استقبال از کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» در دهلی نو

عصر نمایشگاه- کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان روبرو شده است.

استقبال از کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» در دهلی نو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی با حضور ناشرانی از 30 کشور جهان، در پراگاتی میدان این شهر کار خود را آغاز کرده است.

    در این دوره از نمایشگاه که توسط شورای ملی کتاب هند و وزارت توسعه منابع انسانی این کشور برگزار شده است، کشور چین به عنوان مهمان افتخاری این نمایشگاه برگزیده شده است و با حضور 30 ناشر و 9 نویسنده صاحب نام و حدود 7000 عنوان کتاب، حضور چشمگیری در این نمایشگاه دارد.

    مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی نیز که با مشارکت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، به معرفی آثار اردو، انگلیسی و فارسی خود می‌پردازد.

    شاخص‌ترین اثر مؤسسه الهدی که با توجه به تنوع فرهنگی، مذهبی موجود در هند با اقبال مناسب بازدیدکنندگان مواجه شده، اثر تازه منتشر شده «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» است.

    این کتاب روایتگر جنبه‌های مختلف زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در ایران است. غلبه تصاویر بر متن و زبان انگلیسی این اثر، این کتاب را به رسانه‌ای گویا و بین‌المللی از جامعه صلح‌دوست ایران تبدیل کرده است. همچنین این کتاب در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری کشورمان به مقر سازمان ملل در نیویورک بعنوان هدیه توسط ایشان به مقامات سایر کشورها هدیه داده شد. 

    مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در مجموع 150 عنوان کتاب با موضوعات مذهبی، ادبی، هنری، سیاسی و قرآن‌های نفیس به این نمایشگاه ارسال کرده است.

    از کتاب‌های فارسی زبان این موسسه که بیشتر با تمرکز بر آموزش زبان فارسی، داستان کوتاه و دیوان اشعار شاعران نامی ایرانی گزینش شده، می‌توان به متون فارسی، اصول و نظریه‌های آموزش زبان فارسی، چهار عنصر بیدل، دیوان املاء بخارایی، کتاب ایران، تاریخ ادب فارسی، خوبان، برگزیده اشعار استاد صابر اشاره کرد که با توجه به مشترکات فرهنگی تاریخی ایران و هند، مورد استقبال فارسی زبانان، فارسی آموزان و اساتید کرسی‌های ادبیات فارسی که در هند بسیار فعال هستند، قرار گرفته است. کتاب‌های اردو زبان ارسال شده برای این نمایشگاه بیشتر در موضوعات مذهبی و معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در اسلام می باشد.

    الهدی امسال نیز مانند دوره قبل برای معرفی آثار فاخر با قابلیت ترجمه معکوس از زبان فارسی به زبان‌های دیگر و همچنین تبادل کپی رایت با ناشران بین‌المللی در این نمایشگاه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است و با ارائه بسته‌های پیشنهادی آثار ناشران برجسته عضو گروه انتشاراتی الهدی، به معرفی آثار غنی ادبی و هنری ایرانی به ناشران بین‌المللی می‌پردازد.

    خاطر نشان می‌شود بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی از 19 دی ماه کار خود را آغاز کرده و تا27 دی ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت