در فرهنگسرای خاوران تهران افتتاح شد

دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ با حضور جمعی از هنرمندان افغانستانی در فرهنگسرای خاوران تهران افتتاح شد.

دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ با حضور جمعی از هنرمندان افغانستانی در فرهنگسرای خاوران تهران افتتاح شد.

    در این نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی با مضامین اجتماعی، آداب و رسوم افغانستان به نمایش درآمد.

    «ساناز حکیمی» هنرمند افغانستانی که آثارش در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود، در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با اشاره به سابقه فعالیت‌های هنری‌اش، گفت: در رشته کارشناسی طراحی چاپ تحصیل و بیش از 12 سال است که نقاشی با مداد و آبرنگ را تجربه و چند سالی است که کار نقاشی با رنگ روغن را آغاز کرده‌ام.

    این هنرمند افغانستانی با اشاره به اینکه بیشتر آثارش با موضوعات اجتماعی، طبیعت و مردم است، خاطرنشان کرد: نقاشی را در حوزه هنری زیر نظر استاد شکری آموزش دیدم و همچنین از استاد وثوق کار آبرنگ را فراگرفتم، در حال حاضر هم در سمنان آموزشگاه نقاشی دارم.

    «محمد صالحی» دیگر هنرمند افغانستانی که به گفته خودش از دوران کودکی فعالیت هنری‌اش را آغاز کرده است، گفت: تجربه کار آبرنگ را به صورت حرفه‌ای 2سال است که آغاز کرده‌ و بیشترین مضامین آثارم در رابطه با افغانستان، محله و شهرهای آن و همچنین موضوعات آزاد است.

    اجرای مراسم ورک شاپ از دیگر برنامه‌های دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ بود که 2 هنرمند افغانستانی در بین حاضرین در نمایشگاه بدون طرح ذهنی به خلق آثاری با استفاده از آبرنگ پرداختند.

    حکیمی که از موضوعات مورد علاقه‌اش در نقاشی، طراحی از طبیعت و منظره است در ورک شاپ این نمایشگاه تصویری از یک منظره را طراحی کرد.

    حضور عارف جعفری خواننده افغانستانی در این نمایشگاه با استقبال بازدیدکنندگان روبه رو شد و برخی بازدیدکنندگان با او عکس یادگاری گرفتند.

    «عارف جعفری» خواننده افغانستانی نیز با اشاره به فعالیت‌های هنری مهاجران افغانستانی در ایران، گفت: تابلوها و آثار هنری روی دیوار کارهای بسیار خوبی و نشان دهنده مهارت مطلوب هنرمندان افغانستانی است. همچنین با توجه به فعالیت هنرمندان این در جامعه جهانی این آثار در حد استاندار و پذیرفته شده است.

    دومین نمایشگاه سالیانه جامعه بین‌المللی آبرنگ به مدت یک هفته در فرهنگسرای خاوران پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی و به ویژه سبک آبرنگ است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت