مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه آبان ماه ۹۵ برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه در تاریخ ۲۴ آبان امسال خبر داد.

نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه آبان ماه ۹۵ برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه در خصوص برنامه های این اداره کل در استان طی مدت باقیمانده از سال 95 از برگزاری همایش منطقه ای «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» در استان کرمانشاه خبر داد.

    وی افزود: این همایش طی سه روز از سوم تا پنجم مهر ماه با حضور 130 نفر از نخبگان کانون های روستایی استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، همدان و خوزستان برگزار می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه روستاها و عشایر اشاره کرد و برگزاری چنین برنامه هایی را در ارتقای فرهنگ روستا و عشایر بسیار اثرگذار دانست.

    برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم طی آذر ماه و نمایشگاه بزرگ کتاب طی آبان ماه امسال

    وی در بخش دیگر از برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم طی آذر ماه امسال خبر داد.

    رحیمی زنگنه هم چنین در خصوص مصوبات فرهنگی دولت در سفر به استان نیز گفت: دراین سفر با بسته فرهنگی استان در شورای اداری با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت شد اما هنوز ابلاغی در این زمینه و اعتبارات آن به ما نرسیده است.

    وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب امسال از 24 آبان ماه امسال خبرداد و گفت: برنامه های جانبی دیگری نیز در کنار این نمایشگاه تدارک دیده شده و برگزار خواهد شد.

    برگزاری سومین دوره کتاب سال و نمایش های آیینی در دهه اول محرم

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هم چنین از برگزاری سومین دوره کتاب سال استان کرمانشاه نیز طی امسال خبرداد و گفت: زمان برگزاری آن نیز متعاقبا اعلام می شود.

    وی افزود: از دیگر برنامه های امسال برگزاری نمایش آیینی تعزیه و مراسمات سوگواری در دهه ابتدایی ماه محرم است.

    برگزاری جشنواره تئاتر استانی  و تئاتر عروسکی طی شهریور ماه

    رحیمی زنگنه هم چنین از برگزاری جشنواره تئاتر استانی طی اواخر شهریور و اوایل مهر امسال خبر داد و گفت: در حوزه بزرگداشت ها نیز، بزرگداشت استاد کزازی، یابود رشید یاسمی و بزرگداشت پروفسور شمسی پور و استاد محبت برگزار می شود.

    وی از برگزاری دو کنگره آیت الله نجومی و میرزا حسن کرمانشاهی به عنوان دیگر برنامه های در دستور این اداره کل برای امسال خبرداد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  هم چنین از برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در شهریور ماه امسال با همکاری  انجمن یونیمای استان خبر داد.

    احداث 4 مجتمع فرهنگی و هنری در استان

    وی در خصوص پروژه های در دست اجرای این اداره کل نیز گفت: احداث 4 مجتمع فرهنگی و هنری در شهر بیستون، شهرک دانش کرمانشاه، بخش گواور و شهرستان سرپل ذهاب در دستور کار است که میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند.

    رحیمی زنگنه یادآورشد: در سفر هیئت دولت به استان، یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به پروژه های فرهنگی و هنری تخصیص داده شد که مجتمع های مذکور را نیز شامل می شود.پیش از این نیز 2 میلیارد تومان برای مجتمع های مذکور تخصیص داده شده بود.

    وی با بیان اینکه رویکرد امسال ما تمرکز زدایی و توجه به شهرستان های استان است گفت: بنابر این رویکرد به تناسب ظرفیت هر شهرستان یک برنامه شاخص فرهنگی و هنری برای آنها برگزار می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  از برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام آباد و جشنواره موسیقی دالاهو به عنوان نمونه ای از این جشنواره خبرداد.

    «شهر کتاب کرمانشاه» جزو 10 کتابفروشی برتر کشور در طرح تابستانه کتاب شد

    وی از اجرای طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی های استان خبر داد که کتاب ها با تخفیف 20 تا 25 درصد به خریداران ارائه می شد و طی این طرح کتابفروشی «کتاب شهر » کرمانشاه جزو 10 کتابفروشی موفق کشور شناخته شد.

    رحیمی زنگنه از برگزاری مراسم تقدیر از این کتابفروشی در تاریخ 8 شهریور در شهر کرمانشاه و در محل کتابفروشی «کتاب شهر» خبرداد.

    وی بار دیگر به تعویق در برگزاری جشنواره سراسری اقوام ایرانی اشاره کرد و یاد آور شد: این جشنواره قرار بود 30 مرداد تا 6 شهریور برگزار شود که به دلیل استقبال شرکت کنندگان و رایزنی برای اضافه شدن بخش بین الملل به این جشنواره به تعویق افتاد.

    برگزاری جشنواره اقوام ایرانی طی آبان ماه امسال

    رحیمی زنگنه  افزود: این جشنواره در هفته اول بهمن ماه ماه امسال برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا یک ماه قبل از برگزاری یعنی آبان ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    وی گفت: ما تنها استانی هستیم که موفق به ثبت جشنواره سراسری اقوام شدیم و تا کنون هیچ استانی به این شکل جشنواره را برگزار نکرده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  تصریح کرد: جشنواره ای که در سنندج برگزار می شود توسط حوزه اجتماعی وزارت کشور و به صورت گروه های منتخب خواهد بود اما ما به صورت سراسری و ارسال اثار آن را برگزار کرده ایم.

    وی تصریح کرد: در این شکل برگزاری گروه هایی که تا کنون جایی مطرح نشده اند، فرصتی پیدا می کنند تا بتوانند مطرح شوند.

    رحیمی زنگنه گفت: تا کنون بیش از 220 اثر در حوزه های مختلف از جمله موسیقی و تئاتر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که داوری خواهند شد.

    وی افزود: در کنار بخش مسابقه بخش اجرای گروه های مطرح کشوری را هم داریم که به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    وی  در بخش دیگر یکی از مشکلات حوزه تئاتر را ضعف عمده نمایش نامه نویسی دانست گفت: متاسفانه در ایران در حوزه فرهنگ ملی و مفاخر ایرانی، کمتر نمایشنامه نوشته می شود.

    ضعف نمایشنامه نویسی مشکل عمده تئاتر ماست

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه اغلب نمایشنامه های ما الگو برداری از نمایش های خارجی است، بنابراین وقتی نمایشنامه های ما خارجی باشد، مخاطب خیلی با آن ارتباط برقرار نمی کند.

    وی افزود: نمایش هایی چون نقالی طرفداران زیادی دارد و علت آن همان ارتباطی است که با خاطب برقرار می کند.

    رحیمی زنگنه جشنواره زدگی را یکی از دلایل گرایش هنرمندان به سمت تولید آثار نمایشی با بهره گیری از نمایشنامه های خارجی برای حضور موفق در جشنواره ها دانست.

    هر هنری که ارتباطش با مردم قطع شود، خیلی اقبالی ندارد

    وی خاطرنشان کرد: نمایش های جشنواره ای نیز به دلایل فوق و عدم ایجاد ارتباط با مخاطب، اقبال عمومی چندانی ندارند.

    رحیمی زنگنه اشاره ای نیز به تولیدات سینمایی داشت و تاکید کرد: در حوزه سینما نیز نیاز به ارتباط با مردم داریم، چرا که هنر هنری که ارتباطش با مردم قطع شود، خیلی اقبالی ندارد.

    وی افزود: هم اکنون اقبال مردم نسبت به موسیقی خوب است وارتباط خوبی با موسیقی برقرار کرده اند و این موضوع باعث رشد آن شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت