مدیرکل دفتر آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات خبر داد

برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده‌های محصولات کشاورزی در بهمن ماه

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده‌های محصولات کشاورزی در بهمن ماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نمایشگاه بستر مناسبی برای معرفی تولیدکنندگان معتبر و تسهیل کردن ارتباط گرفتن با آنان است، ضمن اینکه باعث برند سازی می‌شود و در نتیجه محصولات با کیفیت پایین ریزش می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده‌های محصولات کشاورزی در بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر،فرزاد کلانتر هرمزی درباره وجود باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی و ارتباط این موضوع با مصرف سموم بی‌کیفیت، اظهارداشت: هیچ سمی نبوده که کنوانسیون‌های معتبر بین المللی از جمله کنوانسیون روتردام آن را حذف کرده یا در دستور کار حذف قرار داده باشند و ما کماکان آن را استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه قدیمی بودن یک سم علت بی کیفیت بودن آن نیست، گفت: خیلی از سموم قدیمی جزو اولین آفت کش‌هایی بودند که در دنیا مصرف می‌شدند و هنوز هم جزو ایمن ترین این محصولات هستند.

    کلانتر هرمزی اضافه کرد: بنده معتقد هستم در زمینه مباحث مطرح شده درباره باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی بیشتر فضاسازی می‌شود، چراکه شرایط آب و هوایی کشورمان به گونه‌ای است که مصرف سرانه سموم نسبت به بسیاری از نقاط دنیا پایین تر است.

    مدیرکل دفتر آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات اظهارداشت: در زمینه برخی محصولات تازه خوری بویژه سبزی و صیفی که برداشت‌شان با دوره‌های کوتاه انجام می‌شود، بعضی از تولیدکنندگان کم لطفی کرده و توصیه‌های ما را را رعایت نمی‌کنند، ضمن اینکه این مساله مربوط به حدود 2 تا 2.5 درصد کشت ماست.

    وی ادامه داد: به عبارت دیگر فاصله لازم بین آخرین دوره‌ سم پاشی تا زمان برداشت رعایت نمی‌شود که بیشترین مشکل ما نیز از همین مساله ناشی می‌شود.

    کلانتر هرمزی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان حفظ نباتات برنامه‌ای برای بهبود این ‌بدمصرفی و آموزش کشاورزان دارد؟ گفت:  طبیعتا ما این را کار انجام می‌دهیم و برنامه‌های چند جانبه‌ای نیز در این زمینه داریم که از جمله آنها می‌توان به جایگزینی سموم کم خطر و انواع سموم غیرشیمیایی به جای سموم شیمیایی اشاره کرد، ضمن اینکه طبق قانون وزارت بهداشت یا شهرداری باید محصول نهایی را چک کند و برحسب قانون با متخلفان برخورد کند که این وظیفه در حال حاضر در کشور بر عهده وزارت بهداشت است.

    وی با بیان اینکه این امر از یکسال گذشته وارد فاز عملیاتی شده است، افزود: هم اکنون چندین آزمایشگاه برای این کار تجهیز شده است و اگر طرح مذکور کامل اجرا شود، کسانی که تخلف می‌کنند، چند بار جریمه خواهند شد و در نهایت این موضوع حل می‌شود.

    این مقام مسئول در سازمان حفظ نباتات برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده‌های محصولات کشاورزی در بهمن ماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نمایشگاه بستر مناسبی برای  معرفی تولیدکنندگان معتبر و تسهیل کردن ارتباط گرفتن با آنان است، ضمن اینکه باعث برند سازی می‌شود و در نتیجه محصولات با کیفیت پایین ریزش می‌کنند.

    کلانتر هرمزی اضافه کرد: قرار است امسال در این نمایشگاه، غرفه‌ای به کارشناسان ‌بخش قرنطینه، فنی و به احتمال زیاد تحقیقات سازمان حفظ نباتات اختصاص داده شود که پاسخگوی سئوالات افراد درباره مصرف سموم باشند، ضمن اینکه این گامی برای آموزش بهتر کشاورزان و تولیدکنندگان در زمینه استفاده صحیح از نهاده های کشاورزی بویژه سموم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت