در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه ؛

برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی در قزوین

عصر نمایشگاه- مجموعه تاریخی سعدالسلطنه در پایتخت خوشنویسی ایران این روزها میزبان خوشنویسان برتر و چیره دست ایرانی است. دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی از ششم شهریور در قزوین آغاز به کار کرده است و به مدت بیست روز ادامه خواهد داشت.

برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی در قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، استاد امیرخانی، رئیس انجمن خوشنویسی ایران می‌گوید «خوشبختانه در نمایشگاه‌های دوسالانه خوشنویسی قزوین که شاهد چهارمین دوره آن هستیم، سال به سال کیفیت آثار رو به رشد بوده است و همچنین با معرفی الگوهای خوشنویسی، آثار این رشد به جوانان منتقل می‌‌‏شود.»

    این استاد برتر خوشنویسی که در مراسم افتتاحیه دوسالانه به ایراد سخنرانی پرداخت افزود: «هر بار که نمایشگاه جدیدی برپا می‌‌‏شود، آثاری به نمایش گذاشته می‌‌‏شود که باید با صفت درخشان از آن ها یاد کنم. آثاری که نتیجه ریاضت و زحمت و صرف عمر انسان مشتاق و علاقمند به فضیلت است.»

    چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران به نام استاد برجسته خط تعلیق،‌ خواجه اختیار منشی گنابادی نامگذاری شده است.

    اکبر اسکندری نژاد، دبیر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران نیز در مراسم افتتاحیه این رویداد که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد اظهار کرد: «همزمانی برگزاری دوسالانه خوشنویسی، بزرگداشت روز قزوین و اجلاس شهرداران جاده ابریشم، فرصتی است تا در حاشیه این‌گونه مراسم، توانمندی و قابلیت‌های استان قزوین و کشور را در حوزه هنر، بویژه هنر خوشنویسی به جهان معرفی کنیم.»

    شهر تاریخی قزوین به واسطه داشتن خوشنویسانی بسیار نامی و زبردست به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران شناخته می‌شود.

    از بزرگان هنر خوشنویسی در قزوین می‌‌‏توان از میر عماد حسنی قزوینی استاد بزرگ خط نستعلیق، میرزا محمد حسین عماد الکتاب قزوینی نام برد که استاد علی اکبر کاوه و استاد بوذری از بنیانگذاران انجمن خوشنویسان ایران از شاگردان وی بوده اند.

    همچنین میرزا محمد علی خیارجی قزوینی، عبدالمجید طالقانی و ملک محمد قزوینی نیز از دیگر خوشنویسان به نام قزوین بوده‌‌‏اند. آثار شمار زیادی‎ از ایـن‎‎ هنـرمنـدان به ویژه میرعماد قزوینی‎ به‎‎ بیشتر موزه هـای‎ جهان‎ راه‎‎ یافته است.  تاریخ‎ خوشنویسی‎ در قزوین‎‎ از قرون پنجـم‎ و ششم‎ هجری‎ آغاز و در دوره‎‎‎ صفـویـه بـه اوج‎ خود رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت