صنایع دستی گرجستان ؛

لغو برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در گرجستان

عصر نمایشگاه- درپی اعتراض برخی از هنرمندانی که برای شرکت در یک نمایشگاه صنایع دستی به گرجستان رفته بودند، این نمایشگاه کنسل شد و برگزارکننده آن نیز گفت که خسارت ناشی از این اتفاق را پرداخت می‌کند.

لغو برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در گرجستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، عده‌ای از هنرمندان که برای شرکت در یک نمایشگاه صنایع دستی به گرجستان رفته‌اند، به مجری این نمایشگاه به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده اعتراض کردند و خواستار پرداخت خسارت شدند. 

    یکی از این هنرمندان در حالی که هنوز در گرجستان بود گفت: مسیر ایران تا گرجستان را زمینی رفتیم و در مسیر حتی یک لیوان آب هم دست‌مان ندادند. ما هزینه اقامت در یک هتل 4 ستاره را پرداخت کردیم، اما به ما در یک مسافرخانه اسکان دادند!

    او ادامه داد: یکسری دلال را در مرز ترکیه به ما معرفی کردند تا پول‌مان را به دلار تبدیل کنیم. از وقتی هم که به مقصد رسیدیم، سه وعده غذا را با هزینه خودمان خریدیم. در حالی که ما با توری که مجری نمایشگاه آن را معرفی کرده بود، سفر کرده بودیم و شام و ناهار برعهده همان تور بود. به همین دلیل، مجری نمایشگاه باید خسارت ما را پرداخت کند و تور را مجاب کند که شرکت‌کنندگان را هوایی به ایران برگرداند.

    هنرمند دیگری در این‌باره اظهار کرد: مهمان‌پذیری که ما اکنون در آن اسکان داریم، اصلا مناسب اقامت برای بانوان نیست و هر شب به امید این‌که اتفاقی برای‌مان نیفتد، می‌خوابیم. هیچ‌کس هم در این‌باره پاسخگو نیست. از همه مهم‌تر، بار متعلق هنرمندان هنوز نرسیده است.

    در این‌باره، برگزارکننده این نمایشگاه صنایع دستی در گرجستان توضیح داد: برای اسکان، خوراک و رفت و برگشت هنرمندان یک آژانس را معرفی و اعلام کردیم که هر کسی دوست دارد، می‌تواند از طریق این آژانس اقدام کند و اگر هم تمایل دارد، می‌تواند به‌صورت شخصی سفر کند و هیچ اجباری برای انتخاب آژانسی که معرفی کرده بودیم، در کار نبود. کما این‌که برخی به‌صورت شخصی به گرجستان رفتند.

    سعید حمیدپور ادامه داد: آژانسی که ما معرفی کرده بودیم، به هنرمندان سه پکیج هتل 2، 3 و 4 ستاره را معرفی کرد که از یک میلیون و 500 تومان تا دو میلیون تومان قیمت داشت و بیشتر غرفه‌داران، از پکیج ارزان‌تر استفاده کردند. قرار بود نمایشگاه گرجستان از 28 مرداد شروع  شود و تا دوم شهریورماه ادامه داشته باشد. طبق اسنادی که در گمرک داریم، 23 مردادماه بارها را ترخیص و با دو تریلی به سمت گرجستان ارسال کردیم.

    او اظهار کرد: با توجه به این‌که مرز ترکیه ناامن بود، همه‌ی کامیون‌ها چهار روز در مرز ترکیه متوقف شدند و اجازه خروج به ماشین‌ها داده نشد. به این دلیل، بارها به‌جای این‌که 26 مردادماه به نمایشگاه برسد، 30 مردادماه به گرجستان رسید. ما می‌توانستیم نمایشگاه را دو روز بیشتر تمدید کنیم، اما متأسفانه اتاق بازرگانی گرجستان با وجود تعهدی که داشت مبنی بر این‌که بار ما را هرچه زودتر ترخیص کند، ‌اعلام کرد چون 240 کامیون در صف ترخیص هستند، ما از انجام این کار عاجز هستیم و ممکن است ترخیص بار دو تا سه روز زمان ببرد.

    مجری این نمایشگاه با بیان این‌که این پیش‌آمد، ناگهانی بود، گفت: بر این اساس ما اعلام کردیم که نمایشگاه کنسل شده است، شما هم به ایران برگردید و بارتان را در ایران تحویل بگیرید.

    حمیدپور در پاسخ به این‌که آیا به هنرمندان خسارت پرداخت می‌شود؟ اظهار کرد: زمانی که هنرمندان برگردند، بارشان را تحویل می‌دهیم و هزینه‌ غرفه را به آن‌ها برمی‌گردانیم.  

    او ادامه داد: با این‌که نمایشگاه کنسل شده است، ‌هنرمندان تصمیم گرفته‌اند در گرجستان بمانند و من برای روزهایی که آن‌ها تصمیم گرفتند در آن کشور بمانند، مسوولیتی قبول نمی‌کنم. برخی از آن‌ها هم می‌گویند می‌خواهند هوایی برگردند و تمایلی ندارند زمینی به ایران بیایند. 

    حمیدپور معتقد است: در این اتفاق، کسی مقصر نبود. من سابقه برگزاری نمایشگاه در گرجستان را داشته‌ام. متأسفانه مشکلات غیرقابل پیش‌بینی‌ای به‌وجود آمد که به این نتیجه منجر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت