هفته دولت و ارزیابی معاون عمرانی استاندار از پروژه نمایشگاه اصفهان :

پیشرفت ها مطلوب و طبق زمان بندی است

عصر نمایشگاه- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پیشرفت اجرایی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان اصفهان در سطح کشور و بین الملل، ایجاد یک نمایشگاه عظیم و با کیفیت از ضرورت های اصلی توسعه استان محسوب می شد که این امر پس از خرید بخش قابل توجهی از سهام شرکت نمایشگاه های استان توسط شهرداری و به همت شرکت نمایشگاه های اصفهان در حال تحقق است.

پیشرفت ها مطلوب و طبق زمان بندی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، محمد علی طرفه اعلام کرد: هم اکنون پروژه های مخزن آب، ساختمان اداری، سالن رجیسترینگ، سالن علامه مجلسی، دیتاسنتر، تأسیسات و محوطه سازی در حال احداث و انجام است و در گزارش ارسالی از محل پروژه، روند پیشرفت فیزیکی طبق برنامه زمان بندی و نسبتاً مطلوب بوده اما به نظر می رسد در ادامه نیازمند تخصیص اعتبارات و فعال شدن جبهه های کاری بیشتر خواهیم بود.

    وی با تأکید بر لزوم حمایت از اجرای پروژه نمایشگاه بزرگ، اضافه کرد: در فرصت مناسب بازدید مجددی از مراحل اجرای پروژه خواهم داشت و در حوزه وظایف و اختیارات خود، آماده هرگونه همکاری متناسب با درخواست متولیان امر در راستای هرچه سریع تر به بهره برداری رسیدن این پروژه مهم ملی هستم.

    معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: همان گونه که تاکنون اطلاع رسانی شده است کلنگ احداث نمایشگاه بزرگ اصفهان شهریور ماه سال 94 در زمینی به وسعت 47 هکتار شامل 17 هکتار در فاز اول واقع در کمربندی شرق اصفهان و در منطقه روشن دشت به دست وزیر امور خارجه به زمین زده شد و عملیات اجرایی آن از اوایل آذر 94 آغاز شده است.

    وی افزود: آنچه باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد این است که شناخت و درک اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه های همه مسوولان کشور و استان قرار گیرد. زیرا امروزه صنعت نمایشگاهی در همه جای جهان به عنوان یک تجارت مادر به حساب می‌آید و با توجه به اینکه نمایشگاه ها در اصلاح، تقویت و بهبود سیستم توزیع، آسان سازی ارتباطات تجاری و رونق مبادلات تأثیرگذار هستند، یکی از ابزارهای اصلی اجرای برنامه ها و سیاست های ارتباطی شرکت ها محسوب می شوند، از این رو احداث مرکز نمایشگاه بین المللی از اهمیت خاصی برای صنعتگران استان برخوردار است.

    طرفه تأکید کرد: حضور در نمایشگاه های بازرگانی یک فرصت طلایی برای شرکت ها محسوب می گردد و یقیناً نقش مهمی در بازاریابی و توسعه تجارت شرکت ها اعم از تولیدی، خدماتی و توزیعی خواهد داشت؛ همین طور حضور در نمایشگاه بزرگ اصفهان پس از به بهره برداری رسیدن این مجموعه، می تواند موفقیت تجاری شرکت کنندگان و در نتیجه رشد و توسعه صنعت و تجارت استان را عملیاتی سازد.

    استفاده حداکثری همه مسوولان از این فرصت سودآور

    وی ادامه داد: ویژگی اصلی نمایشگاه این است که فعالیت‌های اقتصادی را در یک محدوده خاص متمرکز می‌کند و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقه‌مند به انتخاب کالا هستند می‌توانند از این تمرکز حداکثر بهره را کسب کنند. همچنین برپایی نمایشگاه به ‌صورت مداوم و مستمر می‌تواند ضمن ایجاد فضای رقابت و رقابت پذیری، کلید دستیابی به سودآوری و در نتیجه دستیابی به موفقیت‌های بازرگانی و تجاری باشد.

    طرفه گفت: تلاش همه مسوولان باید در جهت بهره‌گیری و بهره‌مندی حداکثری از چنین فرصت سودآوری معطوف شود و با برنامه ریزی مناسب، منظم و منسجم، زمینه ارتقا فعالیت های نمایشگاهی بیش از پیش فراهم گردد، به گونه ای که نمایشگاه بتواند سکوی پرتاب صادرات، به خصوص صادرات غیرنفتی باشد.

    به گفته وی یقیناً لازمه رسیدن به استانداردهای جهانی در این صنعت سودآور این است که سیاست گذاری‌های دقیقی در این مسیر اتخاذ کرده و در مسیر مجهز شدن هرچه بیشتر نمایشگاه‌ و حمایت و تقویت آن گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت