گزارشی از کهن ترین مرکز نمایشگاهی جهان ؛

لایپزیگ، نمایشگاه ۱۰۰۰ ساله

عصر نمایشگاه- در سال ۱۴۹۷ میلادی، ماکسیمیلیان اول (امپراتور آلمان از سال ۱۵۰۸) برگزاری ۳ نمایشگاه در لایپزیگ را مورد تایید قرار داد و از آن حمایت کرد.

لایپزیگ، نمایشگاه ۱۰۰۰ ساله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان، نمایشگاه های مختلف به طور عمده محلی برای نمایش محوصلات صنعتی هستند. اما در میان سایت های برگزاری (محلی که نمایشگاه در ان برگزار می شود)، آلمانی ها یک مکان عجیب و منحصر به فرد دارند! در این گزارش سفری داریم به شهر لایپزیگ بزرگ‌ترین شهر در ایالت ساکسونی آلمان با بیش از 570 هزار نفر جمعیت. این شهر زیبا که جنبه های تورییستی عظیمی هم دارد، محل برگزاری یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های جهان است.

    پیشینه این نمایشگاه به قرون وسطی می‌رسد. طی نزدیک به 1000 سال گذشته، نمایشگاه لایپزیگ هم مثل شهر لایپزیگ شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده است.

    بر اساس اسناد تاریخی، نخستین نمایشگاه‌ سال 1165 میلادی در این شهر برگزار شد. در آن زمان شخصی به نام «اوتو» مرزبان میسن نمایشگاه‌های لایپزیگ را تحت حمایت خود قرار داد. در سال 1268 میلادی تئودور لندزبرگ جان و مال همه بازرگانان و بازدیدکنندگانی را که به قصد حضور در نمایشگاه لایپزیگ به این شهر سفر می‌کردند، تضمین کرد.

    این امر به رشد و توسعه این منطقه و نمایشگاه آن کمک زیادی کرد. تا چندین سال دو نمایشگاه سالانه در لایپزیگ برگزار می‌شد.

    در سال 1458 میلادی فردریک دوم ساکسونی امتیاز برگزاری سومین نمایشگاه سالانه را صادر کرد. سپس در سال‌های 1466 و 1469 میلادی، فردریک سوم امپراتور آلمان با امتیازات سلطنتی این نمایشگاه را مورد تایید قرار داد.

    در سال 1497 میلادی، ماکسیمیلیان اول (امپراتور آلمان از سال 1508) نیز برگزاری 3 نمایشگاه سالانه در لایپزیگ را مورد تایید قرار داد و با اعلام ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در چند اسقف‌نشین همسایه، از این نمایشگاه حمایت کرد. وی همچنین برگزاری نمایشگاه در شعاع 15 مایلی لایپزیگ را ممنوع کرد. در قرن 18 میلادی، لایپزیگ به مرکز مبادله کالاهای روسیه، لهستان و انگلستان تبدیل شد و لقب «بازار کل اروپا» را از آن خود کرد.
    در فاصله بین سال‌های 1893 تا 1938 تعدادی سالن در مرکز نمایشگاه لایپزیگ ساخته شد که شامل فضاهایی دارای فروشگاه، انبار و محل اسکان بود.

    بر این اساس، لایپزیگ به مرکز اصلی نمایشگاه کتاب و کالاهای مصرفی آلمان تبدیل شد. در سال 1937 میلادی، نازی‌ها نام این نمایشگاه را به نمایشگاه سلطنتی شهر تغییر دادند. در طول جنگ جهانی دوم، بخشی از این نمایشگاه به محل تولید سلاح تبدیل شد و قسمت‌هایی از آن در بمباران از بین رفت. پس از جنگ جهانی دوم، لایپزیگ در منطقه آلمان شرقی قرار گرفت و به مهم‌ترین مرکز تجاری کشورهای بلوک شرق و اصلی‌ترین محل دیدار بازرگانان و سیاستمداران دو سوی «پرده آهنین» تبدیل شد.

    مرکز نمایشگاهی مدرن لایپزیگ در سال 1996 تاسیس شد و تا به امروز این مرکز با برگزاری نمایشگاه‌های مدرن و معاصر، راه خود را تا تبدیل‌شدن به یکی از 10 مرکز برگزاری نمایشگاه‌های برتر اروپا ادامه داده است‌. این نمایشگاه در مجموع شامل 5 سالن وسیع است که در کل 102500 متر مربع وسعت دارد و هر سالن 20500 متر مربع فضا را اشغال کرده است‌. این سایت شامل چند فضای V.I.P، سالن کسب و کار، امکانات پذیرایی، فضای پارکینگ و ویژگی‌های مدرن بسیار دیگری است‌.

    مرکز همایش‌های نمایشگاه لایپزیگ، یکی از مدرن‌ترین‌ها در اروپاست که به طور مستقیم به منطقه نمایشگاه‌ها متصل شده است‌. این مکان دارای 31 اتاق و سالن متفاوت با تنوع 30 تا 1000 صندلی است. همچنین مناطقی با هدف و کاربرد چندگانه می‌تواند به عنوان اتاق‌های نمایشگاه برای پذیرش و یا در جهت خدمات مرتبط با غذا مورد استفاده قرار گیرد در این سایت تعبیه شده است.

    نمایشگاه لایپزیگ، 5 سالن نمایشگاهی متصل، با ظرفیت قابل استفاده هر سالن 20 هزار متر مربع ارائه می‌دهد‌. ارتفاع سقف سالن در وسط به 12 و در جایی به 16 متر می‌رسد. این دلیلی است که سالن شماره 1 نمایشگاه به طور خاص برای سازه‌های مرتفع و سبک‌های معماری بلند مناسب است. از دیگر نکات قابل توجه در مورد لایپزینگ این است که تمامی سالن‌ها با سیستم مدرن زیر‌سازی‌شده (زیرکف سالن) برای رسانه‌های فنی مجهز شده‌اند‌. آنها را می‌توان به طور کامل تاریک کرد و با رنگ خنثی مناسب برای تولیدات تلویزیونی نورپردازی کرد‌. هر سالن به شبکه اطلاع‌رسانی آنلاین مرکز نمایشگاه لایپزیگ دسترسی دارد‌. ضمن اینکه سالن‌ها مجهز به شبکه آب‌پاش با تجهیزات اعلام حریق خودکار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت