لزوم توجه به تولید محتوا;

برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب مخاطب‌شناسی کنند

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اضافه شدن کمیسیون ورزش و فرهنگ به کمیسیون‌های اتاق ایران گفت: این مهم بیانگر توجه به اقتصاد فرهنگ در این اتاق است.

برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب مخاطب‌شناسی کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، غلامحسین جمیلی شامگاه یکشنبه در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازی بر تجربه کردن دوباره تجربه دیگران در حوزه‌های مختلف نیست، اظهار کرد: در این مورد مثل نباید چرخ را دوباره ساخت است که باید از تجربیات دیگر کشورها در بحث توسعه استفاده بهینه شود.

    وی با تأکید بر پرهیز از آزموده‌های دیگر کشورها در مسیر توسعه اضافه کرد: باید از دستاوردهای دیگران که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته نهایت استفاده را کرد که در این حیطه باید حوزه تولید محتوا مورد توجه قرار گیرد که از طریق توسعه کتاب و کتابخوانی محقق شده است.

    رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: باید از یافته‌ها، پژوهش و محتوایی که دیگران در اختیار ما قرار می‌دهند استفاده کرد و یا اینکه از تجربیات دیگران برای تحقق اهداف جامعه ایرانی اسلامی محتوا سازی کرد تا در راستای برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز تدوین شده برای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

    جمیلی، تولید محتوا برای تحقق اهداف را نیازمند مطالعه، شناختن اهداف، دانستن نظریه‌ها برای تدوین برنامه‌های اهداف پیش‌بینی شده دانست و ادامه داد: متاسفانه تولید محتوای مورد نظر در بین ما انجام نمی‌شود.

    وی به وقایع روی داده در فضای مجازی به لحاظ تولید محتوا اشاره و تاکید کرد: این فضا که از آن به عنوان تولید محتوا نام برده می‌شود، اغلب به صورت کپی انجام می‌شود و ما معمولا نشر دهنده و تکثیر کننده مطالبی هستیم که می‌خوانیم و تولید کننده نیستم (دقت هم نمی‌کنیم که این مطلب درست است و یا نه) در حالیکه لازمه ارتقا در حوزه‌های مختلف تولید محتوا در عرصه‌های مورد نظر است.

    رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه به نظر می‌رسد، فضای نمایشگاهی کتاب زنجان در مقایسه با گذشته افت داشته است، ادامه داد: تنوع کتاب‌ها هم نسبت به دوره‌های قبل نزول کرده است.

    جمیلی به تجربه خود از نمایشگاه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: جدای از افت فضا و تنوع کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب زنجان، از تعداد استقبال کنندگان و بازدید کننده‌ها هم کاسته شده، چرا که به لحاظ زمانی در  آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها قرار داریم و فرصت خوبی برای نمایشگاه محسوب می‌شود.

    وی به ترکیب سنی بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب زنجان اشاره کرد و گفت: برگزار کنندگان اگر به رنج سنی بازدیدکنندگان توجه کنند، می‌توانند روی مخاطب شناسی جمعیت کتاب خوان برنامه‌ریزی کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اذعان به فاصله موجود بین حداقل‌ها و نیازهای نشر استان زنجان ادامه داد: ما مرتب تکرار می‌کنیم که زنجان مهد فرهنگ و دیار فلاسفه شهیر و بزرگان بوده است، و همچنین فضای دانشگاهی و دانشجویی، تنوع رشته‌های دانشگاهی، بین این فضاها و فعالیت جامعه ناشران، بازتاب عملکرد آن‌ها چشمگیر و قابل اعتنا برای ارائه عملکرد نیست و معتقد هستم به مانند چند حوزه در این عرصه هم اقداماتی انجام شود که می‌توان راه‌کار توسعه استان را در برنامه‌ریزی این حوزه ملاک عمل قرار داد.

    جمیلی با بیان اینکه اگر هر کسب و کاری متناسب بر منطق و اصول خود اتفاق بیفتد، می‌شود ریسک آن را به صفر متمایل کرد، افزود: در چند وقت اخیر به بحث اقتصاد فرهنگ در فعالیت‌ اتاق‌ بازرگانی استان توجه شده و حتی اتاق ایران کمیسیون ورزش و فرهنگ را هم به مجموع کمیسیون‌های خود اضافه کرده که بیانگر توجه به اقتصاد ورزش و فرهنگ است.

    وی تأکید کرد: توجه به فرهنگ اقتصاد تجربه ثابت شده جهانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت