شعار ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی رونمایی شد

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته با شعار فن آوری های نوین، رونق تولید و توسعه صادرات از شانزدهم تا نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود.

شعار ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، امین افتخار رییس شورای اطلاع رسانی ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته با اعلام این خبر، گفت: این نمایشگاه که در نیمه دوم سال جاری، به مدت 4 روز و از تاریخ شانزدهم تا نوزدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود، یکی از مهمترین رویدادهای حوزه کشاورزی است.

    وی افزود: ارائه جدیدترین و آخرین پیشرفت ها، دستاوردها و تکنولوژی های شرکت های داخلی و خارجی در زمینه محصولات و فن آوری های کشاورزی و صنایع مرتبط در بخش های تولیدی و خدماتی از جمله مهم ترین بخش های این نمایشگاه است.

    رییس شورای اطلاع رسانی ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته اشاره ای هم به رابطه دو سویه محیط زیست و کشاورزی و تاثیر متقابل این دو حوزه بر هم داشت و اضافه کرد: ارائه فن آوری ها و محصولات حافظ محیط زیست همچون فن آوری های نوین برای مدیریت آبیاری ونیز سم و کودهای کمتر آسیب رسان به آب و خاک، بخشی از اهداف نمایشگاه امسال است.

    وی ضمن یادآوری هدف گذاری جهانی برای دستیابی به برند سبز در تولیدات و نیز پر رنگ تر شدن اهمیت حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: ایران نیز برای حفظ جایگاه خود در بازار صادرات، باید به سمت ایجاد و توسعه برند سبز حرکت کند و از این رو ارائه محصولات یا فن آوری های سازگار با محیط زیست در این نمایشگاه، می تواند شروعی برای این حرکت نو باشد.

    افتخار با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه بسیاری از کشورها بوده و دارای اهمیت بسزایی در اقتصاد ملی است، اظهار داشت: معرفی توانمندی‌های حوزه کشاورزی در بخش های مختلف خدمات، فنی و مهندسی، استفاده بهینه و مؤثر از سهم منابع پایه درکشاورزی، توجه به توسعه صادرات و رونق تولید محصولات کشاورزی، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای برقراری رابطه موثر میان دو حوزه کشاورزی و محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست و اخذ سفارش از مشتریان جدید و بالقوه از اهداف این نمایشگاه است.

    وی ضمن اشاره به نقش مهم کشاورزی ایران در تامین ذخایر و امنیت غذایی کشور، افزود: در این نمایشگاه، انواع تولیدات، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، کود و سم و ماشین های سم پاش، خاک و کمپوست ارگانیک در کنار انواع محصولات ارگانیک و محصولات بهداشتی و درمانی طبیعی و گیاهی معرفی خواهد شد.

    افتخار با تاکید بر اهمیت موضوع آب و ضرورت صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه آن در بخش های مختلف همچون کشاورزی و صنعتی، تصریح کرد: در موضوع آبیاری، امکانات و سیستم ها نیز انواع لوله های پلی اتیلن، آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی و تجهیزات مرتبط، همچنین استخرهای کشاورزی، انواع پمپ و لوازم و روش های آبیاری و از مهمترین زمینه‌های حضور در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته است.

    رییس شورای اطلاع رسانی ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته ضمن یادآوری فرصت ایجاد شده برای تبادل دانش، تجربیات و تکنولوژی در دوران پساتحریم، گفت: تبادل دانش فنی، دستیابی به فن آوری های نوین، ارتقا کمی و کیفی محصولات کشاورزی و خدمات ضروری در این حوزه از دیگر رویکردهای مهم این نمایشگاه است.

    وی ابراز امیدواری کرد: حضور شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی و ارائه فن آوری های نوین توسط آن ها در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته مورد استقبال مراکز، نهادها و موسسات علمی و فن آوری این حوزه قرار گیرد.

    افتخار اشاره ای هم به تاثیر چنین اقداماتی در رونق اقتصاد کشاورزی داشت و گفت: سهم قابل توجه بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی در کنار اهمیت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، همچنین ضرورت تامین ذخایر راهبردی و استراتژیک کشور و تامین امنیت غذایی از جمله مواردی است که رسالت برگزار کنندگان نمایشگاه در این حوزه را بیش از پیش فزونی می بخشد.

    وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی و متنوعی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و فعالان این بخش برگزار خواهد شد.

    ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته (ایران اگروتک) توسط شرکت مانی تدبیرسازه از 16 لغایت 19 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این نمایشگاه می توانند به نشانی www.iranagrotech.com مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت