واشقانی فراهانی:

نمایشگاه «فن بازار» فرصتی مغتنم برای تجاری سازی محصولات است که ارزش فناوری دارد

عصر نمایشگاه- معاون پژوهش و فنوری دانشگاه آزاد سالامی در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: واحد های دانشگاهی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در ارائه طرح های کلان و ملی بدون در نظر گرفتن ظرفیت واحد ها، پیشرو باشند.

نمایشگاه «فن بازار» فرصتی مغتنم برای تجاری سازی محصولات است که ارزش فناوری دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکانیوز، بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسا وجمعی از معاونین پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد.

    دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اولویت بندی در اجرای برنامه های پژوهشی را مهم دانست و گفت: واحد های دانشگاهی باید براساس برنامه و اولویت های از پیش تعیین شده پس از بررسی در شورای پژوهش و تائید هیأت امنای استانی اقدام کنند، داشتن اعتبارات فقط در جهت نظم دادن به کارهاست .

    وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی بودجه پژوهشی مصوب شده در هیأت امناء باید بر اساس برنامه های پیش بینی شده هزینه گردد و قابل برگشت نیست و در صورتی که واحد دانشگاهی نتوانست بودجه مصوب خود را هزینه کند با کسب مجوز از هیأت امنا نسبت به هزینه کرد آن اقدام کند. باید در هزینه کرد این بودجه که امانتی است از بیت المال نهایت دقت به عمل آید.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شاخص های اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: شاخص اعضای هیأت علمی در دانشگاه باید مطابق آخرین یافته های علمی بوده و بتوانند هم در تولید علم ملی و جهانی مشارکت داشته باشند.

    دکتر واشقانی فراهانی با تأکید بر مشارکت واحد های دانشگاهی در ساها تصریح کرد : واحد های دانشگاهی علاوه بر مشارکت فعال در ساها باید توجه کنند که دستگاههای استقرار داده شده درآزمایشگاهها در نوع خود بی نظیر باشند.

    وی با بیان اینکه اگر ما بزرگترین دانشگاه حضوری جهان هستیم باید بتوانیم متناسب با ظرفیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان خود حرکت کنیم، ادامه داد: واحد های دانشگاهی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در ارائه طرح های کلان و ملی بدون در نظر گرفتن ظرفیت واحد ها، پیشرو باشند.

    دکتر واشقانی افزود: راه اندازی مراکز پژوهشی باید بر اساس توانمندی موجود در یکی از واحد های دانشگاهی استان بوده و بقیه واحد های دانشگاهی عضو این مراکز شوند و اعضای هیأت علمی واحد ها با تعریف پروژه های مشترک به صورت مجازی در اجرای این پروژه فعالیت و همکاری کنند.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همکاری اعضای هیأت علمی در ارائه پایان نامه واحد های دیگر دانشگاهی را منوط به دریافت مجوز از واحد دانشگاهی دانست و بیان داشت: همکاری اعضای هیأت علمی در ارائه پایان نامه های دانشجویی باید در واحد دانشگاهی آنان صورت پذیرد و در صورت ارائه پایان نامه در دیگر واحد ها می توانند با کسب مجوز از واحد دانشگاهی خود نسبت به همکاری اقدام کنند.

    این مقام مسئول با تأکید بر ارائه یک مقاله علمی از دو پایان نامه اذعان داشت: ما باید بتوانیم بر اساس هر دو پایان نامه یک مقاله علمی ارائه دهیم و فقط در این شرایط خواهیم توانست در جهت حرکت به سمت ارتقای دانشگاه قدم برداریم.

    دکتر واشقانی فراهانی افزایش توانمندی و کارآمدی نیروی انسانی در واحد های دانشگاهی را خواستار شد و اظهار کرد: باید با پیش بینی و برگزاری کارگاه‌های دسته بندی شده در جهت توانمند سازی نیروهای انسانی در واحد ها کوشا بود .

    در ادامه دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن قدردانی از حمایت های دولتمردان تدبیر و امید و پشتیبانی های بی دریغ استاندار گیلان از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از روند فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، از برگزاری نمایشگاه « فن بازار » در منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی خبر داد و بیان داشت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی توانست با حضور فعال در این نمایشگاه و ارائه آخرین دستآورد های علمی هسته های فناور مراکز رشد واحد های دانشگاهی سراسر کشور در معرفی هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه علمی بسیار درخشان عمل کند.

    وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید از اعزام اعضای هیأت علمی به کنفرانس ها و سمینارهای علمی که برای دانشگاه هیچ آورده ای ندارد جلوگیری کند.

    دکتر امیرتیموری پیش بینی برنامه های پژوهشی را در سه محور دانست و بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن برنامه ریزی لازم ، سه محور را در ادامه راه ترسیم کرده است ساخت آزمایشگاه مرکزی، خرید تجهیزات به صورت هدفمند و افزایش مراکز رشد از جمله این برنامه ها در استان گیلان است.

    در پایان جلسه هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را اراده دادند . لازم به ذکر است دکتر واشقانی فراهانی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمع حاضر در جلسه با شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی تجدید میثاق کردند. همچنین با حضور دکتر واشقانی قراهانی کلنگ شروع به کار احداث یادمان شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی به زمین زده شد.

    دکترابراهیم واشقانی فراهانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه «فن بازار» کشور که در منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصت مغتنمی برای عرضه محصولاتی است که ارزش فناوری دارند و محصولات شرکت های دانش بنیان باید به صورت عملیاتی وارد چرخه بازار شوند.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تبدیل نتیجه تحقیقات فناوری به ثروت خاطر نشان کرد: باید با انجام برنامه ریزی های دقیق تر، فن بازار را متناسب با تعداد ارائه دهندگان فناوری، صنایع و سرمایه گذاران مورد تعامل قرار دهیم.

    وی با تقدیر از مسئولین منطقه آزاد بندر انزلی بیان داشت: پیوند بین دانشگاه، جامعه و صنعت را دراین نمایشگاه باید از نزدیک حس شود و از مسئولین منطقه آزاد انزلی به عنوان بدنه ای از دولت تدبیر و امید باید تشکرکرد که این فرصت را در اختیار پژوهشگران و محققان قرار داد.

    دکترواشقانی فراهانی با بیان اینکه گام های نخستین در این زمینه برداشته شده است گفت: جنبه های مختلف این مهم باید سنجیده و در گام های بعدی اصلاح شود.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از ارائه بهترین امکانات برای پژوهشگران خبر داد و افزود: برای تقویت و بهبود فرآیندها همچنین بهره برداری از پژوهش ها باید همت ویژه ای به خرج داد.

    دکتر واشقانی از فن آوران و پژوهشگران در دانشگاه آزاد اسلامی که با عزمی راسخ و با تمام توان درنمایش توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت داشتند، تشکر کرد .

    این مقام مسئول دانستن دو نکته برای پژوهشگران را الزامی دانست و بیان کرد: ارتباط میان پژوهشگران و فناوران با صنعت و سرمایه گذاران یک نکته مهم بوده و تعامل با سرمایه گذاران با تجربه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری این نمایشگاه ها را بسیار تأثیر گذار دانست و تاکید کرد: واحد ها و فن آوران در این نمایشگاهها آگاهی پیدا کرده و موضوع هم افزایی شده و در این عرصه، واحد های فناور از ایده های دیگر واحد ها استفاده کرده و ایده های جدید حاصل خواهد شد.

    سوم تا پنجم شهریورماه جاری همزمان با هفته دولت، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد بندرانزلی در 90 غرفه و با حضور 96 دانشگاه، مرکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شرکت خصوصی، بانک، صندوق و موسسه سرمایه گذاری و حمایتی دولتی و بخش خصوصی از 23 استان کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت