دبیر کاگروه ساماندهی مد و لباس:

امکان قانونی برگزاری« شوی زنده لباس» در نمایشگاه را نداریم

عصر نمایشگاه- دبیر کاگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه باید شرایط قانونی نمایش زنده لباس در نمایشگاه ایران مد فراهم شود، گفت: فعلا امکان قانونی برگزاری شوی زنده را نداریم.

امکان قانونی برگزاری« شوی زنده لباس» در نمایشگاه را نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، حمید قبادی، دبیر کاگروه ساماندهی مد و لباس در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه پوشاک ایرانی در پاسخ به این سئوال که برخی از برندهای حاضر در نمایشگاه کلکسیون های خود را به نمایش گذاشته اند آیا امکان نمایش زنده وجود دارد گفت: بله؛ طبعا اگر نگاه کنید بسیاری از کالاهای عرضه شده  برای فصل های آتی است و نشان می دهد تولیدکنندگان هوشمندانه عمل می کنند؛ اما به هر شکل باید شرایط قانونی فراهم شود فعلا امکان برگزاری شوی زنده را نداریم.

    دبیر کاگروه ساماندهی مد و لباس  درباره نمایش مواد اولیه تولید لباس و پارچه در چهارمین نمایشگاه پوشاک نیز گفت: تولید یک چرخه و فرایند است که در نهایت به محصولی به نام پارچه و لباس تبدیل می شود؛ از ابتدای امر نخ و طراحی و پارچه و بعد از آن خدماتی که بر روی نخ و پارچه و تولید محصولی به نام لباس است، با این نگاه باید گفت باید زمینه حضور محصولات بیش از لباس و حتی بعد از آن را در قالب نمایشگاه و فروشگاه فراهم کرد، حتی ما این را به نحوی در نمایشگاه فجر دنبال می کنیم، زمانی ما می توانیم بگویم که یک محصول صددرصد ایرانی شده است که بتوانیم پارچه آن ایرانی باشد.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا ما باید در نمایشگاه با یک فرآیند آشنا باشیم ؟اظهار داشت:

    بله، لباس فرآیندی است که از نخ تا محصول را دربر می گیرد، واقعیت امر این است که بسیاری از ملزومات لباس را ما نمی توانیم تولید کنیم؛ ما نگاه و سیاستمان حداقل در کار گروه ساماندهی لباس ، سیاست مزیتی باشد، ارزیابی می کنیم که در حوزه نخ اصرار داشته باشیم که کالا ایرانی باشد که مزیت کافی برای ایران داشته باشد، طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام اولین نکته ای که در اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، اقتصاد مزیتی بود.

    قبادی همچنین در مورد محدودیت فضای نمایگاه پوشاک گفت: اگر 2 برابر این فضا هم بود آنها تکمیل می کردند و امکان حضور تولیدکنندگان بود ، سازمان توسعه تجارت و نمایشگاه محدودیت فضا داشته است چون همزمان چند نمایشگاه دیگر در حال برگزاری است، ظاهرا در نمایشگاه محدودیت برگزار شده است می توانند فضای بیشتری داشته باشد.

    وی تصریح کرد: در چهارمین نمایشگاه پوشاک 50 شرکت کننده داخلی قدرتمند حضور دارند، سالن خلیج فارس و a38 ماشین آلات نساجی را دربر می گیرد، آن سالن ها  صنعتی تر هستند و شرکت کنندگان نیز خارجی هستند که از سازمان توسعه و تجارت مجوزهای لازم را گرفته است، اما نمایشگاه پوشاک از ما مجوز گرفته است و زیر نظر ماست، نگاه آنجا صنعتی تر است اما مجموعه برگزارکننده نساجی سازمان توسعه تجارت بوده است کار انجام داده است، اما در این نمایشگاه اگر فضای بیشتری در اختیار تولیدکننده داخلی بود کارهای بیشتری از تولید داخلی نشان داده می شد، اما همین مقداری که به نمایش درآمده نشان دهنده کالای ایرانی در حوزه مد و لباس است.

    بعضی از بخش ها را می بینیم که تلفیق و آمیختگی فرهنگ ایرانی و نشان های ایرانی و البسه با قید کاربری بودن نه اینکه صرفا ابلیکه یا قطعه ای را در لباس اضافه کنند استفاده از تکنیک هایی مثل چاپ و ابلیکه دوزی را کار کردند و می بینیم که هنر طراحی پارچه و لباس در این سالن وجود دارد. این نشان می دهد که مردم اعتماد کردند و متمرکز شدند، تولیدکنندگان به موضوع طراحی و ارتقای کیفیت و یا این روش ها نگاه مردم به کالای ایرانی را ارتقا بدهند.

    دبیر کاگروه ساماندهی مد و لباس  درباره تبلیغات ناکافی نمایشگاه پوشاک گفت: تبلیغات کم است، اگر اهداف برگزاری نمایشگاه معرفی است اطلاع رسانی کم است. متاسفانه در کشور ما تبلیغات هزینه بر است اتحادیه پوشاک و صادرکنندگان تلاش کردند با یک اقدام هوشمندانه و مویرگی از فروشندگان در سراسر کشور دعوت کنند تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند، حضور مخاطبان خاصی در این دوره بیشتر از دوره های دیگر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت