رنگ‌های سرزمین مادری‌ به روایت ادمان آیوازیان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی هنرمند صاحب نام ادمان آیوازیان با ۳۰ اثر نقاشی و طراحی برروی کاشی و چوب با عنوان ˝رنگ‌های سرزمین مادری‌ام ˝پس از چهارسال به تهران می‌آید و در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

رنگ‌های سرزمین مادری‌ به روایت ادمان آیوازیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از هنرآنلاین، آیوازیان پیش از آغاز این نمایشگاه پیرامون حضور در مجموعه فرهنگسرای نیاوران اظهار داشت:زمانی که پایه و اساس این فرهنگسرا را بنا می‌کردند من اینجا بودم و کسانی که این پروژه را در دست داشتند به خوبی می‌شناختم و وقتی که تصمیم گرفتم نمایشگاهی در تهران داشته باشم این آرزوی من به حقیقت پیوست که دراین فرهنگسرا نمایشگاهی داشته باشم.

    آیوازیان درخصوص برخی از آثار جالب توجه خودش که در کشورهای مختلف به یادگار مانده از جمله اجرای هتل گاجره و دبیرستان ارمنی طوماسیان ،طراحی داخلی مسجد فرودگاه ریاض، نقاشی دیواری فرودگاه جده، نقاشی دیواری برای موزهٔ ملی عربستان و طراحی موزاییک برای مسجد جامع عمان عنوان داشت:درزمان جوانی کار کردن و درکنار آن تحصیل کردن همچنین کمک به خرج خانواده از وظایفی بود که باید انجام می‌دادم. فعالیت در کارهای گرافیک و کاشی کاری ونیز کارهای تبلیغاتی بسیار خوب بود. خط و رسم فارسی را به خوبی می‌شناختم و سه سال نیز کاشی کاری و رنگ‌ها را آموختم تا بتوانم توفیق کار درمساجد و کلیساها را داشته باشم اما کار اصلی من نقاشی است در واقع همه زندگی من نقاشی است و کارهای دیگر را برای امرار معاش انجام می‌دادم.

    وی درادامه افزود:در کارهایی که در کلیسا و مسجدها انجام دادم برای شروع کار بر روی هرتمی ماه‌ها فکر کرده‌ام تا کارهای من ازقلب باشد و صراحت خود را نشان دهد.

    آیوازیان با بیان اینکه بهتر است در هنر حدود نگذاریم چون طبیعت حدود ندارد افزود:هر اثری که من ارائه می‌کنم نشان دهند یک فکر و احساس است نه قانون . من آثار خودم را بیشتر با ایرانگردی خلق کردم و در واقع هر اثر را در همان محل کشیده‌ام .

    آیوازیان که در طراحی کتیبه‌های خط ثلث و کوفی و کاشیکاری‌های مساجد عربستان، کویت و عمان از نقاشی اسلامی و ایرانی تأثیر پذیرفته بیان داشت:دردیوار شرکت ملی نفت ایران با کاشی کاری اصفهان و کاشی کاری مدرن تصویری ازپالیشگاه را نشان دادم ،متأسفانه چند سال پیش وقتی به آن محل رفتم دیدم کتابخانه ای جلوی آن گذاشته‌اند و به همین دلیل دیگر به فکر اینکه کارهایم بر روی دیگران اثر بگذارد نیستم بلکه فقط عشق به نقاشی است که باعث می‌شود این کار را ادامه بدهم .

    وی با بیان اینکه درسال های اخیر در کشورهای هلند و انگستان نمایشگاه‌های گروهی برپا کرده و اخیراً نیز درایروان ارمنستان درموزه ملی این کشور یک نمایشگاه انفرادی برگزار کرده، گفت:انسان به خودش هم درس می‌دهم وهدفم از برپایی این نمایشگاه این است که می‌خواهم کارهایم را عرضه نمایم تا به خودم نیز درس بدهم.

    «رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» عنوان نمایشگاهی است که شامل بر طراحی از مدل‌های زنده، تصاویری آبرنگی از معماری کویری، امام‌زاده‌ها، بافت‌های روستایی ایران و سرانجام هر آنچه را که این هنرمند نامی در زمینه نقاشی آبستره خلق کرده خواهد بود و بخشی از مجموعه رباعیات و نقاشی‌های آبستره ادمان آیوازیان نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.همچنین مجموعه‌ای از جزییات آثار معماری، نقاشی دیواری، تصاویری از کالیگرافی‌های این هنرمند معمار و نقاش ایرانی از ساخته‌هایش در ایران، مساجد و موزه‌های کویت، عمان، عربستان و... ارائه می‌شود.

    گفتنی است نمایشگاه نقاشی‌های رنگ‌های سرزمین مادری‌ام عصر روز جمعه ١٢ شهریور در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا 20 شهریور از ساعت 10 الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت