از ۲ شهریور ؛

افتتاح نمایشگاه نخستین حراج تخصصی فرش دستباف در ایران

عصر نمایشگاه- سومین حراج ملی با موضوع فرش عصر روز سه شنبه (دوم شهریورماه) کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

افتتاح نمایشگاه نخستین حراج تخصصی فرش دستباف در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سومین دوره حراج ملی با موضوع فرش عصر روز گذشته (سه شنبه، دوم شهریورماه) با حضور محمدرضا ابریشم چی، مدیرعامل  خانه حراج ملی، زهرا محمودوند مدیر نخستین حراج تخصصی فرش، احمد نجفی آکشنر و مجری این دوره حراج، بافندگان، فرش فروشان، مجموعه داران، هنرمندان، ورزشکاران و علاقه مندان هنر در خانه همایش خیابان شهید فیاضی (فرشته) افتتاح شد.

    در روز نخست نمایشگاه حراج ملی فرش، قشرهای مختلف جامعه ایرانی از نمایشگاه بازدید کردند  که در این میان، چهره های به نام هنری، ورزشی و مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد و شرکت سهامی فرش دیده می شدند. از طرفی مجموعه داران مختلف نیز از این نمایشگاه دیدن کردند، افراد سرمایه داری که بدشان نمی آید در مجموعه خود فرشی ارزشمند از هنرمندان زبردست ایرانی داشته باشند.

    در نخستین حراج ملی تخصصی فرش، 27 فرش در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است که در انتخاب این 27 فرش تنوع قیمتی، قدمتی و طراحی مد نظر قرار گرفته شده است. ارزان ترین فرش این نمایشگاه با نام «نگارستان» که نوبافت قم است با قیمت 5 تا 7 میلیون تومان و گران ترین فرش با نام «سلطان مسعود» که نوبافت تبریز است، با قیمت 2 میلیارد تا 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان ارزش گذاری شده است. 

    جدیدترین فرش های این مجموعه نوبافت و قدیمی ترین آنها حدود 150 سال قدمت دارد. در این نمایشگاه فرش هایی از هنرمندان اصفهان، نایین، کاشان، تبریز، کردستان، کرمان، قم و مشهد به چشم می خورد.

    از نکات جالب توجه روز نخست نمایشگاه حراج ملی فرش، حضور میهمانان خارجی بود که نشان می دهد، نتایج پسافرجام اندک اندک در حال نمایان شدن است و ما می توانیم شاهد حضور نمایندگان کشورهای مختلف باشیم، نمایندگان کشورهایی که بدشان نمی آید از فرصت ایجاد شده برای سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند، تا بتوانند رفته رفته در بازارهای مهم اقتصادی ایران مانند بازار فرش سهمی داشته باشند.

    سومین دوره حراج ملی در حال برگزاری است و بدون شک برگزاری چنین مراسم هایی می تواند باعث رونق اقتصادی و فرهنگی کشور شود چراکه با استقبال و خرید فرش ها از سوی خریداران داخلی و خارجی می توانیم شاهد دست آوردهایی مانند حفظ و گسترش اشتغال، تثبیت اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها، توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری باشیم که هر یک پایه های اقتصاد مقاومتی است.

    طبق برنامه ریزی انجام شده نمایشگاه این حراج از روز سه شنبه، 2 شهریورماه تا روز جمعه، 5 شهریورماه دایر است و بازدید برای علاقه مندان رایگان است. افرادی که در ایام برگزاری نمایشگاه علاقه مند به حضور در حراج باشند می تواند برای حضور در این رویداد فرهنگی – اقتصادی نام نویسی کنند تا در مراسم حراج که از ساعت 19 روز جمعه (5 شهریورماه) برگزار می شود، شرکت داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت