معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خبرداد:

افتتاح نخستین مرکز فروش صنایع دستی ایرانی درهلند

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از افتتاح نخستین مرکزفروش صنایع دستی ایرانی در کشور هلند در روزهای آینده خبر داد.

افتتاح نخستین مرکز فروش صنایع دستی ایرانی درهلند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق با اعلام این خبر درجمع خبرنگاران اظهار کرد:با توجه به فروش صنایع دستی ایرانی درکشورهای مختلف، تا کنون مرکز فروش متمرکز متشکل از محصولات مجموعه ای از هنرمندان این عرصه وجود نداشت.
    وی یادآور شد:این مرکز فروش توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.
    نامور مطلق با اشاره به حمایتهای مالی و فراهم سازی زمینه دریافت تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی گفت: براساس گزارش روز گذشته صندوق کارآفرین امید، دردوسال اخیر افزون بر 360میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی وام پرداخت شده است.
    وی با اشاره به تغییر نگاه مردم نسبت به صنایع دستی و احتساب آن به عنوان یک صنعت آینده دار افزود:با توجه به افزایش مراکز آموزشی درسطوح گوناگون ، علاوه برتولید مناسب، صادرات بسیارخوبی نیز درسه سال گذشته انجام شده است.
    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به افزایش رشد 40 درصدی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی درسطح کشور اشاره و تصریح کرد:با توجه به افزایش فروش محصولات صنایع دستی نسبت به سالهای گذشته و همچنین افزایش میزان برگزاری نمایشگاه های این حوزه به دلیل حجم زیادگردشگر، آینده خوبی برای این صنعت پیش بینی می شود.
    نامورمطلق با اشاره به رشد دورقمی صادرات صنایع دستی کشور در عمر سه ساله دولت تدبیر و امید اظهار کرد:در سال 93نسبت به سال 92 بالغ بر 36درصد رشد صادارت وجود داشته و این رقم درسال 94 نیز افزون بر 13و نیم درصد افزایش داشته است.
    وی یادآورشد:به غیر از فروش چمدانی ، زیور آلات سنتی، فرش و مبلمان ، صادرات صنایع دستی درسه سال اخیر از منفی 100میلیون دلار به حدود 200میلیون دلار افزایش یافته که درصورت انجام تعهدات کشورهای مقابل ایران در توافقات هسته ای و برجام ،شاهد رشد جهشی دراین عرصه خواهیم بود.
    نامور مطلق درخصوص وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت:متاسفانه دربخش بیمه هنرمندان صنایع دستی به دلیل بدهی دولت به تامین اجتماعی، بیمه های جدید فعالان این عرصه با کندی صورت گرفته اما بیمه هیچ کس قطع نشده است.
    وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص بودجه و تامین اعتبار از سوی دولت، روند بیمه گذاری هنرمندان صنایع دستی بهبود می یابد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت