نمایشگاه بین المللی گل مسکو ۲۰۱۶ ؛

بازاریابی، مهمترین دستاورد حضور گلکاران محلاتی در نمایشگاه گل مسکو

عصر نمایشگاه- معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: بازاریابی و توسعه تبادل تجاری گل و گیاه ،مهمترین دستاورد حضور گلکاران محلاتی در نمایشگاه بین المللی گل مسکو است.

بازاریابی، مهمترین دستاورد حضور گلکاران محلاتی در نمایشگاه گل مسکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمد رضا شفیعی افزود: این دستاورد حاصل عرضه گل با کیفیت و رایزنی با شرکت های بزرگ تولید کننده و صادر کننده گل و گیاه روسیه در نمایشگاه بین المللی گل مسکو است.
    وی بیان کرد: نمایشگاه بین المللی گل مسکو از سوم تا پنجم شهریور ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های مسکو برپا شد.
    وی ادامه داد: در این نمایشگاه 198 شرکت از 28 کشور حضور داشتند که کنسرسیوم گل محلات در این نمایشگاه به نمایندگی از ایران ، برای نخستین بار در کنار بزرگان گل و گیاه دنیا قرار گرفت.
    وی بیان کرد: استقبال از گل های مریم ، لیسیانتوس،کروتن، تراریوم و کاج تولید شده در محلات و عرضه در این نمایشگاه بین المللی کم نظیر بود.
    شفیعی گفت: غرفه ایران (محلات ) یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه بود و این فرصت در پی توافق برجام توسط دولت ایجاد شد.
    وی ادامه داد: رایزن اقتصادی ایران در کشور روسیه از غرفه ایران (محلات) بازدید کرد و کنسرسیوم گل محلات راه سبز ایران - روسیه را پیشنهاد کرد و مذاکراتی با رئیس بخش ترخیص کالای گمرک مسکو انجام داد.
    وی ادامه داد: هیات اعزامی از محلات از بزرگترین تولیدکننده و پخش گل و گیاه روسیه (شرکت ماسکوبینا )که دارای 97 هکتار گلخانه پیشرفته سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی است، بازدید و در خصوص فروش برخی گونه های گیاهی مذاکره کرد.
    وی ادامه داد: بازدید هیات اعزامی از شرکت واردکننده و پخش کننده گل نوادو، فلوریتا و بازار گل رژیا ،تبادل اطلاعات با شرکت های مختلف روسی، فرانسوی و هلندی در محل غرفه ایران از دستاوردهای دیگر حضور بهره برداران گل ایران از محلات در این نمایشگاه بود.
    شفیعی گفت: به منظور حضور در این نمایشگاه و به دست آوردن قسمتی از بازار پر رونق گل روسیه، بررسی های همه جانبه از بهمن ماه سال 94 با اعزام تیم کارشناسی به مسکو آغاز و با شرکت روسی ایرانی پارس روس به عنوان شریک تجاری همکاری انجام شد.
    وی بیان کرد: برای حضور در نمایشگاه روسیه، بررسی تکمیلی میدانی بازار و شناخت ویژگی های بازار گل رتین کشور، آشنایی و برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی حوزه گل و گیاه، شناخت قوانین و مقررات و دیگر الزامات قانونی ورود به بازار انجام شد.
    شفیعی افزود: محموله ای شامل 44 گونه گیاه زینتی شامل انواع رز، مریم، لیسیانتوس، لیمونیوم، داوودی، سیکلامن، اطلسی، پیراکانتا، پتوس، یاس به وزن 1290 کیلوگرم تهیه و به روسیه ارسال شد.
    معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت:به منظور انسجام و هم افزایی توان تولید کنندگان و صادر کنندگان گل و برای توسعه بازرگانی خارجی گل محلات در سال جاری گام بنیادی تشکیل کنسرسیوم گل محلات برداشته شد و هماهنگی های لازم برای بررسی شرایط حضور در نمایشگاه و گرفتن غرفه و تعیین گونه های گیاهی که قابلیت حضور در نمایشگاه را دارند انجام گرفت.
    وی افزود: کشور روسیه با واردات حدود چهار میلیارد دلار گل، پس از آلمان بزرگترین وارد کننده گل جهان است.
     وی گفت: امید است که با برداشتن دومین گام بلند حضور گل ایران در روسیه و انجام فرایند اصولی صادرات گل ، با پیگیری و حمایت مسئولان با عقد قرارداد های صادرات صادرات اصولی گل محلات به روسیه آغاز شود.
    شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت