هشتمین نمایشگاه عکاسان افغانستان در مشهد به کار خود پایان داد

عصر نمایشگاه- هشتمین نمایشگاه گروهی عکاسان افغانستان شب گذشته در محل کتابخانه رسالت گلشهر با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

هشتمین نمایشگاه عکاسان افغانستان در مشهد به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، هشتمین نمایشگاه گروهی عکاسان افغانستان که به مدت 3 روز در محل کتابخانه رسالت گلشهر در مشهد برپا بود، شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

    این نمایشگاه که توسط «انجمن عکاسان افغانستان» و با همکاری «انجمن عکاسان خراسان» و «خانه هنر افغانستان» برگزار شده بود با استقبال عکاسان افغانستانی و ایرانی مواجه و حضور بازدید کنندگان در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود.

    در این نمایشگاه  12 عکاس مهاجر در قالب 20 تک عکس و چند مجموعه، زندگی جامعه مهاجرین در ایران و پاکستان را به تصویر کشیدند.

    «محمد حسین جعفری» مسئول «خانه هنر افغانستان» و یکی از دست اندرکاران این نمایشگاه  در مورد آثار عرضه شده در این نمایشگاه، گفت: این هشتمین نمایشگاه عکاسان مهاجر در مشهد است و ما در این نمایشگاه با یک فرایند و جریان تصویری روبه‌رو هستیم و انتظار این بود که ما در اینجا یک رویکرد جدید ببینیم، که خوشبختانه این انتظار برآورده شد.

    وی ادامه داد: آثار به نمایش گذاشته شده عکاسان جامعه مهاجر نشان داد که این هنرمندان در زندگی خود به یک نگاه عمیق رسیدند و از درون خود خارج و به مردم پرداختند و این یک نگاه فراگیر و یک نگاه ارزشی است.

    جعفری در ادامه تاکید کرد: زاویه دید عکاسان ما در این عکس‌ها زاویه دید مردمی بوده و عکس‌ها جنبه اجتماعی دارد و هنرمندان جوان ما تلاش کردند مشکلات و زندگی جامعه مهاجر را به تصویر بکشند.

    مسئول خانه هنر افغانستان در ادامه افزود: ما از عکاسان مهاجر پاکستانی هم در این نمایشگاه اثر داشتیم و مهاجرین به یک نگاه واحد در دنیای هجرت رسیدند و این خیلی خوب است و نشان می‌دهد که نگاه‌های عکاسان مهاجر در تمام دنیا در یک نقطه متمرکز شده است.

    این هنرمند مهاجر در ادامه به مشکلات عکاسان و هنرمندان اشاره کرد و افزود: ما با برخی کمبودهای اقتصادی مواجه هستیم و نهادهای هنری مهاجرین، حامی و پشتیبان مالی ندارند که ما را حمایت کنند تا کار ما کیفیت پیدا کند. بسیاری از عکس‌های عکاسان ما توسط خود آنان چاپ شده و حتی هزینه‌های نمایشگاه را هم خود متقبل می‌شوند.

    «مرتضی لطفی» مسئول انجمن عکاسان خراسان که درحال بازدید از این نمایشگاه بود گفت: نمایشگاه خوبی بود و کار دوستان مهاجر نسبت به کارهای قبل خیلی بهتر بود. من تا حدودی در جریان کار این هنرجویان بودم و با عکاسان افغانستانی در کارگاه‌های مختلف کار کردم و نتیجه کار خیلی رضایت بخش است و خوشحالم که این گروه بعد از تلاش یکساله کارشان به نتیجه رسیده است.

    وی به عکاسان مهاجر پیشنهاد کرد تا مطالعه و مشاهده خود در حوزه عکاسی را افزایش دهند و مطالعه بیشتری در این حوزه داشته باشند و در حوزه‌های جامعه شناسی هم مطالعه کنند و بافت و ترکیب و روابط جامعه را خوب بشناسند.

    این عکاس ایرانی در مورد آثار به نمایش گذاشته شده افزود: نقطه قوت این آثار این است که خود عکاس درگیر موضوع است و عکاس خودش از مردمی است که از آنها عکاسی کرده و بنابراین حس آنان را در عکس خوب منتقل کرده است.

    «معصومه عبداللهی» دانشجو ایرانی در رشته عکاسی و عضو انجمن عکاسان خراسان که در حال بازدید از این نمایشگاه بود به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه خوبی بود، در بیشتر این عکس‌ها یک درد خاصی وجود دارد، عکاسی از مهاجرین در گلشهر را من خودم تجریه کردم و در گذشته یکی دو نوبت از گلشهر عکاسی کردم.

    وی ادامه داد: نمایشگاه در حد توان این بچه‌ها خوب بود و می‌شود گفت نزدیک به نمایشگاه‌های حرفه‌ای بوده که من تاکنون دیدم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت