رئیس کانون هماهنگی دانش،صنعت وبازار فرش بیان کرد

برگزاری نمایشگاه‌های فرش در راستای ارتقای توان رقابتی ایران

عصر نمایشگاه- رئیس کانون هماهنگی دانش،صنعت وبازار فرش،فعالیت این کانون رادرپیشبردفناوری و افزایش ضریب نفوذ فناوری‌های نو در حوزه فرش به خصوص فرش ماشینی دانست وگفت: طرح‌های ملی حوزه فرش اجرایی می‌شوند.

برگزاری نمایشگاه‌های فرش در راستای ارتقای توان رقابتی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، حمیدرضا مومنیان، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش درباره فعالیت‌های این کانون در دور جدید اظهار کرد: این کانون برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی، ارتقای توان رقابتی ایران در بازارهای جهانی، عملکرد فرش از دیدگاه رقابت پذیری و آموزش و پژوهش در زمینه طراحی فرش با روش‌های نوین راه اندازی شده است.

    مومنیان عنوان کرد: در ارزیابی‌های انجام شده کانون فرش جزء پنج کانون برتر شناخته شد و اخیرا در کمیسیون کانون‌ها مجوز فعالیت خود را برای دور جدید دریافت کرد. بر این اساس شورای کانون به صورت نهایی انتخاب و به معاونت علمی اعلام شد.

    فرماندار کاشان تصریح کرد: طرح‌های کلان ملی حوزه فرش در این کانون مطرح هستند که ارزیابی‌های آن در دوره گذشته انجام شده و به دنبال این موضوع هستیم تا در دور جدید این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

    وی ادامه داد:  در واقع، فعالیت کانون پیشبرد فناوری و افزایش ضریب نفوذ فناوری‌های نو در حوزه فرش به خصوص فرش ماشینی است.

    مومنیان با اشاره به دو ویژگی منحصر به فرد فرش های دست بافت ایرانی گفت: فرش ایرانی ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد می‌کند که به‌واسطه برخورداری از ابعاد هنری بسیار غنی و پرمحتوای آن است که این مسئله خود حوزه اشتغال آن در مناطق محروم و اقشار کم درآمد را درگیر می‌کند.

    به گفته عضو کمیسیون کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، فرش دستباف بدون تردید یک مزیت نسبی برای ایران است و هیچ جای دیگری در دنیا وجود ندارد که برند فرش ایرانی با این طراحی و رنگ آمیزی را داشته باشد، بنابراین این موضوع می‌تواند نقطه اتکا و سکوی پرش بسیار مهمی برای فرش ایرانی تلقی شده تا از این رهگذر، ارزش افزوده بالایی را برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

    وی بیان کرد: امید است این مهم با تشریک مساعی دست اندرکاران، همراهی و پشتیبانی معاونت علمی و سایر نهادهای زیربط و ایفای نقش فعال بخش خصوصی کارآمد میسر شود.

    کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با مشارکت سه رکن صنعت و بازار، دانشگاهیان و دولت زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

      

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت