با همراهی هنرمندان خوشنویسی انجام شد

بازدید استاندار اردبیل از نمایشگاه خوشنویسی ۲۷ خطاط اردبیلی

عصر نمایشگاه- استاندار اردبیل از نمایشگاه خوشنویسی برگزیده آثار ۲۷ خطاط توانمند اردبیلی بازدید کرد.

بازدید استاندار اردبیل از نمایشگاه خوشنویسی ۲۷ خطاط اردبیلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، در این بازدید که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل از آثار منتخب خطاطان و خوشنویسان استان اردبیل در قالب نستعلیق شکسته، نستعلیق ثلث، نقاشی خط و... در مجموع که در 60 تابلو و با مشارکت 27 نفر از خطاطان نظیر نیما میرجوادی، استاد قالشی، صفایی، صادقی و... در معرض دید گذاشته شده، دیدن کرد.

    این نمایشگاه که در پنج روز گذشته با استقبال علاقمندان، گردشگران و مسافران ورودی به اردبیل روبه‌رو شده در نگارخانه خطایی اردبیل عصر امروز به پایان می‌رسد تا آثار منتخب خوشنویسان در جلوه‌های مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

    در این بازدید رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل اظهار کرد: ما با دعوت از استاندار اردبیل برای بازدید از این نمایشگاه خواستیم از نزدیک مقام عالی استان با مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان خوشنویسی آشنا شوند به طوری که ما همچنان از داشتن یک مکان مناسب برای فعالیت‌های هنری خودمان رنج می‌بریم.

    حسن معترض تصریح کرد: خوشنویسی استان اردبیل سابقه دیرینی دارد اما انجمن خوشنویسی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین انجمن‌های هنری استان اردبیل 32 سال است که در این استان فعال شده در حالی که در کشور 70 سال سابقه فعالیت دارد.

    وی گفت:‌ با وجود این سابقه دیرین سالنی را در مجتمع فدک به ما اختصاص دادند که اصلاً در شأن هنرمندان خوشنویسی نیست هر چند که تلاش فرهنگ و ارشاد استان بر این است تا این انجمن را مورد حمایت قرار دهد.

    رئیس انجمن خوشنویسان استان خواسته اکثر هنرمندان را تعیین یک مکان مناسب در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین برای انجمن و راه‌اندازی یک گالری مطلوب برای به نمایش گذاشتن آثار هنری خوشنویسان اعلام کرد و افزود: براساس تاکیدات استاندار اردبیل اقتصاد هنر آن هم در رشته خوشنویسی باید رونق بگیرد.

    معترض بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم در این زمینه گام‌های جدی را برداریم که انتظار داریم مسؤولان استانی با تأمین یک مکان مناسب کمک کنند تا هنر خوشنویسی نیز پا بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت