نشست بررسی وضعیت مطالعه و کتابخوانی در هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد

عصر نمایشگاه- نشست بررسی وضعیت مطالعه و کتابخوانی و نشست کتابخوان شب گذشته(۸ شهریور) با معرفی چهار کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد.

نشست بررسی وضعیت مطالعه و کتابخوانی در هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان، امیرعلی نیک بخش با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: تمدید دو روزه نمایشگاه نشان از علاقه مردم استان زنجان به کتاب است.

     

    این مقام مسوول به تجهیز کتابخانه های استان به یک میلیون و 500 هزار جلد ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از خانه ها، کتاب تبدیل به وسیله لوکس شده است.

     

    به گفته وی، برخی معتقد هستند وجود فضای مجازی و تکنولوژی های به روز باعث شده است تا علاقه به کتاب کمتر شود با وجود اینکه اینکه فضای مجازی به راحتی در دسترس است ولی کتابخوانی لذت خود را دارد.

     

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، براساس اعلام شورای فرهنگ عمومی در سال 92، میانگین مطالعه در کشور بیش از 75 دقیقه است و استان زنجان رتبه دوم کشور با 93 دقیقه و 23 ثانیه را به خود اختصاص داده است.

     

    وی با تشریح وضعیت کتابخوانی در کشورهای مختلف گفت: برخی کشورها حتی در تفریحات خود کتاب را فراموش نمی کنند.

     

    نیک بخش با یادآوری اینکه در عرصه کتابخوانی پتانسیل عظیمی در کشور وجود دارد، افزود: متولیان فرهنگی در تلاش هستند تا سرانه مطالعه را با ایجاد زیرساخت های لازم افزایش دهند.

     

    وی با تاکید بر اینکه با مطالعه کتابهای هیچگاه از علم و تکنولوژی عقب نمی مانیم، خاطرنشان کرد:برگزاری برنامه هایی همچون نمایشگاه فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

     

    به گفته نیک بخش، برخی معتقد هستند که نزدیک بودن به کتابخانه عامل اصلی حضور در کتابخانه هاست ولی به اعتقاد بنده برای دسترسی به کتاب علاقمندان هر مسیری را طی می کنند.

     

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: پتانسیل عظیمی در کتابخانه های استان وجود دارد که علاقمندان به راحتی می توانند با عضویت در کتابخانه ها از این پتانسیل بهره مند شوند.

     

    به گفته یکی از کارشناسان کتابخانه های عمومیر حاضر در این نشضست، سرانه مطالعه استخراجی براساس سرانه مصرف کاغذ، امانت کتاب از کتابخانه ، تیراژ چاپ و یا براساس سنجش عمومی می باشد

     

    قاسم موحدیان با بیان اینکه آماری که در جامعه ارائه می شود آمار مطلوبی می باشد و از رشد خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این سرانه را تنها قشری که اهل مطالعه هستند بر دوش می کشند و همین باعث شده است، سرانه مطالعه از رشد متوازنی برخوردار نباشد.

    در ادامه این نشست کتاب «امیرگل ها» نوشته حسین سیدی از انتشارات دفتر نشر معارف، کتاب «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی از نشر افق، کتاب «دشت بان» نوشته احمد دهقان از انتشارات کتاب نیستان و کتاب «فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت