مسئول نمایشگاه لیلام خبر داد

برپایی نمایشگاه در ۵ ولایت افغانستان

عصر نمایشگاه- مسئول نمایشگاه لیلام با انتقاد از نبود مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه آن را ضعف تاجران و دولت خواند و گفت: قرار است در آینده نزدیک نمایشگاه لیلام در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، قندهار و هرات برگزار شود.

برپایی نمایشگاه در ۵ ولایت افغانستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، «محمدهاشم بایقراء» مسئول نمایشگاه لیلام هدف از برگزاری نمایشگاه لیلام در افغانستان‌ را حمایت و معرفی محصولات و تولیدات داخلی افغانستان خواند که اجناس آن به قیمت نازل‌تر از بازار بفروش می‌رسد.

    فعالیت 55 غرفه تا روز عرفه

    وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت و معرفی محصولات و تولیدات افغانستان است، گفت: این نمایشگاه با همکاری «اتاق تجارت و صنایع افغانستان»، «آیسا» و برخی شرکت‌های خصوصی برگزار شده است.

    بایقرا افزود: در این نمایشگاه 55 غرفه فعالیت داشته که 15 غرفه آن محصولات ترکیه و 35 غرفه دیگر آن تولیدات شرکت‌های افغانستانی است.

    وی با بیان اینکه دولت کنونی با وجود ناتوانایی‌های موجود از تاجران نمی‌تواند حمایت کند، افزود: ما در تلاش هستیم تا برای سرمایه‌گذارن و تاجران زمینه نمایش محصولات آنها را فراهم کرده و برگزاری نمایشگاه‌ها را از اولویت آنها قرار دهیم.

    سود تاجران از برگزاری نمایشگاه

    مسئول نمایشگاه لیلام با اشاره به اینکه مشکلات فرا ‌روی سرمایه‌گذاری در افغانستان زیاد است، تصریح کرد: تاجران از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها سود زیادی خواهند برد، زیرا تمام اجناس تولیدی آنها در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

    محمد هاشم بایقرا اظهار داشت: پس از این نیز نمایشگاه‌های تحت عنوان «جمعه بازار» در هر بخش تولیدی و صنعتی برگزار می‌شود که روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را در‌ بر می‌گیرد.

    نمایشگاه لیلام در بلخ، ننگرهار، قندهار و هرات

    بایقرا تأکید کرد: ما در تلاش هستیم تا نمایشگاه‌های بیشتری در ولایت‌های «بلخ»، «ننگرهار»، «هرات»، «قندهار» و ولایت‌های که امکان برگزاری نمایشگاه باشد، برگزار کنیم.

    وی از تاجران افغانستانی خواست تا با به نمایش گذاشتن محصولات خود در نمایشگاه‌ها، تولیدات داخلی و صنعتی افغانستان را رشد دهند.

    مسئول نمایشگاه لیلام با تأکید بر اینکه افغانستانی‌ها باید محصولات کشور خود را خریداری کنند، گفت: تا زمانیکه خود ما به تولیدات خود اهمیت ندهیم، خارجی‌ها به تولیدات ما اهمیت نمی‌دهند، به همین دلیل افغانستانی‌ها باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

    نبود مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه

    این تاجر افغانستانی از رهبران دولت وحدت ملی خواست تا با ایجاد مرکز دایمی نمایشگاه، مکان مشخصی را به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و تولیدات داخلی کشور مهیا کنند.

    بایقرا با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در مکان‌های مختلف بیانگر ناتوانی ما است، افزود: ایجاد مکان مشخص برای نمایشگاه یک نیاز جدی تاجران افغانستانی است.

    بایقرا در پایان سخنان خود تصریح کرد: نمایشگاه لیلام برای مدت 12 روز از تاریخ 10 تا 22 شهریور به روی بازدیدکنندگان باز بوده و اجناس آن با نازل‌ترین قیمت به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت