دبیر نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع لبنی عنوان کرد

نمایشگاه بین‌المللی صنایع لبنی بدون حضور شرکت‌های خارجی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع لبنی در حالی برگزار می‌شود که به گفته دبیر برگزاری این نمایشگاه هیچ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور ندارد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع لبنی بدون حضور شرکت‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حسین چمنی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع لبنی از 20 تا 23 شهریورماه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با محوریت صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور 30 شرکت صنایع لبنی داخلی در سالن شماره 6 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    وی در پاسخ به اینکه چند شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، گفت: به دلیل یکسری مسائل، شرکت های بزرگ صادراتی داخلی در این نمایشگاه حضور دارند، اما شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور ندارند و تنها از سفارت خانه ها و وابسته های بازرگانی کشورهای خارجی دعوت کرده‌ایم.

    وی به آمار 500 تا 600 میلیون دلاری صادرات محصولات لبنی ایرانی به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نزدیک به 2 میلیون نفر در زنجیره تولید شیر از تولید علوفه گرفته تا دامداری ها، صنایع تبدیلی، حمل و نقل و شبکه توزیع و فروش محصولات لبنی اشتغال دارند.

    چمنی کاهش مصرف شیر در کشور را زنگ خطر بزرگی برای مسئولان دانست، چرا که در آینده و با افزایش رشد جمعیت کهنسال، پوکی استخوان و عوارض درمان به مراتب بالاتر از هزینه برای افزایش مصرف شیر در کشور خواهد بود.

    در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا گنجی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در مورد وضعیت صادرات محصولات لبنی نیز گفت: حدود 15 شرکت صادراتی مطرح در حوزه لبنیات است و شرکت های کوچک بیشتر به دنبال صادرات شیرخشک هستند.

    وی در پاسخ به سوالی که آیا در حوزه صادرات مافیا وجود داشته و شرکت های کوچک از ورود به بازارها باز می مانند نیز گفت: ما هیچ مافیایی در این بخش نداریم، چرا که شرکت‌ها ابتدا باید بازار و مشتری را پیدا کنند و بعد اقدام به صادرات نمایند.

    گنجی کاهش تعرفه و رایزنی با کشورهای هدف را از دیگر مواردی عنوان کرد که می‌تواند به افزایش صادرات محصولات لبنی کمک دو چندانی کند.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی به نحوه قیمت گذاری و برخورد سازمان حمایت با کارخانجات صنایع لبنی انتقاد کرد و اظهار داشت: نتیجه آن شده که هر روز شاهد رشد واحدهای سنتی ماست بندی و زیرپله های تولید انواع پنیز به ویژه پنیر پیتزا در کشور هستیم.

    وی اضافه کرد: حتی نامه نگاری های ما هم هیچ اثری نداشته و اگر قرار است همه نظارت‌ها از جمله استاندارد، بیمه و مالیات بر کارخانه‌های بزرگ صنایع لبنی باشد، پس بهتر است این کارخانجات هم به سمت لبنیات سنتی حرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت