مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور خبر داد

حضور ۱۴۳ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی"صنایع هوایی و فضایی"

عصر نمایشگاه- مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه نمایشگاه بین‌المللی"صنایع هوایی و فضایی" از ۴ تا ۶ آذر برگزار می‌شود، گفت: حضور ۱۲۰ شرکت خصوصی و دولتی داخلی و ۲۳ شرکت خارجی فعال در حوزه هوایی از کشورهای آسیایی و اروپایی در این نمایشگاه قطعی شده است.

حضور ۱۴۳ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی"صنایع هوایی و فضایی"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، پرویز کرمی با اعلام خبر حضور 143 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی"صنایع هوایی و فضایی" اظهار داشت: هدف از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران، فرهنگ‌سازی و ترویج موضوع اقتصاد دانش بنیان و نمایش نفوذ فناوری در جامعه از طریق «توسعه همکاری‌های فناوری هوایی و فضایی» است.

    وی افزود: تاکنون حضور 120 شرکت  خصوصی و دولتی داخلی 23 شرکت خارجی فعال در حوزه هوایی و هوانوردی از کشورهای آسیایی و اروپایی همچون آلمان، انگلستان، بلژیک، ترکیه، فرانسه، روسیه، چین، ایتالیا و اردن هم در این رویداد بین المللی قطعی و نهایی شده است.

    کرمی تصریح کرد: همچنین قرار است 33 هیئت تخصصی هوایی و هوانوردی از کشورهای مختلف از بخش‌های مختلف این رویداد دیدن کنند.

    وی یکی از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی و صنایع هوایی و فضایی و ارتقای روحیه ملی دانست و یادآور شد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی نیز در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان در بخش هوایی و هوانوردی کشور، در این رویداد حضور فعال خواهد داشت، از همین رو برخی از شرکت‌های هوایی، نشریات و مجلات تخصصی، ماکت و مدل‌های خود را در حوزه صنایع هوایی با همکاری ستاد ارائه می‌کنند.

    مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: برگزاری 15 کارگاه آموزشی و 3 سمینار تخصصی و همچنین مسابقات فناورانه هوایی با موضوعات و محورهایی همچون طراحی و نوآوری پهپاد وسایل پرنده بدون سرنشین، ربات‌های پرنده با مأموریت چک و خنثی‌سازی، ربات‌های پرنده عملیاتی با حداکثر مداومت پرواز،  همچنین نمایش انواع سامانه‌های بدون سرنشین و کنترل از راه دور اعم از هواپیما، بالگرد و ربات پرنده در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

    وی ادامه داد: اجرای پروازهای نمایشی یکی دیگر از بخش‏‌های این نمایشگاه است.

    دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان فرودگاه‌ها، سازمان صنایع هوایی، قرارگاه ثارالله تهران، ارتش، سپاه پاسداران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برپا می‌شود.

    به گفته کرمی، ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران در شش بخش تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما، الکترونیک، اویونیک، مخابرات و رادار، صنایع هوایی بدون سرنشین، هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین‌دار، آموزش، استانداردسازی و مهندسی مشاور، خدمات فنی و قطعه سازی (زنجیره تأمین هوا فضا) و هوافضا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    براساس این گزارش، ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از 4 تا 6 آذر ماه در صنعت ساخت بالگرد تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت