مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

کردستان میزبان بیست و سومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور به میزبانی شهرستان سنندج خبر داد.

کردستان میزبان بیست و سومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، حجت الاسلام رحیم جعفری ظهر امروز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بیست و سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور 14 تا 17 شهریور ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.

    وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای میزبانی این دوره از جشنواره، عنوان کرد: کردستان در حوزه هنرهای تجسمی دارای ظرفیت های خوبی است و به همین دلیل باید هنرمندان و هنرجویان جوان با این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن آشنا شوند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوان کشور در 9 رشته مختلف از جمله کاریکاتور، نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، پوستر و ... برگزار می شود و در هر بخش هنرمندان برتر از سوی اعضای هیات داوران معرفی می شوند.

    وی گفت: در ایام برگزاری این جشنواره حدود 200 نفر از هنرمندان جوان بین سن 15 تا 25 سال در سنندج حضور پیدا می کنند و 50 نفر از اساتید برجسته کشوری نیز در قالب داور و همچنین مدرس به کردستان سفر می کنند.

    حجت الاسلام جعفری افزود: در مجموع 719 نفر برای حضور در جشنواره هنرهای تجسمی جوان کشور اثر ارسال کرده بودند که در مرحله انتخاب حدود 200 نفر راهی بخش مسابقه جشنواره شدند.

    وی با اشاره به حضور چهار داور کردستانی در ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره، اظهار داشت: هادی ضیاء الدینی، حمیدرضا زری، فاتح عزت پور و سامان صولی چهار داور کردستانی هستند که در ترکیب 27 داور نهایی جشنواره قرار دارند.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور پیدا کند که هماهنگی های اولیه صورت گرفته و قرار است که طی روزهای آینده این سفر نهایی شود.

    وی در بخش دیگری از این نشست خبری به برگزاری فعالیت ها و برنامه های مختلف فرهنگی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: طی یک ماه آینده چندین فعالیت و برنامه فرهنگی شاخص از جمله تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر کردی سقز، برگزاری نمایشگاه کتاب استانی کردستان، جشنواره لیلاخ و هفته فرهنگی استان کردستان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان از همکاری و تعامل رسانه های جمعی در این استان تقدیر کرد و یادآور شد: ایام هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای دولت به شمار می رود که در این راستا خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت