مدیر کل میراث فرهنگی فارس خبر داد

برگزاری نمایشگاه فرهنگ اتریش در شیراز

عصر نمایشگاه- مصیب امیری در دیدار با مدیر موزه بین المللی شهر گراتس کشور اتریش بیان کرد: ما آماده برگزاری این نمایشگاه و میزبانی از هنرمندان کشور اتریش هستیم اما تاریخ دقیق برگزاری این نمایشگاه توسط مدیران میراث فرهنگی کشور اتریش اعلام خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه فرهنگ اتریش در شیراز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

     به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس آنلاین ،مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: درپی توسعه فرهنگی و گردشگری بین دو کشور ایران و اتریش هستیم و امیدواریم با همکاری های فرهنگی بین دو کشور شاهد توسعه گردشگری نیز باشیم.

    امیری اظهارداشت: استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران اتریشی است و از هرگونه فعالیت فرهنگی بین دو کشور استقبال می کند.

    وی با اشاره به وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان فارس گفت: با توجه به قابلیت ها و جاذبه ها و زیر ساخت های متعدد و متنوعی که در استان فارس و شهر شیراز وجود دارد آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

    او ادامه داد: فارس به دلیل برخورداری از بیش از سه هزار اثر ملی ثبت شده و چهار اثر جهانی یکی از استان های مهم و ارزشمند در ایران و جهان است و هم اکنون مقدمات ثبت مجموعه ساسانی فارس به عنوان پنجمین اثر استان فارس در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) نیز فراهم شده است.

    امیری بیان داشت: مجموعه ساسانی فارس شامل آثار تاریخی در شهرستان های فیروزآباد، سروستان و بیشابور کازرون است.

    مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: همچنین آثار ارزشمندی از دوره های ایلامیان، هخامنشیان، ساسانیان، زندیه و قاجار در استان فارس وجود داردکه هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی است . وی با اشاره به فعالیت 15 موزه تخصصی در استان فارس گفت: در حال حاضر پنج موزه تخصصی نیز در شهرستان های پاسارگاد، شیراز، بوانات و آباده در دست ساخت است.

    امیری بیان کرد: هم اینک موزه تخصصی هخامنشی در مجموعه جهانی تخت جمشید، موزه تخصصی ساسانی در شهرستان کازرون و موزه تخصصی زندیه در شیراز فعال هستند و در صدد هستیم در هر یک از شهرستان های فارس یک موزه تخصصی راه اندازی شود.

    او اظهارداشت: بزرگترین موزه منطقه ای و باغ موزه مشاهیر کشور هم اکنون در ضلع شمالی آرامگاه حافظ در حال ساخت است که امیدورایم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد .

    وی اضافه کرد: در حال حاضر به متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد موزه را داشته باشند مجوز راه اندازی موزه داده می شود .

    مدیر بخش بین الملل موزه بین المللی شهر گراتس کشور اتریش نیز در این دیدار گفت: معرفی و نمایش فرهنگ کشور اتریش در شهر حافظ و در آرامگاه این شاعر بزرگ جهانی، افتخار ارزشمندی برای ماست.

    گرهارد دایمس، افزود: در نظر داریم نمایشگاهی از محصولات فرهنگی، اشیاء تاریخی، اصناف و کتاب کشورمان در شهر شیراز و در کنار آرامگاه حافظ برگزار کنیم و بر این باوریم که برپایی چنین نمایشگاه هایی هم افزایی فرهنگی بین دو کشور را در پی خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت