عرضه محصولات ۳۹ شرکت برتر در بخش ویژه نمایشگاه گیاهان دارویی

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با تاکید بر این‌که در سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، ۵۰۰ شرکت فعال حضور خواهند داشت، از عرضه محصولات ۳۹ شرکت فعال برتر در بخش ویژه این نمایشگاه خبر داد.

عرضه محصولات ۳۹ شرکت برتر در بخش ویژه نمایشگاه گیاهان دارویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمدحسن عصاره، در جمع نمایندگان شرکت‌های حاضر در سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، با تاکید بر این که در این دوره از نمایشگاه حضور بالغ بر 500 شرکت فعال این حوزه قطعی شده است، افزود: در نخستین سال برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، تصور نمی‌شد چرخ این صنعت در کشورمان به شکلی که امروز شاهد آن هستیم به حرکت در آید؛ اما خوشبختانه پس از گذشت 2 دوره از برگزاری این رویداد، موجی از استقبال و مشارکت را از سوی فعالان بخش خصوصی، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، تولیدکنندگان سطوح مختلف و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم.

    عصاره با تاکید بر این که در این دوره از نمایشگاه تلاش شد تا برجسته‌ترین شرکت‌ها از حیث توانمندی فناورانه و نوآوری فرصت حضور در این نمایشگاه را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: آشنایی جامعه با ظرفیت‌های بالقوه این حوزه یکی از هدف‌های جدی برگزاری این جشنواره است؛ از این رو تلاش می‌شود مردم از نقش اثرگذار گیاهان دارویی و طب سنتی در سلامت فردی و اجتماعی آگاه شوند.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، با اشاره به مشارکت وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه امسال، گفت: بیش از 800 طرح فناورانه و نوآورانه از سوی دانش‌آموزان به این نمایشگاه ارسال شده است که در نهایت 100 طرح مورد انتخاب قرار گرفت.

    وی ایجاد دیدگاه و توجه‌بخشی مسؤولان تصمیم‌ساز کشور را یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی برشمرد و ادامه داد: توجه به ضرورت و اهمیت این عرصه، علاوه بر مشارکت مردمی نیازمند درک ضرورت آن از سوی مسؤولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور است و با تلاشی که در این نمایشگاه برای ایجاد توجه در مسؤولان صورت می‌گیرد، امیدواریم رشد و توسعه این عرصه را در درازمدت و بر اساس برنامه‌های مدون شاهد باشیم.

    عصاره با اشاره به رشد کمی و کیفی عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور، یادآور شد: با همت ملی تلاش‌های صورت گرفته، اسناد ملی این حوزه  تصویب شد که این امر منجر خواهد شد تا صنعت گیاهان دارویی ذیل اسناد سازمان‌یافته به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

    وی با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه صنعت این حوزه، افزود: تا پیش از تصویب نقشه راه و سند ملی گیاهان دارویی، طرح‌ها به صورت پراکنده اجرایی می‌شد و نمود خاصی در اقتصاد کشور نداشت، اما با اولویت‌ بخشیدن به این عرصه و مطرح شدن آن به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصاد دانش‌بنیان، این حوزه نیز می‌تواند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند.

    دبیر علمی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی به حضور 39 شرکت فناور برتر در غرفه‌های ویژه اشاره کرد و گفت: علاوه بر نمایشگاه اصلی، نمایشگاه ویژه‌ای با ارائه گلچینی از دستاوردهای این عرصه تدارک دیده شده است تا بتوانند در مدت زمان کوتاه، اهم دستاوردهای این حوزه را ارائه کنند.

    بر اساس این گزارش، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از روز دوشنبه 15 تا 18 شهریورماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت