ایستگاه مشاوره کتاب برای مخاطبان در نمایشگاه کتاب زنجان

عصر نمایشگاه- در هشتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان، اداره کل کتابخانه های عمومی این استان با ایجاد ایستگاه مشاوره کتاب، خدمات متعدد راهنمایی و مشاوره را برای شناسایی و انتخاب کتاب های مورد نظر به مراجعان ارائه می دهد.

ایستگاه مشاوره کتاب برای مخاطبان در نمایشگاه کتاب زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان روز شنبه گفت: تنوع کتاب های منتشر شده باعث شده است تا برخی افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مراجعه به نمایشگاه های کتاب، کتابفروشی ها و یا کتابخانه های عمومی دچار نوعی سرگردانی در انتخاب منابع شوند و این امر ارائه مشاوره کتاب را ضروری کرده است.
    حسین رحمانی زاده افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کتابدار آن کسی نیست که فقط کار آوردن و تحویل دادن کتاب را به مراجعه کنندگان انجام دهد بلکه کتابداران به عنوان 'مشاوران امین' لازم است نقش راهنما و هدایت گری را نیز در معرفی منابع به کاربران ایفا کنند.
    وی ادامه داد: علاوه بر آگاهی و مطالعات خود کتابداران، دسترسی به سامانه های کتابخانه ملی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و خانه کتاب و چاپ کتابچه های موضوعی معرفی کتاب، ابزارهای کارشناسان ایستگاه مشاوره کتاب برای ارائه خدمات مشاوره به مراجعه کنندگان است.
    رحمانی زاده افزود: اگر برخی کتاب های مورد نظر مراجعه کنندگان در نمایشگاه موجود نباشد، از طریق سامانه های مختلف ثبت کتاب، کتابخانه های عمومی که دارای آن منابع هستند به افراد معرفی می شوند و با ارائه یک معرفی نامه زمینه عضویت متقاضیان با تخفیف 50 درصدی در کتابخانه های عمومی فراهم می شود.
    مجید میر محمدلو، کارشناس اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز به اهمیت مشاوره کتاب برای گروه های سنی مختلف اشاره کرد و گفت: بهره گیری از خدمات مشاوره کتاب در انتخاب کتاب برای رده سنی کودکان ضرورت بیشتری دارد چرا که ممکن است با یک انتخاب نامتناسب با مقتضای سنی، کودکان از کتاب و کتابخوانی زده شوند.
    وی افزود: این موضوع می تواند در خصوص بزرگسالان نیز با انتخاب های نادرست منابع ایجاد شود بنابراین با احساس این خلاها، اداره کل کتابخانه های استان برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب، اقدام به راه اندازی ایستگاه مشاوره کتاب کرد تا در شناسایی نیازهای مخاطبان بتواند کمکی به آنان ارائه دهد.
    میرمحمدلو بر ضرورت رعایت دقت و انصاف مشاوران در معرفی کتاب ها به مراجعه کنندگان اشاره و خاطرنشان کرد: مشاوران کتاب باید به دور از سوگیری های خاص، نیازهای واقعی مخاطبان را به آنان معرفی کنند.
    وی تاکید کرد: در ارائه مشاوره کتاب باید استعداد و متقضای سنی افراد مدنظر قرار گیرد تا لطمه ای به برخی مسائل اعتقادی و تربیتی مخاطب وارد نشود به طوری که ممکن است مطالعه یک کتاب در مقطع سنی خاصی برای یک مخاطب مناسب نباشد ولی منعی برای مطالعه همان کتاب در چند سال بعد برای آن فرد وجود نداشته باشد.
    هشتمین نمایشگاه کتاب در زنجان از دوم تا هشتم شهریور در محل مصلای خاتم الانبیای زنجان برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
    347 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه، تازه های نشر خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت