جشن امضای نویسندگان و مولفان در نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد

عصر نمایشگاه- در چهارمین روز از هشتیمن نمایشگاه کتاب زنجان، جشن امضاء مولفین با حضور ذبیح اله شاه محمدی، حسین عباسی نیا، علی اصغر اوجاقلو از مولفان زنجانی برگزار شد.

جشن امضای نویسندگان و مولفان در نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، در این نشست که با استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب زنجان همراه بود هریک از مولفین حاضر در نشست به معرفی آثار خود پرداختند.

     

    شاه محمدی که مولف دو کتاب ضرب المثل های ترکی در گویش زنجانی و آینلی سوز است گفت:این کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

     

    به گفته وی، توجه همشهریان به کتاب های من به حدی بود که کتاب ضرب المثل های ترکی در کمتر از چند سال خریداری شد و برای چاپ دوم آن اقدام کرده ایم.

     

    کتاب آینلی سوز در سال 94 به چاپ رسیده است که نویسنده آن معتقد است کمیابی این دو کتاب ارزش خود کتاب نیستند، بلکه علاقه و توجه همشهریان برای شناخت آداب و سنن فرهنگ زنجان موجب استقبال آن شده است.

     

    نویسنده این کتاب تلاش کرده است تاریخ معاصر زنجان از سال 1320 تا 1325 را که با چشم خود دیده و با گوش خود شنیده است را به خواننده ها منتقل کند.

     

    به گفته شاه محمدی، این 5 سال یکی از سال های پرگفتگو و پرمناقشه تاریخ ما است که خواننده را با اتفاقات این سال ها آشنا می کند.

     

    در پایان این کتاب فصلی در رابطه با 80 سال از آداب و رسوم تمام مسائل اجتماعی زنجان به چاپ رسیده است.

     

    عباسی نیا یکی از فعالان عرصه تئاتر استان زنجان که مدتی است پژوهش در عرصه تئاتر را آغاز کرده است هم یکی دیگر از مولفانی بود که در این نست سخن گفت.

     

    وی با اشاره به اینکه در مورد تاریخ زنجان کتاب های فراونی داریم و هر آنچه که نوشته شده بیشتر در ارتباط با تاریخ است، ادامه داد: از اینرو به این فکر افتادم  تا کار پژوهشی در مورد فعالیت های صحنه ای زنجان انجام دهم.

     

    این هنرمند با تاکید بر اینکه از سال 1320 تاکنون در زمینه تئاتر فعالیت های خوبی انجام شده است، ادامه داد: خوانش های بسیاری در زنجان وجود دارد که نمونه های آن نوروزی خوانی، دنگ خوانی هستند.

     

    این محقق پس از پژوهش های انجام داده کتاب «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» را در 11 فصل به رشته تحریر در آورده است.

     

    در این کتاب به تاریخ و جغرافیای زنجان به آن اشاره شده است و در ادامه آن خوانش های مختلف که تظاهرات نمایشی فرهنگی غنی این مرزو بوم است به رشته تحریر درآمده است.

     

    کتاب غزل غزل لر، اثر اوجاقلو یکی از شاعران زنجانی است که در این نشست در خصوص اثر خود گفت: این اثر 600 سال غزل استان را گردآوری و به مجموعه ارزشمندی تبدیل کرده که در نوع خود کار نفیسی است.

    وی که در حوزه مطبوعات فعال است می گوید: در این کتاب که تاریخ غزل 600 ساله زنجان را در خود گنجانده است، غزل های 371 شاعر در آن به چاپ رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت