مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم به همراه سایر محصولات استان در نجف اشرف خبر داد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از به گزارش قم فردا، اعضای اتاق بازرگانی نجف اشرف در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی قم از جمله انگشترسازی، حکاکی روی چرم، کیف دوزی چرم و مرکز آموزش صنایع دستی که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار شد، خواستار تعامل و تبادل آموزش‌ها و صنایع دستی بین دو کشور شدند.

    عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه 15 هزار هنرمند صنایع دستی در استان قم فعالیت می‌کنند گفت: بخشی از این هنرمندان بانوان هستند که تعدادی دارای کارگاه و تعدادی نیز که کارگاه‌هایی را در داخل منزل فراهم کرده و به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

    وی افزود: حدود سه هزار کارگاه صنایع دستی در استان قم وجود دارد که هنرمندان در 70 رشته تولیدات فاخری را ارائه می‌کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه این اداره کل از هنرمندان صنایع دستی حمایت می‌کند، گفت: آموزش‌های رایگان، تسهیلات بانکی در قالب وام‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی و بسترسازی حضور هنرمندان و معرفی تولید‌ها برای شرکت در نمایشگاه‌های سراسری از جمله این حمایت‌ها است.

    رضایی ادامه داد: در تعاملاتی که با مسئولان استان نجف اشرف کشور عراق داشته‌ایم اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم به همراه سایر محصولات استان در نجف اشرف صورت گرفته است در صورتی که برنامه ریزی‌ها انجام شود این نمایشگاه به زودی برپا می‌شود.

    وی با بیان اینکه بانوان استان قم در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: بسیاری از بانوان در تاسیسات گردشگری قم از جمله دفا‌تر خدمات مسافری مشغول به فعالیت هستند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: در استان قم حدود 60 دفتر خدمات مسافری فعال است که صاحب تعدادی از این دفا‌تر بانوان هستند.

    در این بازدید حسن بحرینی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به ارائه توضیحاتی در خصوص رشته‌های شاخص صنایع دستی از جمله انگشترسازی، چرم دوزی، سرمه دوزی، گلیم بافی و هنرهای رشته‌های تلفیقی و نحوه آموزش‌ها پرداخت.

    در این دیدار اعضاء اتاق بازرگانی استان نیز حضور داشتند و این هیأت نجف اشرف را در بازید از کارگاه‌های صنایع دستی همراهی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت