در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت

نوشت افزار ایرانی می‌تواند با فضای شبیخون فرهنگی مقابله کند

عصر نمایشگاه- مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از محصولات عرضه شده بازدید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم افکار کودکانه بچه‌های ما مورد دستبرد غرب قرار بگیرند.

نوشت افزار ایرانی می‌تواند با فضای شبیخون فرهنگی مقابله کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از محصولات عرضه شده بازدید کرد.   وی در حاشیه این بازدید و  تصمیم‌سازی و فرهنگ‌سازی و مهیا کردن فضای اقتباس شده از سبک زندگی ایرانی اسلامی را از راه های مبارزه با شبیخون فرهنگی برشمرد و افزود: نباید مغزهای کودکان و نوجوانان ما مورد هجوم عکس‌ها و شخصیت های غربی و تصاویر اشخاصی قرار گیرد که تنها ظلم و تزویر آنان در اذهان مسلمانان نقش بسته است.

    حجت الاسلام رضوی با ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولان فرهنگی کشور ابراز داشت: چرا باید اذهان بچه‌های ما با تصاویر و اشکال قهرمان هایی شکل بگیرد که درآمد حاصل از فروش این محصولات صرف کشته شدن کودکان یمن و بحرین می شود و در راستای جنگ و خونریزی هزینه می شود.

    وی با بیان اینکه عده ای در کشور به فکر افتاده‌اند که در راستای تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی نوشت افزار تولید کنند، افزود: این اقدام فرهنگ ساز است، به گونه ای که تصاویر لوازم التحریر کودکان می تواند تفکرات آنها را تغییر و به صعود یا سقوط متمایل سازد.

      مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: اگر می بینید امروز کسانی که شهیدانی همچون فهمیده، کاوه، خرازی و باکری را ندیده اند اما به آنها عشق می ورزند به این خاطر است که این یادگاران دوران دفاع مقدس را برای بچه ها معرفی کرده‌ایم.

    وی با تاکید بر اینکه نوشت افزار ایرانی می تواند با فضای شبیخون فرهنگی مقابله کند افزود: نباید اجازه دهیم افکار کودکانه بچه های ما مورد دستبرد و سرقت غرب و دشمنان اسلام قرار گیرد و از طرفی تولید داخلی نشان از پیروزی اقتصاددانان داخلی در بازار و عدم وابستگی به آن سوی مرزها دارد.

    حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه باید نسبت به کالای داخلی تعصب داشته باشیم و اجازه ندهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند ابراز داشت: ما باید به باورهایمان اعتماد داشته باشیم و توان نیروهای داخلی را ستایش کنیم، چراکه شاهد هستیم این نمایشگاه همزمان در چند استان کشور برگزار و مورد استقبال خانواده‌ها با سلایق مختلف واقع شده است.

    مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  با اشاره به اینکه باید راه های نقوذ در اصول استراتژیک فرهنگی نظام را مسدود کرد افزود: جای تاسف دارد که در برخی وزارتخانه‌ها اقلام نوشت افزاری توزیع می شود که تناسبی با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما ندارد.

    حجت‌الاسلام رضوی ادامه داد: بخش فرهنگی سازمان اوقاف اقدام به تهیه سبدهای فرهنگی نوشت افزار با محتوای دفاتری با شخصیت های علمی و فرهنگی و همچنین نمادهایی از ارزش ها و مفاهیم اسلامی کرده است و بر روی سربرگ دفاتر احادیثی با موضوعات تربیتی و احترام به والدین چاپ شده است.

    چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از دوم تا دوازدهم شهریورماه همه روزه از ساعت 10 تا 22 پذیرای خانواده ها می است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت