حضور رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه در نمایشگاه بین المللی تهران

عصر نمایشگاه- «علی باقر نعمتی» از هماهنگی با روس ها برای حضور رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه به همراه تعدادی از تورگردانان این کشور در نمایشگاه بین المللی تهران که بهمن ماه امسال برگزار می شود، خبر داد و افزود: تلاش می شود در حاشیه این نمایشگاه، مذاکرات مسکو در ایران ادامه پیدا کند تا به نزدیکی بیشتر تورگردانان دو کشور منجر شود.

حضور رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه در نمایشگاه بین المللی تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ،مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اخیرا اعلام کرد: مطالعات جامعی درباره سلیقه گردشگران روس صورت گرفته است و ما بر اساس نتایج آن مطالعات، حرکت خواهیم کرد.
    وی درباره سفر هیاتی به سرپرستی مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری با همراهی تعدادی از مدیران دفاتر خدمات گردشگری و تورگردانان ایرانی به مسکو گفت: قرار است دیدارهایی با مقامات، بخش خصوصی و دولتی گردشگری روسیه صورت گیرد تا زمینه های همکاری های دراز مدت برای توسعه گردشگری بین دو کشور فراهم شود.
    نعمتی درباره قراردادها و توافق های قبلی ایران و روسیه در موضوع گردشگری، گفت: قراردادهای قبلی چارچوب حقوقی داشتند، اما این سفر رویکردی اجرایی دارد و به منظور تسهیل زمینه همکاری ها بین دو کشور، رو در رو قراردادن بخش خصوصی ایران و روسیه و پشتیبانی کردن از همکاری های فی مابین انجام می شود تا این بخش با اطمینان از حمایت های دولتی تعاملات دراز مدتی را آغاز کند.

    «سمیع الله حسینی مکارم» معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز که پاییز گذشته به مسکو سفر کرده بود، گفت: طرف های ایرانی و روس در مذاکرات مسکو برای گسترش همکاری ها به ویژه راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری توافق و برنامه ریزی کردند.
    وی افزود: در دیدار با مقام های روس از جمله رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه، راه های گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مرتبط با این صنعت و سرمایه گذاری بررسی شد.
    حسینی مکارم گفت: برنامه توافق شده ایران و روسیه برای گسترش همکاری های گردشگری در سند نهایی دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور گنجانده شده است.
    معاون سازمان میراث فرهنگی افزود: دو طرف در زمینه افزایش گردشگران دو کشور و ایجاد ساز و کارهایی برای تحقق این هدف تلاش خواهند کرد و امیدواریم با توافق های به دست آمده، شمار گردشگران ایرانی و روسی افزایش بیابد.
    وی اضافه کرد: سالانه 45 میلیون گردشگر روس به کشورهای مختلف سفر می کنند و با این وجود شمار گردشگران روسی که سال 2014 به ایران سفر کردند به حدود 20 هزار نفر رسید که نسبت به 45میلیون نفر ناچیز است.

    معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: تفاهم دوم، تسهیل صدور روادید برای گردشگران دو طرف بویژه لغو آن برای گردشگری گروهی بود. بر اساس این برنامه همکاری متقابل، گروه های پنج نفر به بالا نیازی به روادید ورود به ایران یا روسیه نخواهند داشت و باید ضوابط آن را وزارت خارجه دو کشور تعیین کنند که می تواند به افزایش حضور گردشگران گروهی کمک کند.

    معاون سازمان میراث فرهنگی همچنین به بررسی راه های توسعه سرمایه گذاری ها در عرصه گردشگری میان ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: دو طرف در زمینه سرمایه گذاری در زیرساخت ها و اماکن گردشگری گفت و گو کردند و طرف روس علاقه مندی خود را برای توسعه مشارکت ها در این زمینه اعلام کرد.

    وی افزود: هیات های دو طرف همچنین برای ساماندهی تورها برنامه ریزی کردند و قرار شد نمایندگان تعدادی از شرکت های گردشگری روسیه برای آشنایی بیشتر به ایران سفر کنند تا از این طریق فرصت گسترش تبادل گردشگر فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت