معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب البرز بیان کرد

رابطه مستقیم مطالعه با توسعه اقتصادی

عصر نمایشگاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه مطالعه با توسعه اقتصادی رابطه مستقیم دارد، بر ضرورت آشتی جوانان با کتاب تاکید کرد.

رابطه مستقیم مطالعه با توسعه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، فتح الله حقیقی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب البرز اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک همایش فرهنگی و علمی است که جایگاه شایسته و ارزشمندی دارد امید است که این مهم در استان استمرار داشته باشد.

    وی کاهش قیمت کتاب را نیاز جامعه دانست و گفت: مهمترین ارزش و جایگاه کتاب پاسخ دادن و فرهنگ سازی برای آشتی جوانان با مطالعه و کتاب است باید شرایط لازم برای استفاده هرچه بیشتر آنان از کتاب فراهم شود.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به تفاوت معنادار سرانه مطالعه ایران با سایر کشورها، بیان کرد: در رابطه با استفاده از فضای مجازی با مشکلاتی روبه رو هستیم و باید با تعمق این موضوع مهم را فرهنگسازی کنیم.

    وی به رابطه مطالعه با توسعه اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: کتاب یکی از مهمترین ارکان 12 گانه رقابت اقتصادی دنیای امروز محسوب می شود ایران در سال 2014 با ارائه 39 هزار و 918 مقاله، رتبه 26 جهان و رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص داد.

    حقیقی با تاکید بر اینکه در 11 رکن دیگر باید به همین اندازه پیشرفت داشته باشیم، گفت: این موضوع در راستای سند چشم انداز مورد تاکید ویژه قرار گرفته است چراکه مطالعه با توسعه ارتباط مستقیم دارد.

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت تبدیل پژوهش به ثروت در دنیا وجود دارد، بر تجاری سازی پژوهش تاکید کرد و گفت: ایران به دلایل مختلف در این حوزه موفق نبوده است به همین منظور باید برای ارتقاء این حوزه بکوشیم.

    در ادامه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب البرز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نمایشگاه کتاب زمانی تاثیرگذار است که مورد استقبال مردم قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه غرفه داران نیز تلاش می کنند در این نمایشگاه بهترین آثار خود را ارائه دهند، افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، این نمایشگاه می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد چراکه کتاب های کمک آموزشی و کودک و نوجوان، علاوه بر سایر بخش ها در این نمایشگاه وجود دارد.

    معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین نمایشگاه کتاب البرز را متنوع عنوان کرد و گفت: افرادی که روزانه کتاب مطالعه می کنند با سایر افراد متفاوت هستند، من همکاران خود را از افرادی انتخاب می کنم که دارای رتبه علمی خوبی بوده و اهل فهم، عقل و ادب باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت