ششمین نمایشگاه محصولات عمان پنجم مهرماه در تهران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه محصولات کشور عمان (opex) و دیدارهای جانبی آن، پنجم تا نهم مهر امسال در تهران برگزار می شود.

ششمین نمایشگاه محصولات عمان پنجم مهرماه در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در جلسه اسفندماه پارسال با «یوسف بن علوی» و «السنیدی» وزیران امور خارجه و صنعت و تجارت عمان در اتاق ایران، برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان در ایران نهایی شد.
    محسن ضرابی رییس اتاق ایران و عمان، برگزاری نشست های رودر رو(B2B) بین سرمایه گذاران و تجار دو کشور را از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: نخستین نشست هماهنگی نمایشگاه عمان در تهران، دوم شهریور(چهارشنبه) با حضور صاحبان کسب و کار در دانشگاه والجات(Waljat) مسقط برگزار و با استقبال بسیار خوب بازرگانان و صنعتگران عمانی مواجه شد.
    وی افزود: در این نشست، توضیحات کاملی درباره بازار ایران و مزایای مشارکت در این نمایشگاه و رویدادهای تجاری جانبی آن ارایه شد. همچنین به زودی یک نشست مشابه در تهران برگزار می شود تا فعالان اقتصادی ایرانی که به گسترش ارتباط با عمان علاقه مند هستند، با ظرفیت های اقتصادی این کشور بیشتر آشنا شوند.
    رییس اتاق ایران و عمان یادآورشد: پارسال هفت هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید کردند که بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشکل از 57 شرکت بزرگ عمانی با 200 شرکت بزرگ ایران دیدار کردند.
    وی گفت: همچنین سه هیات اقتصادی از ایران به عمان عزیمت کردند که نتایخ خوبی به همراه داشت و افزون بر قراردادهای تجاری، زمینه سرمایه گذاری های مشترک در خاک دو کشور فراهم شد.
    ضرابی ادامه داد: ایران با جمعیت 80 میلیون نفری بازار گسترده و پویایی است؛ ضمن آنکه با توجه به جمعیت بیش از 400 میلیون نفر کشورهای همسایه، کشورمان یک هدف مهم برای فعالان اقتصادی عمانی به شمار می آید.
    رییس اتاق ایران و عمان افزود: برگزاری این نمایشگاه را باید یک رویداد بسیار مهم در روابط اقتصادی دو کشور به شمار آورد؛ چون در شرایطی برگزار می شود که شرکت های عمانی برای توسعه روابط صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری با همتایان ایرانی خود جدیت ویژه ای دارند.
    ضرابی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با پیگیری های اتاق عمان و اتاق مشترک ایران و عمان و سفیران دو کشور، زیرساخت های سرمایه گذاری و تجارت از جمله حمل و نقل و بانکی فراهم شده است.
    وی گفت: در این زمینه خط کشتیرانی باری و مسافربری مستقیم بندرعباس و قشم با بندرهای «صحار» و «خصب» عمان در سال گذشته و امسال فعال شده است و پروازهایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد.
    وی افزود: همچنین تسهیلات خوبی در زمینه صدور ویزای تجار و ثبت شرکت های ایرانی در عمان فراهم شده است و در زمینه بانکی نیز خبرهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.
    رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: اتاق بازرگانی و صنایع عمان ضمن سازماندهی نمایشگاه اوپکس(opex) در تهران برای عرضه محصولات این کشور، آشنایی بیشتر با تولید، سرمایه گذاری و فرصت های صادرات به بازار ایران و بازارهای اطراف را هدف گذاری کرده است.
    ضرابی افزود: با همکاری های اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک ایران و عمان، به عنوان نمایندگان بخش خصوصی دو کشور و همچنین سفیران دو کشور، از سال 1392 تاکنون شاهد افزایش چشمگیر مبادلات اقتصادی دو کشور هستیم.
    در سال 2006 میلادی حجم تجارت دو کشور 200 میلیون دلار بود که اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است. همچنین تا سال گذشته خط کشتیرانی مستقیم و منظم برای تبادل کالا نداشتیم و کالاهای ایرانی باید به امارات می رفت و سپس با تریلر به عمان می رسید.
    از اردیبهشت پارسال خط کشتیرانی در مسیر صحار و بندر رجایی افتتاح شد که اکنون 2 کشتی کانتینربر و فله بر هر 15 روز یکبار در این مسیر در حال حرکت است. خط مسافری خصب به قشم نیز با استقبال بازرگانان همراه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت