طرح بازار امید بخش خودرو ایران در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- «کارلوس گوسن» مدیرعامل شرکت رنو درحاشیه نمایشگاه خودرو در «دیترویت» در ایالت میشیگان آمریکا، گفته بود: ایران با تولید بیش از یک میلیون خودرو و ظرفیت ۱.۵ تا ۲ میلیون دستگاه بیشتر، بازاری امیدبخش است.

طرح بازار امید بخش خودرو ایران در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، «کورین کایو» خبرنگار لو فیگارو در گزارشی اقتصادی نوشت: از چند ماه پیش با توجه به دورنمای لغو تحریم ها علیه ایران در پی توافق ژوئیه 2015(تیر)، شرکت های خارجی برای حضور در ایران وسوسه شدند. این قدرت منطقه ای برای نوسازی زیرساخت ها، محدود کردن نقش دولت در اقتصاد آسیب دیده از تحریم ها، رکود، کاهش بهای نفت، بیکاری و تورم شدید، به سرمایه گذاری خارجی نیازمند است.
    «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران اعلام کرد: توافق هسته ای فرصتی است که باید از آن برای توسعه کشور، بهبود رفاه ملت و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه استفاده کرد.

    به نوشته لو فیگارو، سفر وی به کشورهای ایتالیا و فرانسه که پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری میلادی (ژانویه) صورت گیرد، می تواند برای بسیاری از شرکت ها پربار باشد و شرکت «ایرباس» احتمالا یکی از آن هاست. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران پیشتر از برنامه کشورش برای خرید 114 فروند هواپیما از این شرکت اروپایی خبر داده بود.

    ایران به نوسازی ناوگان هوایی و فرسوده اش نیاز فوری دارد. هم اکنون تعداد هواپیماهای این ناوگان 160 فروند اعلام می شود که از حدود 60 فروند ایرباس و بوئینگ بالای 35 سال تشکیل شده است؛ تعدادی از این هواپیماها قادر به پرواز نیستند.

    «فابریس برژیه» مدیرعامل شرکت ایرباس با تایید تماس های این شرکت با ایران، گفت: ایران بازار بزرگ بالقوه ای برای ایرباس و رقبای آن محسوب می شود.
    لوفیگارو نوشت : علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهر سازی پیشتر گفته بود که شرکت های هواپیمایی ایرانی آماده اند در 10 سال آینده 400 تا 500 هواپیمای نو خریداری کنند.
    این گزارش با بیان این که «رقابت سختی میان شرکت ها در هر زمینه اقتصادی و تجاری وجود خواهد داشت»، افزود: از ماه ژوئیه (تیر) بسیاری از کشورها هیات های سیاسی و تجاری خود را به ایران فرستاده اند تا بتوانند بازار از دست داده را که چین، ترکیه و روسیه آن را تصرف کرده اند، بازیابند.
    در ماه سپتامبر 2015(شهریور/ مهر1393) یک هیات از «اتحادیه کارفرمایان» فرانسه موسوم به «مدف»(Medef)، متشکل از نمایندگان 130 شرکت فرانسوی به تهران و مشهد سفر کردند.

    به نوشته لوفیگارو، فدراسیون تجارت خارجی آلمان (BGA) نیز با اشاره به فعالیت گسترده چینی ها، تبدیل کشورش را به نخستین شریک تجاری ایران، دشوار ارزیابی کرده ، با این حال آلمان امیدوار است در سال های آتی، بالغ بر 5 تا 10 میلیارد یورو صادرات به ویژه در زمینه ابزار و ماشین آلات به ایران داشته باشد. «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه اعلام کرد برای تسریع این روند در اوایل ماه مه 2016(اردیبهشت) به ایران سفر می کند.

    لو فیگارو با اشاره به «جایگاه مناسب فرانسوی ها در ایران در بخش خودروسازی»، افزود: شرکت «رنو» در حال مذاکره با شرکت دولتی «پارس خودرو» است.
    «کارلوس گوسن» مدیرعامل شرکت رنو در حاشیه نمایشگاه خودرو در «دیترویت» در ایالت میشیگان آمریکا، گفته بود: ایران با تولید بیش از یک میلیون خودرو و ظرفیت 1.5 تا 2 میلیون دستگاه بیشتر، بازاری امیدبخش است.

    شرکت فرانسوی «پژو سیتروئن پ اس آ» نیز به رغم ترک ایران در سال 2012 میلادی و برانگیختن خشم مقام های این کشور، می تواند شراکت تاریخی خود را با «ایران خودرو» از سر بگیرد. در ماه های اخیر، شرکت های فرانسوی که جذب بازار ایران شده اند، در مورد مشکلات مالی نگرانی هایی مطرح کرده اند.

    فرانسه به بازیافتن بازاری که آن را با اعمال تحریم های بین المللی بر ایران در سال 2007 میلادی از دست داده است، می اندیشد. این در حالی است که به نظر می رسد برای بازگشت به ایران رقابت سختی با سایر شریکان اروپایی خود در پیش داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت