رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ها خبر داد

حضور ۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی؛ آشامیدنی و صنایع وابسته درکیش

عصر نمایشگاه- رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ها با اعلام اینکه ۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ، آشامیدنی و صنایع وابسته کیش شرکت می کنند افزود :این رویداد با هدف ایجاد زمینه همکاری بین تولید کنندگان داخلی و خارجی در راستای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی داخلی برگزار می شود.

حضور ۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی؛ آشامیدنی و صنایع وابسته درکیش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علیرضا مناقبی در مورد جزئیات برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته Kish Foodex 2016 اظهار داشت : این نمایشگاه به همت انجمن وارد کنندگان مواد غذایی اشامیدنی ها و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش از 7 تا 10 مهرماه به میزبانی کیش برگزار می شود.
    وی هدف از برگزاری این رویداد را حضور برندهای خارجی صاحب نام در عرصه صنعت غذایی در کنار تولید کنندگان داخلی ، ایجاد زمینه همکاری بین شرکت های مطرح داخلی و خارجی در راستای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی داخلی ، معرفی تولید کنندگان مواد غذایی سالم به جامعه ، انتقال دانش فنی به شرکت های تولید کننده داخلی و افزایش سهم صادرات مواد غذایی به خارج از کشور عنوان کرد.
    رئیس برگزاری این نمایشگاه رویکرد های اصلی این نمایشگاه را دعوت از سرمایه گذاران و شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بازار رو به رشد صنعت غذا در ایران دانست و گفت : انتقال دانش فنی برای افزایش کیفیت محصولات غذایی تولید داخل و افزایش صادرات از دیگر رویکردهای برگزاری این رویداد اقتصادی است .
    وی با اعلام اینکه بیش از 50 شرکت داخلی و خارجی در این رویداد اقتصادی حضور خواهند داشت افزود : از این تعداد 40 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا ، آلمان ، سوئیس ، انگلستان ، ترکیه ، مالزی ، هلند، هند ، امارت متحده عربی ، لهستان ، ژاپن ،فرانسه ، عمان ، اتریش و بلژیک در کنار 10 شرکت داخلی دستاوردها و توانمندی های خود در صنعت غذایی را به نمایش خواهند گذاشت .
    مناقبی در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد شرکت کنندگان داخلی در این نماشگاه نسبت به شرکت های خارجی کم است به ایرنا گفت : به دلیل تعدد نمایشگاه های مواد غذایی در کشور و گستردگی این حوزه ، در طول سال شاهد برپایی نمایشگاه هایی در صنعت غذایی هستیم و شرکت ها برای حضور خود در نمایشگاه ها تقسیم بندی دارند.
    وی افزود : با توجه به اینکه این رویداد در این حوزه برای نخستین بار در کیش برگزار می شود، شرکت کنندگان پس از رصد سطح برگزاری دور اول در نمایشگاه های بعدی حضور پیدا می کنند .
    رئیس هیات مدیره مجمع واردات ایران تصریح کرد : با توجه به اینکه در این نمایشگاه تاکید ما بر انتقال فناوری ها و دانش روز است تمرکز ما نیز بیشتر بر حضور برندهای بزرگ و صاحب نام داخلی و همچنین شرکت های مطرح خارجی است .
    وی تاکید کرد : این نمایشگاه فروش مستقیم ندارد و تنها بر ارائه نمونه محصولات تولیدی شرکت های مختلف متمرکز است .
    مناقبی در مورد تمرکز بر موضوع گردشگری حلال در این نمایشگاه گفت : یکی از موضوعات مورد تاکید سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی واردات مواد غذایی سالم است که در این نمایشگاه نیز بر آن تاکید شده است .
    مناقبی با بیان اینکه مواد غذایی به دو گونه وارد کشور می شود اظهار کرد : بخشی از مواد غذایی و اشامیدنی از مجاری قاچاق وارد کشور می شود ونظارتی بر آن نیست که یک تهدید به شمار می رود اما بخش دیگر که توسط وارد کنندگان قانونی وارد می شود تحت نظارت وزارت بهداشت درمان ، اموزش و پزشکی ، سازمان غذا و دارو و استاندارد قرار دارد .
    وی تاکید کرد : در این نمایشگاه نیز چون وارد کنندگان قانونی حضور دارند و شرکت های خوشنام در بازار ایران هستند نگرانی در این زمینه نیست و هیچ برند غیر قانونی در نمایشگاه نخواهیم داشت .
    مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در مورد برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه گفت : مسابقه نمایش و ارائه انواع کیک و قهوه به همت انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ایران و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش از جمله برنامه های جنبی این رویداد است .
    آریا حمیدیان به برگزاری همایش و کارگاه هایی با همکاری موسسه تغذیه و تحقیقات غذا طی روزهای 8 و 9 مهر ماه خبر داد و افزود : نقش تولید داخل ، واردات و صادرات در اقتصاد ملی و امنیت غذایی، فرصت ها و تهدید های عضویت در سازمان تجارت جهانی WTO در حوزه صنایع غذایی و جنبه های سلامتی و تغذیه ای تجارت غذا عناوین کارگاه هایی است که در طول این رویداد در مرکز همایش های کیش برگزار خواهد شد .
    وی در مورد انتخاب غرفه برتر گفت :کمیته برگزاری نمایشگاه و مسئولان انجمن وارد کنندگان با همکاری موسسه تغذیه و تحقیقات مواد غذایی دانشگاه شهید بهشتی معیارهای برای انتخاب غرفه برتر در نظر گرفته اند که بر اساس آن غرفه های برتر انتخاب خواهند شد .
    حمیدیان اعلام کرد : این نمایشگاه در مساحتی به وسعت حدود 15 هزار متر مربع در 60 غرفه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود.
    نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته 7 تا 10 مهر در جزیره کیش برگزار می شود.
    جزیره کیش با وسعت 91 کلیومتر مربع سالانه میزبان برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در حوزه های مختلف است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت