایق و سنتهای یکدیگر بوده در نتیجه این شناخت امر بازاریابی و فروش را برای ما تسهیل خواهد کرد

    از آنجا که نمایشگاه آی‌فود یک نمایشگاه بین المللی و با توجه ویژه به بخش صادرات برنامه ریزی شده است ، چه برنامه و اهدافی برای توسعه بخش صادراتی خود به خصوص در کشو رهای افغانستان -پاکستان و تاجیکستان دارید؟

    باتوجه به حضور فعال و پررنگ دربازارهای افغانستان و عراق، شرکت ما باهدف ایجاد بازارهای جدید از جمله بازار کشورهای همجوار مثل پاکستان، ترکمنستان و به ویژه نظربه تفاهمات جدید بین دول روسیه و ایران بازار این کشور پهناور نیز ازجمله اهداف شرکت ماست.

    با توجه به اینکه نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین آلات مشهد به عنوان بزرگترین رویداد صنعت غذا در شرق کشور می‌باشد،حضور شما در این نمایشگاه چه تاثیری بر رشد بازار شما در این منطقه میتواند داشته باشد؟

    مسلما حضور در چنین نمایشگاههایی وارائه محصولات تولیدی به متقاضیان در بازارهای هدف تاثیر بسزا وعمده ایی در فروش خواهد داشت.

    استراتژی شما برای حفظ و توسعه دستاوردهایتان چیست؟

    استراتژی ما تامین نیاز بازار و تطبیق تولید بر اساس کیفیت تقاضا است ما جهت حفظ و پیشرفت دستاوردها، تولید محصولات جدید براساس نیاز مشتری را در دستور کار داریم . مشتری امروز از ما  محصولات کم کالری، بدون کلسترول، فراسودمند، خوش طعم، با کمترین مواد نگهدارنده و با بیشترین ماندگاری را می‌خواهد و ما با بهبود فرآیندهای تولید و فرمولاسیون ها جدید و بهینه سازی محصولات قبلی سعی در جلب نظر مشتری‌هایمان داریم.

    جایگاه مشهد را در بازار شرکت خودتان چطور می‌بینید؟

    مشهدمقدس به برکت وجود ولی نعمتمان آقاامام رضا(ع)و حضور میلیونی زائران و نیز مجاوران حضرتش بازار مصرف بسیار گسترده‌ای را ایجاد کرده و نیز حکم دروازه امنی برای کشورهای افغانستان و آسیای میانه به حساب می‌آید

    چه برنامه هایی برای حداکثر بهره وری از حضور در نمایشگاه تدارک دیده اید؟

    شرکت ما در این نمایشگاه ضمن ارائه محصولات جدید و باکیفیت بالا  برنامه‌ریزی کرده پیشنهادات و نظرات بازدیدکنندگان را در ارتباط با محصولات کنسروی و کمپوت و سایر تولیدات به لحاظ طعم، ذائقه، بسته بندی و... را دریافت کند تا براساس آن و پس از تایید و اخذ مجوزهای لازم نسبت به تولید جدید اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت