تشریح جزئیات برگزاری نشست شورای جهانی صنایع دستی

عصر نمایشگاه- سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان گفت: اگر بتوانیم این بازه زمانی را در حافظه جهانی ثبت کنیم، اصفهان هرساله و یا هر دو سال یکبار می تواند نمایشگاه صنایع دستی را به صورت جهانی برگزار نماید.

تشریح جزئیات برگزاری نشست شورای جهانی صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایمنا، جعفر جعفرصالحی ضمن اشاره به آمادگی اصفهان در بازه زمانی یکم تا هفتم مهرماه برای برگزاری هیجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: یکم و دوم مهرماه ورود میهمانان به اصفهان انجام می پذیرد، 3 تا 6 مهرماه مراسم اصلی اجلاس برگزار خواهد شد که تا پایان روز ششم مهر ادامه دارد، همچنین 7 تا 9 مهرماه برای میهمانان برنامه بازدید با عنوان گشت درنظر گرفته شده که گشت خارج از اصفهان با سفر به استان های یزد و فارس انجام می گیرد.
    برگزاری اولین اجلاس سراسری شورای جهانی صنایع دستی با ماهیت مستقل
    وی افزود: بعد از این که شورای جهانی صنایع دستی شکل می گیرد، این شورا از ابتدا زیر نظر یونسکو به فعالیت می پردازد، ولی از سال 2014 میلادی به بعد به صورت نهاد حقوقی مستقل عمل می کند که هجدهمین اجلاس شواری جهانی صنایع دستی در اصفهان، اولین اجلاس سراسری این شورا با ماهیت مستقل خود می باشد که هر 4 سال یکبار برگزار می شود.
    برگزاری 2 مجمع، 4 نشست و 2 کارگاه
    جعفرصالحی موارد مهم هجدهمین اجلاس شواری جهانی صنایع دستی در اصفهان را برشمرد و افزود: از موارد مهم این اجلاس برگزاری 2 مجمع عمومی بزرگ و 4 نشست است که 2 مجمع با حضور مدیریت روسای شورای جهانی صنایع دستی صورت می گیرد و 4 نشست نیز مخصوص مناطق مانند آسیا و اقیانوسیه و دیگر مناطق خواهد بود.
    وی خاطرنشان ساخت: یک کارگاه با عنوان «صنایع دستی، تکنولوژی و آینده» با حضور 65 نفر از اساتید داخلی و خارجی برگزار می شود که هدف از برپایی آن بررسی نقش تکنولوژی در صنایع دستی است. کارگاه دیگر «کارگاه رنگرزی» است که  درمجموع تعداد 40 نفر از اساتید داخلی و خارجی که مشخصاً اساتید رنگرزی و تولیدکننده می باشند در آن حاضر می شوند. ضمن این که مباحث تئوری کارگاه صبح ارائه می شود و بعدازظهر نیز به مباحث عملی پرداخته خواهد شد.
    برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در باغ موزه چهلستون
    سرپرست معاونت صنایع دستی استان تصریح نمود: نمایشگاهی متناسب با اجلاس و در جنب آن پیش بینی شده که هنرمندان داخلی و خارجی در آن حضور خواهند داشت و سعی ما بر این است که این نمایشگاه که سیمرغ نام دارد از 2 تا 9 مهرماه تداوم داشته باشد. این نمایشگاه در باغ موزه چهلستون برگزار خواهد شد. ضمن این که پیش بینی شده به دلیل حضور میهمانان تا روز 2مهر، این نمایشگاه به صورت رسمی در روز 4 مهرماه افتتاح می شود اما ما به منظور رونق گرفتن آن، نمایشگاه را از روز 2 مهرماه آغاز خواهیم نمود.
    وی ادامه داد: ماهیت نمایشگاه سیمرغ ترویجی بوده و مبحث فروش نیز در آن مطرح است. از نکات قابل توجه دیگر در این نمایشگاه این است که آثار عرضه شده باید فاخر باشند، ترجیحاً با اتیکت قیمت ارائه شوند و از بروشورهای دو زبانه نیز برای معرفی آن استفاده شود. نکته دیگر این است که حضور صاحبان فروشگاه های مجازی و فعالان عرصه تجارت الکترونیک نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است که به این ترتیب، در کنار غرفه های مخصوص آثار ملموس، این فروشگاه ها نیز بتوانند ارائه ای داشته باشند و در واقع به صورت فروشگاه آنلاین انجام می گیرد.
    جعفرصالحی اظهار داشت: همزمان با برگزاری نمایشگاه، تالار یا میزهای گفتگو در ایوان باغ موزه چهلستون برگزار می شود و به رایزنی های تجاری پرداخته می شود و به این ترتیب، زمینه تبادل نظر هنرمندان صنایع دستی اصفهان، ایران و جهان فراهم خواهد شد. ضمن این که به عنوان یک فرصت قابل توجه، از نظرات صاحب نظران صنایع دستی جهان بهره مند خواهیم شد.
    برگزاری نمایشگاه جهانی صنایع دستی در اصفهان به صورت سالانه یا هر دو سال یکبار
    سرپرست معاونت صنایع دستی استان تأکید نمود: اگر بتوانیم این بازه زمانی را در حافظه جهانی ثبت کنیم، اصفهان هرسال و یا هر دو سال یکبار می تواند نمایشگاه صنایع دستی را به صورت جهانی برگزار کرده و در تقویم صنایع دستی ثبت گردد.
    وی گفت: از زمانی که برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی به ما ابلاغ شده، کمیته های کاری را با همکاری بخش خصوصی شکل داده ایم و تعداد 9 کمیته ایجاد شده و بازدیدهای متعددی توسط مقام های استان، کشور و شورای جهانی صنایع دستی از اصفهان انجام گرفته است، ضمن این که مباحث امنیتی برای برگزاری بهینه این اجلاس درنظر گرفته شده و تماماً فعالیت ها برای برگزاری این نشست رصد می شود.
    جعفرصالحی ادامه داد: جلسه ای با اصحاب رسانه برگزار شد، همچنین جلسات متعددی با مقامات شهر و استان برگزار شده، کمیته تشریفات تشکیل شده و جلسات متعددی نیز با شهرداری برگزار شده است. برای برگزاری اجلاس، شورای راهبردی تشکیل شده که با ریاست استاندار پیگیری می شود و اداراتی مانند اتاق بازرگانی، اتحادیه اصناف، سازمان مدیریت، شهرداری و همچنین بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از جمله اعضای این شورا هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت