ایران میزبان ۴ میلیون گردشگر جهانی در اکسپو ۲۰۱۵

کارگروهی نتیجه کسب یک مقام نمایشگاهی در اکسپو جهانی میلان بود

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ها طی ۶ ماه حضور ایران در اکسپو میلان، پاویون ایران میزبان حدود ۴ میلیون گردشگر از سراسر جهان بود گفت: آمار حضور میلیونی گردشگران در این رویداد نمایشگاهی باعث خوشحالی آقای روحانی هم شد.

کارگروهی نتیجه کسب یک مقام نمایشگاهی در اکسپو جهانی میلان بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از صمت؛ اختتامیه اکسپو میلان در سالن مروارید خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، حسین اسفهبدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، منوچهر طاهایی، مشاور عالی وزیر صنعت معدن و تجارت، سونیا پوریامین مشاور رسانه ای وزیر ، روسای کمیته های 7 گانه ستاد اکسپو ، همکاران ستاد برگزاری اکسپو و جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا به عنوان همکاران پاویون در اکسپو در کنار پرسنل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران و برخی اصحاب رسانه برگزار شد تا پرونده اکسپو میلان به طور رسمی بسته شود. 

    محمدرضا نعمت زاده به عنوان متولی اصلی برگزاری پروژه عظیم حضور  ایران در اکسپو 2015 میلان، ضمن تبریک رفع تحریم ها به ملت ایران و کلیه مسئولان ملی اظهار داشت: باعث شعف است که در چنین روز مبارکی و در کنار شادی همه مردم ایران جشن اکسپو را برگزار می‌کنیم.

    نعمت زاده سپس با اشاره به بی سابقه بودن کسب یک مقام نمایشگاهی برای ایران در بین بیش از 145 کشور جهان اظهار داشت: این اتفاق خوب از تجربیات قبلی ما نشات می گیرد. من از آن دسته مدیرانی نیستم که زحمات مدیران قبل از خودم را زیر سوال ببرم. این فرهنگ غلطی است که بگوییم دیگران هیچ کاری نکرده اند و هرچه بوده زحمت خود ما بوده است. اگرچه در گذشته هرگز موفق به کسب مقام های تاثیرگذار و آبرومند در زمینه اکسپوهای جهانی نشده بودیم اما قطعا تجربیات کسب شده در اکسپو های گذشته به کمیته ملی اکسپو کمک کرد تا بهترین و اثربخش ترین عملکرد را در این زمینه ارائه دهد و رتبه دوم اکسپو میلان 2015 را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

    وی همچنین اظهار داشت: بر اساس گزارش ها طی 6 ماه حضور ایران در اکسپو میلان، پاویون ایران میزبان حدود 4 میلیون گردشگر از سراسر جهان بود.  بنابراین به جرات می توانم بگویم که اکسپو در شناساندن ایران به بخش عظیمی از مردم جهان تاثیرگذار بود و ایران استفاده مطلوبی برای شناساندن توانایی ها و ظرفیت های خود به جهانیان از این رویداد بزرگ جهانی کرد. آمار حضور میلیونی گردشگران در این رویداد نمایشگاهی باعث خوشحالی آقای روحانی هم شد.

    حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ابتدای سخنانش ضمن تبریک رفع تحریم های بین المللی اظهار داشت:‌ آقای مهندس نعمت زاده همواره تاکید داشتند که این اختتامیه را هرچه زودتر برگزار کنیم. اما به دلیل تعدد فعالیت ها این مراسم برگزار نشد تا این که قرعه به نام این روز خوب و مبارک افتاد. چه چیزی بهتر و خوشحال کننده تر از این که در یک روز دو جشن ملی داشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ادامه داد: از زمانی که ما کار بر روی پروژه اکسپو را آغاز کردیم تقریبا بدون وقفه تلاش کردیم و حتی روزهای تعطیل هم به همراه تیم محتوایی و اجرایی خودمان مشغول فعالیت بودیم. این تلاش ها به لطف خدا و نظم وزارت صنعت معدن و تجارت در پیگیری برنامه ها به بار نشست. برخی مدیران وزارت خارجه همواره نگران بودند که خدایی ناکرده کار ما به نتیجه نرسد. البته حق هم داشتند. با توجه به فرصت اندکی که داشتیم کوچکترین تعللی ممکن بود ما را از هدف خودمان بازدارد.

    معاون سازمان جهانی یوفی در آفریقا و خاورمیانه تصریح کرد: شکر خدا در کنار تمام محدودیت هایی که وجود داشت بالاخره کار تیمی جواب داد و ما موفق شدیم مدال نقره اکسپو میلان را برای ملت ایران بدست بیاوریم. جالب است بدانید که بودجه این رویداد عظیم در ابتدا 200 میلیارد تومان بود. با توجه به مشکلات مالی دولت آقای نعمت زاده آن را به 78 میلیارد تومان تقلیل دادند.

    اسفهبدی در پایان از همه همکاران فعال در کمیته های هفتگانه اکسپو تشکر کرد و گفت: از چهره های بسیاری باید نام ببرم بنابراین ممکن است برخی از شما از قلم بیافتید بنابراین به یک تشکر گروهی بسنده می‌کنم. از دوستان فعال در زمینه فرهنگ و هنر که برای اجرای نمایش ها و کنسرت ها و خصوصا مراسم روز ملی ایران زحمت کشیدند ممنونم. از تیم های فعال در رستوران ایران و بخش های بازرگانی تشکر میکنم. همکاران ما در بخش گردشگری و معرفی جاذبه های متعدد ایران به خارجی ها هم انصافا شایسته تقدیر هستند.

    در پایان این مراسم جمعی از فعالان اکسپو مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح آنها توسط  وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد. چهره های فعال در عرصه های مختلف دولتی و بخش خصوصی مانند مرتضی رحمانی موحد، منوجهر طاهایی، کامران صفامنش، اصغر فیروآبادی، جلال عرب اویسی، مهدی افضلی، سونیا پوریامین، آریامجیدی، محمد سعادتی پور، رسول یاراحمدی، قریشی، کاووس واضحی، محمد محبعلی، حسین میرظفرجویان،‌ محمد حمیدی مقدم، علی گودرزی، علی شریعتی مقدم  و ... که ازاعضای کمیته های هفتگانه ستاد اکسپو، مسوولین بخش تجاری و رستوران پاویون و....   از جمله افرادی بودند که زحمات 6 ماهه آنها در اکسپو مورد توجه و تشویق قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت