با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان قم؛

نخستین جشنواره مد و لباس استان قم گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مُد و لباس استان قم با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان قم شامگاه شنبه در تالار مرکزی شهر گشایش یافت.

نخستین جشنواره مد و لباس استان قم گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این جشنواره 80 اثر از میان حدود 500 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره طی دو مرحله داوری انتخاب شدند که در معرض دید عموم قرار گرفته اند.
    هم چنین بخشی از این جشنواره به غرفه های عفاف و حجاب اختصاص یافته است و تولیدکنندگان استان قم ضمن نمایش محصول های خود در این زمینه، تولیدهای خود را برای فروش به مراجعه کنندگان عرضه می کنند.
    نمایشگاه آثار برگزیده و بخش ویژه عفاف و حجاب این نمایشگاه در دو طبقه در ورودی تالار مرکزی شهر به مساحت حدود یک هزار و 200 متر مربع برپا شده است که اثرهای عرضه شده در رسته های اجتماعی، مجلسی، فرم مدارس، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، پوشش سر و متعلقات در دو بخش طراحی و دوخت قرار دارند.
    از میان حدود 500 اثر رسیده به این جشنواره، حدود 100 اثر در حوزه طراحی و حدود 400 اثر در حوزه دوخت می باشد و بیش از 200 نشان ملی «شیما» (شناسه یکپارچه سازی مد و لباس ایرانی اسلامی) برای اثرهای رسیده صادر شده است.
    برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه مد و لباس هر روز از ساعت 18 و نشست های تخصصی با حضور استادان و کارشناسان هر روز از ساعت 19 از برنامه های جانبی این جشنواره می باشد که از روز 14 شهریور ماه جاری شروع می شود.
    بر اساس این گزارش سخنران نشست تخصصی روز چهارشنبه هفته جاری (17 شهریور ماه) حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه است، هم چنین در این روز مسابقه زنده طراحی و دوخت آثار توسط چهار گروه دانشجویی به صورت هم زمان در مکان این جشنواره برگزار می شود.
    آیین افتتاح اولین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معصومه ظهیری مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم و جمعی از مسئولان و هنرمندان این استان در سالن همایش تالار مرکزی شهر برگزار شد.
    این نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری استانداری قم، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، کارگروه ساماندهی مد و لباس استان قم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و صدا و سیمای مرکز قم ترتیب یافته است.
    اولین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم از 13 تا 19 شهریور ماه جاری از ساعت 17 تا 22 مقارن با هفته فرهنگ ازدواج همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت