با محوریت صادرات؛

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته در شهریورماه

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد نخستین نمایشگاه بین‌المللی لبنیات و صنایع وابسته بیان کرد :نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته در شهریورماه سال جاری از ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه در سالن شماره ۶ نمایشگاه بین المللی با محوریت صادرات برگزار می شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته در شهریورماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حسین چمنی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته  در شهریورماه سال جاری در کشور خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 23 تا 26 شهریورماه در سالن شماره 6 نمایشگاه بین المللی با محوریت صادرات برگزار می شود.

    وی با بیان اینکه مصرف شیر در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد کشور زمین گیر خواهد شد.

    دبیر ستاد نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته با بیان اینکه از سال 90، جمعیت کشور مرحله جوانی را پشت سر گذاشته و وارد میانسالی شده است، گفت: در 35 سال آینده جمعیت ایران وارد مرحله سالمندی خواهد شد اما متاسفانه مرحله سالمندی در ایران برابر با مرحله پیری و بیمار و زمین گیر شدن است.

    چمنی با اشاره به اینکه در 25 سال آینده 26 میلیون جمعیت سالمند در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این افراد به دلیل اینکه از تغذیه سالم برخوردار نبوده اند؛ دچار بیماری شده و هزینه هنگفتی برای دولت خواهند داشت.

    این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: این واقعیت تلخی است که وجود دارد و ما به سادگی از کنار آن می گذریم. کدامیک از ما به این مسئله توجه دارد که خطر به این بزرگی در 35 سال آینده در انتظار کشور است.

    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر جمعیت کشور، تغذیه سالم داشته باشد و محصولات لبنی به اندازه کافی در سبد غذایی آنها قرار بگیرد با چنین بحرانی مواجه نخواهیم بود.

    چمنی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر 65 درصد تخت های بیمارستانی توسط افراد سالمند اشغال می شود، گفت: گنجاندن محصولات غذایی سالم از جمله لبنیات در سبد غذایی مصرف کنندگان جامعه ما را از چنین مسائلی مصون دور نگه می دارد.

    وی گفت: حد فاصل سالهای 80 تا 90 آمار مبتلایان به پوکی استخوان که از جمعیت بالای 50 سال از 15.5 حدود 34 درصد افزایش یافته ضمن اینکه تراکم استخوان ایرانیان بین 6 تا 24 درصد کاهش یافته است.

    چمنی با بیان اینکه چه کسی باید در چه زمانی صدای شکستن استخوان های مردم ایران را بشنود، گفت: تا قبل از انقلاب ما سالانه 400 میلیون دلار واردات فراورده های لبنی داشتیم در حالی که هم اکنون حدود 30 سال است که بین 600 تا 700 میلیون دلار در این زمینه صادرات داریم. بنابراین باید از این پتانسیل های موجود برای ارتقا سلامت جامعه نیز استفاده کنیم.

    به گفته دبیر ستاد نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نزدیک به 2 میلیون نفر در چرخه های مختلف صنعت شیر از تولید علوفه تا فروش فرآورده های لبنی مشغول بکار هستند.

    چمنی مصوبه اخیر دولت در زمینه ایجاد صندوق حمایت از زنجیره صنعت شیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این اتفاق خوبی است که اگر درست ساماندهی شود اولا صنعت شیر از بحران کنونی نجات پیدا کرده ثانیا سلامت جامعه ارتقا می یابد.

    وی با بیان اینکه مصرف لبنیات در کشور بیش از 80 کیلوگرم نیست، گفت: این در حالی است که عدد مذکو باید 290 کیلوگرم باشد. متاسفانه در این زمینه برنامه هایی نیز نوشتیم اما چون حرکت رو به جلویی انجام نشد نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه با کاهش مصرف نیز مواجه بودیم.

    دبیر ستاد نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته مسئله مهم دیگر در این زمینه را بحث فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مصرف لبنیات در کشور 42 درصد کاهش پیدا کرد که این به نوعی یک سقوط بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت