با حضور شاعران مطرح کشور؛

برگزاری میزگرد تالیف و مولفان شهرستان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان

عصر نمایشگاه- میزگرد تالیف و مولفان شهرستان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان و با حضور شاعران مطرح کشور برگزار شد.

برگزاری میزگرد تالیف و مولفان شهرستان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، فرشته احمدی در میزگرد تالیف و مولفان شهرستان با اشاره به برگزاری محافل ادبی در تهران با حضور افراد مختلف گفت: برگزاری این محافل موجب می‌شود، انگیزه‌ها و سلایق مختلف دور هم جمع شده و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

    وی به موضوع ارتباطات در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: خوشبختانه مشکلاتی که در گذشته نویسندگان برای چاپ آثار خود با ناشران داشتند، حل شده است.

    احمدی با اشاره به انگیزه‌های درونی و شخصی افراد برای نوشتن افزود: متاسفانه انگیزه بیرونی برای فعالیت افراد وجود ندارد و این وضعیت مختص تهران نبوده و در شهرستان‌ها با شدت بیشتری حاکم است.

    در ادامه نیز اندیشه فولادوند هنرپیشه و شاعر توانمند کشورمان اظهار کرد: شرایط شعر با داستان نویسی و ترجمه متفاوت است و در کشور ما اتفاقا تمام قله‌های غیر قابل فتح متعلق به کسانی بوده که در کلان شهرها نبوده‌اند.

    فولادوند با بیان اینکه برخلاف نویسندگی و مترجمی، شعر یک حادثه است که در غیاب شاعر رخ می‌دهد، گفت: نویسندگان بسیاری کلان شهرها را محل نوشتن کتب خود قرار نداده است.

    در ادامه این برنامه محمد علی جعفریه مدیر مسوول نشریه ثالث هم با اشاره به اینکه بخشی از تولید کتاب را دولت برای دسترسی مردم در کتابخانه‌ها خریداری می کند، تصریح کرد:  با عوض شدن دولت‌های مختلف سیاست‌های فرهنگی نیز عوض می‌شود.

    وی تصریح کرد: اما کتابخانه‌ها آن قدر کم بار هستند و یک بخش ورود دولت به کتاب را کتاب‌های محلی خریده و در دست مردم قرار می‌دهند.

    در ادامه این میزگرد حسینی هم به عنوان یک نویسنده نظرات خود را درباره مشکلات و کمبود فضای فرهنگی اشاره داشت و گفت: فضای بسته ذهنیت بسته ایجاد می‌کند.

    مدیر مسوول نشریه ثالث ادامه داد: بسیاری از نویسندگان کشور ما شهرستانی هستند و توانسته‎اند برخلاف فضای بسته توانسته‌اند تجربیات خود را گسترش دهند.

    وی با بیان اینکه اگر مولفان در شهرستان بمانند و کار خود را بکنند، چشیدن ریاضت‌های ادبی به نتیجه خواهد رسید، گفت: خود من وقتی شهر خود بودم، فیلم و تئاتر بیشتر می‌دیدم ولی از وقتی به تهران رفته ام تعداد تئاترهایی که می‌بینم به صفر رسیده و فرصت حضور در جلسات ادبی را ندارم.

    در این برنامه علاوه بر بیان دیدگاه‌های شاعران کشوری و مطلوب ارزیابی شدن اخذ مجوز کتاب، سوالاتی در حوزه نشر و شعر از سوی حاضران پرسیده شده و توضیحات لازم در این‌باره ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت