درد دل فعالان صنعت نساجی با مسوولان وزارت صنعت و معدن به بهانه نمایشگاه اصفهان

عصر نمایشگاه- رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به این که مرکز نمایشگاه اصفهان در شرایط سخت فیزیکی خود در سال های گذشته و دور از همه حاشیه های سیاسی، کیفیت عناوین نمایشگاهی اصفهان را حفظ کرده و حتی ارتقا داد، بیان داشت: نمایشگاه اصفهان کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته و در نمایشگاه های خارج از کشور نیز پیشرو بوده است.

درد دل فعالان صنعت نساجی با مسوولان وزارت صنعت و معدن به بهانه نمایشگاه اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ،واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: نمایشگاه در تمام جهان، پیشانی تولید شهرهای صنعتی است.

    عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به این که مرکز نمایشگاه اصفهان در شرایط سخت فیزیکی خود در سال های گذشته و دور از همه حاشیه های سیاسی، کیفیت عناوین نمایشگاهی اصفهان را حفظ کرده و حتی ارتقا داد، بیان داشت: نمایشگاه اصفهان کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته و در نمایشگاه های خارج از کشور نیز پیشرو بوده است.

    وی تأکید کرد: ماهیت فعالیت در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان نیز باید ادامه همین مسیر باشد و سرمایه گذاری در این پروژه نباید به گونه ای صورت گیرد که از الفبای تخصصی و صنعتی نمایشگاه ها فاصله بگیریم، در غیر این صورت نتیجه مورد نظر به دست نمی آید. 

    رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به مشکلات فراوان صنعت نساجی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مسایل کار و اشتغال در این استان، این شهر را به یک بمب در آستانه انفجار و وقوع فاجعه تبدیل کرده و در 9 ماه گذشته اشتغال زیادی در این استان از بین رفته است.

    وی با تأکید بر این که صنعت نساجی و واحدهای متعدد نساجی این استان، می تواند این بمب را خنثی کند، تصریح کرد: وضعیت روز به روز در حال تشدید است و در حال حاضر اکثر شهرک های صنعتی مشکل رکود دارند، به طوری که می توان گفت صنعت اصفهان یک بیمار در حال کما است که حتی در این وضعیت نیز آرامش ندارد.

    سهل آبادی خطاب به قائم مقام وزیر صنعت که در این جلسه حضور داشت، گفت: سرمایه در گردش واحدها به شدت دچار مشکل است، بانک ها آیین نامه ها را تقسیر به رأی می کنند و چماق مالیات بر سر صنعتگر کوبیده می شود. این در حالی است که بسیاری از واحدها، تولید را متوقف کرده و لیست بیمه کارمندان خود را ارایه می دهند اما ماه ها است حقوق آن ها را پرداخت نکرده اند.

    رییس اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت: 75 درصد مالیات سال آینده کشور بر دوش تولید است؛ چراکه تنها آدم های شناسنامه دار کشور، تولیدگران هستند و دست اداره مالیات به کسی که در کنجی از بازار، کالای بی کیفیت خارجی می خرد و می فروشد، نمی رسد اما فشار آوردن بر کسی که 2 هزار نیروی کار و لیست بلند بالای مالیاتی دارد، کار آسانی است.

    مدیر دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: چنان چه برخورد اساسی و ریشه ای با مشکل قاچاق صورت نگیرد، تمام برنامه های وزارت صنعت بر باد می رود.

    گلناز نصرالهی افزود: 90 درصد منسوجاتی که با عنوان برندهای جهانی و به ویژه از ترکیه وارد می شود، قاچاق و تقلبی است و سود تجاری بسیار بالایی دارد.

    وی ادامه داد: در بحث قاچاق منسوجات، باید با راهکارهای اصولی و با همکاری تشکل ها حرکت بسیار سریعی را آغاز کرد چراکه با توجه به آسان بودن شرایط تولید و تجارت در کشورهای همسایه اگر باقی مانده بازار نیز از ما گرفته شود، ، جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت