اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی متالوژی و فولاد اهواز

عصر نمایشگاه- مدیر بانک اطلاعاتی صنعت فولاد کشور در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی متالوژی و فولاد اهواز گفت: صنعت فولاد از قدیم حالتی مافیایی و بسته داشته و این حالت همچنان هست و تجارت در این صنعت کاملا سنتی رشد یافته است.

اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی متالوژی و فولاد اهواز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،منوچهر ساعدی در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی متالوژی و فولاد در محل نمایشگاه بین المللی اهواز  اظهار کرد: هر چقدر آمار صحت و سقم و کامل بودن تولید فولاد در کشور شفاف‌تر باشد در سازندگی آن کشور موثر‌تر است.

    وی افزود: طی 14 سال توانستیم هم این نقش را در صنعت فولاد و هم برای رشد صادرات و واردات ایفا کنیم و آمار و اطلاعات میزان تولید فولاد 20 کشور دیگر را هم به دست آوردیم. البته نمی‌توان گفت این اطلاعات کامل است و همواره به فکر تکمیل این اطلاعات و آمار و خدمت به صنعت فولاد کشور از صنایع بالا دست تا پایین دست فولاد هستیم.

    مدیر بانک اطلاعاتی صنعت فولاد کشور با بیان اینکه بیشترین گردش مالی و بانکی بعد از صنعت نفت، به صنعت آهن آلات و صنایع وابسته به آن مثل فولاد تعلق دارد، تصریح کرد: متأسفانه صنعت فولاد از قدیم حالتی مافیایی و بسته داشته و این حالت مافیایی همچنان هست و نوع تجارت در صنعت فولاد کاملا سنتی و به شیوه آشنا با آشنا رشد یافته است.

    ساعدی ادامه داد: البته به دلیل تعامل با فعالان بخش فولاد نمی‌توانیم اطلاعاتی را منتشر کنیم و نوع اطلاع رسانی ما سینه به سینه و درون خانواده صنعت فولاد است.

    وی عنوان کرد: در 14 سال گذشته با وجود فشارهای سنگین و مقاومت‌های زیاد از طرف خانواده فولاد برای عدم نشر اطلاعات به بازار، توانستیم این اطلاعات و ارقام را جمع آوری و در قالب یک مجلد منتشر کنیم.

    مدیر بانک اطلاعاتی صنعت فولاد کشور با اشاره به اینکه تاکنون با وجود این فرهنگ مافیایی ،توانستیم 14 سال دوام بیاوریم و در غیر این صورت از پا در می‌آمدیم، تأکید کرد: اگر دولت تلاش کند می‌تواند این فرهنگ را اصلاح و جریان آمار و ارقام را در صنعت فولاد شفاف کند.

    ساعدی بر نیاز سرمایه گذاران خارجی به اطلاعات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد و وجود این فضای بسته به عنوان یک اهرم بازدارنده بر سر راه سرمایه گذاری خارجی توضیح داد: اگر دولت بتواند پس از برجام جریان ارائه آمار و ارقام مربوط به تولید فولاد در کشور را به درستی مدیریت کند، مسلما کارخانه‌هایی باید برای سرمایه گذاری وارد کشور شوند که به آن‌ها نیاز داشته باشیم، زیرا نمی‌شود کارخانه میلگرد و شمش را وارد ایران کرد در حالی که در تولید این محصولات به حالت خودکفایی رسیده‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه با آمار و ارقام فعلی به یک حالت خودکفایی در صنعت فولاد رسیده‌ایم، اضافه کرد: در تولید میلگرد در کشور در تمامی اندازه‌ها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و از نظر میزان تولید فولاد در خاورمیانه جزو چند کشور اول هستیم اما هر عددی به عنوان آمار تولید فولاد گفته شود بازی با عدد و رقم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت