انتشار فراخوان دومین جایزه کالاهای فرهنگی در نمایشگاه نوشت افزار

عصر نمایشگاه- فراخوان دومین جایزه کالاهای فرهنگی با رویکرد خلاقیت و نو آوری در طراحی و تولید اسباب بازی،کتاب –اسباب بازی و نوشت افزار که مرداد ماه سال ۹۵ در نمایشگاه اسباب بازی منتشر شده بود با افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفت.

انتشار فراخوان دومین جایزه کالاهای فرهنگی در نمایشگاه نوشت افزار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین، این جایزه در راستای شناسایی و حمایت از کالاها و پژوهش‌های فرهنگی برگزار می‌شود و دردی ماه سال 95 پس از داوری، طرح‌های منتخب طی مراسمی معرفی خواهد شد. این جایز به اهتمام و حمایت اداره کل مجامع،تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مرکز فرهنگی هنری پارپیرار اجرا می‌شود.

    دوم شهریور ماه با افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی دیگر بار غرفه ای در این نمایشگاه دایر و پذیرای آثارکالاهای فرهنگی و پژوهش‌های شرکت کنندگان شد.

    بر این اساس علاقه مندان به حضور در دومین جایزه کالاهای فرهنگی می‌توانند آثار خود را به غرفه جایزه کالاهای فرهنگی واقع در نمایشگاه نوشت افزار اسلامی-ایرانی در طبقه زیرین ، جنب مدیریت نمایشگاه از دوم تا دوازدهم شهریور همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تحویل دهند.

    نشانی دبیرخانه برای ارسال آثار نیز،تهران-میدان هفت تیر-خیابان قائم مقام فراهانی-خیابان فجر-پلاک7-طبقه5-اداره مجامع و تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد. همچنین آخرین مهلت ارسال کالاهای فرهنگی 15شهریور ماه ، آخرین مهلت ارسال چکیده پژوهش کالاهای فرهنگی 20 شهریور و ارسال مقاله 15 آبان ماه می‌باشد.

    علاقمندان به ارسال آثار خود از طریق اینترنت می‌توانند با سایت جشنواره به نشانی: http://cgcf.ir مراجعه فرمایند.

    حضور جناب خان و شاهزاده روم در نمایشگاه ایران نوشت

    سعید حسینی عضوشورای سیاست گذاری جایزه کالاهای فرهنگی و مدیرعامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی در افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار می‌گوید:امسال چهارمین سال آغاز تولید و فعالیت در این زمینه است . در سال نود و یک که اولین نمایشگاه برگزار شد ما کار را از صفر شروع کردیم،آن زمان در بازار محصولی با نام نوشت افزار که نشانه‌های بومی و ملی ما بر آن نقش بسته باشد نداشتیم.دغدغه جوانان خودجوش جناح مؤمن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که حوزه‌های اسباب بازی، نوشت افزار و پوشاک که دچار غفلت قرار گرفته بود به فعالیت پرداختند و اوضاع را بهتر کردند .

    حسینی افزود: این حوزه‌ دچار غفلتی شد که تولیدکنندگان و حاکمیت فکری برایش نکرده بودند. ابتدا این نمایشگاه در اولین سال با دو برند کار خود را آغاز کرد اما امروز و در این دوره 50 برند حضور دارند و بسیاری از فروشگاه‌ها میلیون‌ها محصول با المان‌های بومی و ملی توزیع کرده‌اند. فعالیت در 4 سال گذشته از نگاه ناظران بیرونی مثبت بوده و این به دلیل کار و مخاطب است که هر دو مردمی بودند .

    مدیرعامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی با اشاره به محصولات جدید این دوره نمایشگاه گفت:تلاش بسیاری در این دوره برای توسعه ظرفیت رسانه‌ای و شخصیت سازی موضوعی انجام شد.شخصیت‌های تلویزیونی و سینمایی موفق مثل شاهزاده روم و جناب خان که را در این دوره ارائه شده‌اند.

    وی افزود:امسال100 طرح‌ مختلف عرضه و برای اولین بار ارائه می‌شود. این طرح‌ها، محصولاتی الهام گرفته از مدافعان حرم ،شهدای غواص که سال گذشته بسیار از آن‌ها یاد شد و انیمیشن دیرین دیرین واساتیر و مفاخر ایران زمین است که محصولات بسیار جذاب از شاهنامه فردوسی و دانشمندان تولید و عرضه می‌شوند.

    سعید حسینی از تأثیر رسانه‌ها در تولید گفت:تولیدکنندگان این حوزه که در حال حاضر پرچم دار حوزه صنایع فرهنگ عمومی هستند و امیدواریم در سال‌های آینده چرخه مستمر شخصیت سازی شکل گرفته و محصولاتی مانند بازی‌های یارانه ای خلق وموجب محبوب ترشدن و در ادامه شاهد تولید کالاهای فرهنگی مختلف در این زمینه باشیم .

    گفتنی است چهارمین دوره نمایشگاه نوشت افزار اسلامی-ایرانی از دوم تا دوازدهم شهریور همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت