نمایشگاه کتاب دهلی در تلاش برای حل مشکل بی‌سوادی

عصر نمایشگاه- بیست و دومین نمایشگاه کتاب دهلی با تمرکز بر طرح‌های دولتی در سوادآموزی شروع به کار کرده است.

نمایشگاه کتاب دهلی در تلاش برای حل مشکل بی‌سوادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر،  نمایشگاه کتاب دهلی امسال با تمرکز بر ابتکارهای دولت مرکزی برای برنامه‌های شاخص سوادآموزی و تلاش برای ارایه و حمایت از عادت‌های بهتر کتاب‌خوانی در میان نسل جوان برپا شده است.

    این نمایشگاه 9 روزه که با همکاری سازمان توسعه تجارت هند و اتحادیه ناشران هند برگزار شده از 27 آگوست تا 4 سپتامبر(6 تا 14 شهریور) به کار خود ادامه می‌دهد.

    جایانا داس مدیر این نمایشگاه در توضیح اهداف امسال گفت: تلاش داریم تا عات‌های بهتر کتابخوانی را درمیان نسل جوان گسترش دهیم و با استفاده از روش‌های مختلف کتاب‌خوانی و کتاب‌های متنوع و حتی نمایش‌ این کار را پیش ببریم.

    دو غرفه جداگانه نیز در نظر گرفته شده که در یکی کمپینی که در دو سال اخیر به عنوان غرفه تم در نظر گرفته شده مستقر هستند و دیگری به عنوان غرفه سلفی نامیده شده است تا با ارایه اپ‌های مربوط به سوادآموزی برای موبایل از یک سو و سلفی گرفتن با چهره‌ها از سوی دیگر، مراجعه‌کنندگان نسبت به امر سوادآموزی ترغیب شوند.

    ایستگاه سلفی به طور مستقیم زیر نظر نخست وزیر ناریندرا مودی مدیریت می‌شود تا توسعه مهارت‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر پیشرفت‌های ممکن توسط ابزارهای جدید در آن‌جا ارایه شود.

    در این نمایشگاه مثل سال‌های پیش طیف وسیعی از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی، کتاب‌های دانشگاهی و کتاب‌های کودک عرضه شده است. نوآوری‌های دیجیتال و کتاب‌های سطح بالا از نظر آموزشی از دیگر کتاب‌های موجود در این نمایشگاه است.

    از تسهیلاتی که نمایشگاه کتاب دهلی در نظر گرفته برای دانش‌آموزان و آموزگاران است که می‌توانند بدون پرداخت ورودی از نمایشگاه بازدید کنند.در این نمایشگاه ناشران هندی و ناشران خارجی، کتاب‌فروشان و توزیع کنندگان کتاب، موسسه‌های آموزشی، دفاتر ارائه اهداف آموزشی و مجله‌های دوره‌ای و کتاب‌های الکترونیکی عرضه شده‌اند.

    نشست‌هایی درباره نقد و بررسی کتاب، نمایش‌های گروهی، نمایش فیلم، مسابقه، بازی‌های خیابانی و نشست قصه‌سرایی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

    برای مراجعه کنندگان یک برنامه موبایلی از جزییات بخش‌های مختلف نیز ارایه می‌شود که اخبار را به اطلاع بازدید کنندگان می‌رساند و امکان دسترسی آسان‌تر به بخش‌های مختلف و برنامه‌ها را در اختیار آنها می‌گذارد. در عین حال در این نمایشگاه با ارایه پلتفرمی برای ناشران، مترجمان، توزیع کنندگان کتاب و کارگزاران و مدیران و نیز فروشندگان کتاب‌های نایاب تلاش شده است تا امکان هماهنگ کردن امور در بخش‌ها مختلف تهیه تا توزیع کتاب، به صورتی حرفه‌ای در اختیار همگان قرار بگیرد. ‌

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت