در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

نمایشگاه اولین روزنامه‌ها، مجله‌ها و سالنامه‌های خراسان

عصر نمایشگاه- گنجینه ارزشمندی ‌از اولین روزنامه‌ها، مجله‌ها و سالنامه‌های خراسان، به مناسبت سالروز انتشار وقایع‌اتفاقیه، اولین روزنامه رسمی کشور، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی از تاریخ ۲۵ تا۳۰ دی‌ماه در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه اولین روزنامه‌ها، مجله‌ها و سالنامه‌های خراسان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت: آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با مجموعه بی نظیری افزون بریک میلیون و هفت صد و پنجاه هزار نشریه ادواری به عنوان یکی از مراکز مهم مطبوعاتی کشور مورد استفاده  محققان و پژوهشگران قرار دارد. محمد جواد قوی خاطر نشان کرد: از آنجا که خراسان در انتشار روزنامه، مجله و سالنامه در دورهای مختلف پیشرو بوده و برهمین اساس مجموعه کم نظیری از نشریات منتشر شده در خراسان در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی وجود دارد، این نمایشگاه از نظر علمی،  فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت فراوان می باشد. وی با بیان اینکه در این نمایشگاه افزون بر 30 نشریه، مجله و سالنامه منتشر شده در خراسان در معرض دید عموم قرارگرفته است افزود: آفتاب شرق، سالنامه ورزشی، نوبهار، دانش، شرق ایران، خورشید و سالنامه خراسان برخی از عناوین نشریات این نمایشگاه می باشد. قوی از دبستان اولین نشریه ادبی خراسان، کاشف اسرار اولین نشریه فکاهی خراسان، الکمال نخستین نشریه دینی شهر مشهد، ادب آغاز روزنامه نگاری خراسان و بلدالامین اولین نشریه سازمان شهرداری کشور نام برد و گفت: در این نمایشگاه روزنامه وقایع اتفاقیه اولین روزنامه رسمی کشور که به همت امیر کبیر در سال1267 قمری  منتشر شده است نیزدر معرض دید عموم قرار گرفته است. گفتنی است نمایشگاه اولین روزنامه‌ها، مجله‌ها و سالنامه‌های خراسان، از تاریخ 25 تا30 دی ماه از ساعت8 تا 19 در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگی و تاریخی می‌باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت